پورتال گروه سونی – جلسه توجیهی استراتژی تحقیق و توسعه و نمایشگاه تبادل فناوری سونی (STEF)

برای تمرکز بر حوزه های فناوری فوق، سونی ساختار تحقیق و توسعه خود را تقویت خواهد کرد. بر اساس هوش مصنوعی سونی که در سال 2020 تأسیس شد، سونی تحقیقات سونی را تأسیس خواهد کرد که تحقیقات مخرب بی سابقه ای را انجام می دهد و توسعه یک مدل هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ را رهبری می کند. مرکز زیرساخت فناوری همچنین ایجاد خواهد شد و تحقیق و توسعه فناوری‌های اساسی را برای کل سازمان تحقیق و توسعه سونی دنبال خواهد کرد، در حالی که به سرعت آن فناوری‌ها را در همکاری با واحدهای تجاری فردی ما به کار خواهد گرفت. علاوه بر آن، سونی بخش ارتقا و استقرار فناوری را ایجاد خواهد کرد، که یافته‌های تحقیق و توسعه و انواع ایده‌های دیگر را با کاربرد محدود در کسب‌وکارهای موجود دریافت می‌کند و تلاش می‌کند تا از طریق تلاش‌های مشترک در داخل و خارج، به سرعت در جامعه و تجارت اجرا شود. خارج از گروه سونی در نهایت، موضوعات تحقیق و توسعه در مرکز تحقیق و توسعه سونی که مختص هر واحد تجاری است و موضوعاتی در زمینه‌هایی که واحد تجاری امیدوار است در آینده تقویت شود، به هر واحد تجاری منتقل می‌شود تا فعالیت‌های تحقیق و توسعه را تسریع بخشد.

درباره “نمایشگاه تبادل فناوری سونی (STEF)”

برای اینکه گروه سونی هدف خود را محقق کند و گام های بیشتری رو به جلو بردارد، باید در راستای هدف استراتژیک خود، به ایجاد فناوری هایی ادامه دهد که طیف متنوعی از افراد را الهام بخشد و پتانسیل سازندگان مختلف را به حداکثر برساند. سه حوزه اصلی در دستیابی به این امر عبارتند از حسگر، هوش مصنوعی و فضاهای مجازی دیجیتال. هدف سونی این است که این سه حوزه را به هم مرتبط کند: سنجش فضای واقعی با استفاده از فناوری‌های اختصاصی سونی، ایجاد فضای مجازی، و هوش مصنوعی که هم از داده‌های حس‌شده و هم از فضای مجازی یاد می‌گیرد و بازخوردی را به فناوری سنجش و ایجاد فضای مجازی ارائه می‌دهد. برای تسریع تکامل و هماهنگی این سه حوزه، سونی همچنین شروع به توسعه مدل‌های هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ خواهد کرد تا سونی را به یک شرکت مبتنی بر هوش مصنوعی و داده‌محور تبدیل کند.

<تقویت ساختار تحقیق و توسعه>

هدف سونی این است که “جهان را از طریق قدرت خلاقیت و فناوری پر از احساسات کند”. در جلسه توجیهی استراتژی تحقیق و توسعه، سونی رویکرد اصلی خود را برای تحقیق و توسعه برای تحقق این هدف در بلندمدت و ایجاد فناوری‌هایی که از کسب و کار سونی پشتیبانی می‌کنند، ارائه کرد.

هیرواکی کیتانو، معاون اجرایی و مدیر ارشد فناوری، در جلسه توجیهی استراتژی تحقیق و توسعه به روی صحنه رفت و افکار خود را در مورد مأموریت تحقیق و توسعه گروه سونی، که عبارت است از “تقویت تمدن ما به جلو و پایدار کردن این سیاره” به اشتراک گذاشت. او سپس حس، هوش مصنوعی، فضاهای مجازی دیجیتال را به عنوان حوزه های فنی کلیدی در تحقیق و توسعه تعریف کرد که نقشی اساسی در گسترش تجارت سونی در آینده ایفا خواهند کرد و اهداف خود را برای تبدیل سونی به یک شرکت هوش مصنوعی و داده محور از طریق همکاری بین فناوری توضیح داد. در این سه حوزه برای رسیدن به این هدف، او همچنین اشاره کرد که تیم تحقیق و توسعه سونی را تقویت خواهد کرد، که پتانسیل هر یک از اعضا را به حداکثر می‌رساند و در عین حال تلاش می‌کند تا تیم تحقیق و توسعه سونی را به “موتور نوآوری” تبدیل کند که دائماً شرکت را نوآوری می‌کند.
مطالب ارائه شده در بریفینگ استراتژی تحقیق و توسعه در سایت IR موجود است.

<دامنه های فنی کلیدی>

«STEF 2022» مجموعه‌ای از جدیدترین فناوری‌ها و تلاش‌های مرتبط کسب‌وکارها و سازمان‌های تحقیق و توسعه گروه سونی را با موضوع «فناوری الهام‌بخش احساسات» معرفی کرد. STEF یک رویداد سالانه تبادل فناوری در گروه سونی است که در سال 1973 با هدف ایجاد ارزش جدید از طریق تبادل ایده ها و قرار گرفتن در معرض طیف گسترده ای از فناوری های توسعه یافته توسط هر کسب و کار و سازمان تحقیق و توسعه آغاز شد. سونی برای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد این رویداد، بخشی از نمایشگاه فناوری را برای اولین بار عمومی کرد.
برای اطلاعات بیشتر به وب سایت ویژه مراجعه فرمایید.

جلسه توجیهی استراتژی تحقیق و توسعه

6 دسامبر 2022

از آنجایی که مکان ایجاد احساسات فراتر از فضای فیزیکی و فضای مجازی گسترش می‌یابد، “STEF2022” بر فناوری‌هایی تمرکز می‌کند که دنیایی را که در آن فضای مجازی و فیزیکی به طور یکپارچه به هم متصل هستند، متمرکز می‌کند. 17 فناوری و تلاش مرتبط در مقر گروه سونی به نمایش گذاشته شد و در یک وب سایت ویژه در سه محور «تسخیر دنیای فیزیکی»، «پردازش دیجیتال» و «بازآفرینی دنیای فیزیکی» معرفی شدند.
جزئیات هر فناوری در وب سایت ویژه موجود است.

فناوری هایی که در STEF2022 در معرض دید عموم قرار گرفته اند

<تسخیر دنیای فیزیکی>

سونی در رویداد تبادل فناوری خود که برای اولین بار برای عموم آزاد است، فناوری هایی را معرفی کرد که به طور یکپارچه مجازی و فیزیکی را به هم متصل می کنند.

امروز، شرکت سونی گروه (“سونی”) یک جلسه توجیهی استراتژی تحقیق و توسعه همزمان با افتتاحیه “نمایشگاه تبادل فناوری سونی 2022” (“STEF 2022”)، یک رویداد تبادل فناوری بین گروهی برگزار کرد.

فناوری STEF2022 50th ANNIVERSARY که الهام بخش احساسات است
فناوری هایی که آنچه را که در فضای واقعی اتفاق می افتد ثبت می کند و از داده های گرفته شده برای سرگرمی های جدید و پایداری و غیره استفاده می کند.


  • فعال کردن تصویر حرکت صاف دست و انگشت در AR برای VTuber و غیره.
    “کیت توسعه نرم افزار “”ToF AR”” با استفاده از فناوری عمق” *

  • ایجاد سرگرمی های جدید از طریق فناوری تیراندازی و استریم
    “سیستم عکسبرداری خودکار، ربات دوربین موبایل، سیستم ضبط مجازی” *

  • جلوگیری از بلایا و آسیب های زیست محیطی برای محافظت از زمین زیبای ما
    “سکوی زمین MIMAMORI سونی”

  • توانمندسازی هنرمندان از طریق تجزیه و تحلیل داده ها
    “GROOVEFORCE و پورتال هنرمند” *

  • حمایت از سازندگان برای تولید محتوای جذاب با استفاده از تحلیل عمیق احساسات
    “سیستم ارزیابی محتوای فیلم: VX -ViewingEXperience” *

<پردازش دیجیتال>

هوش مصنوعی و فناوری شبیه سازی که دنیای فیزیکی و مجازی را با یادگیری و پردازش مقادیر زیادی از داده های به دست آمده از فضاهای فیزیکی و مجازی به هم متصل می کند.


  • ایجاد تجربیات واقعی در دنیای مجازی
    “شبیه ساز جراحی” *

  • بازتولید دنیای واقعی به زیبایی
    “پلتفرم دوقلوی دیجیتال Mapray” *

  • زنده کردن ویدیو و موسیقی با هوش مصنوعی
    “مدل های مولد عمیق سونی” *

  • Gran Turismo Sophy – پیشرفتی در هوش مصنوعی
    قدرت هوش مصنوعی را برای ارائه تجربیات جدید بازی و سرگرمی نشان می دهد

  • گسترش ارتباطات بین مردم و روبات ها
    “همکاری ربات های سرگرمی مستقل (aibo و poiq)”

<بازآفرینی دنیای فیزیکی>

فناوری‌های ویدئو، صدا و تعاملی که از داده‌ها برای بازآفرینی تجربیات واقعی در فضاهای فیزیکی و مجازی استفاده می‌کنند.


  • پشتیبانی از تجربه همهجانبه انقلابی برای PlayStation®VR2
    “فناوری سنجش سه بعدی” و “فناوری رندر جدید”

  • ایجاد یک تجربه تماشای ورزشی واقعی تر
    “فناوری های Hawk-Eye Innovations برای تجسم بازی های ورزشی و صفحه نمایش واقعیت فضایی سونی” *

  • خلق ارزش های جدید از طریق نزدیک شدن به حس بویایی
    فن آوری Tensor Valve™ سونی: فناوری منحصر به فرد کنترل بویایی

  • بازتولید فضای واقعی از راه دور در مقابل چشمان شما
    “تکنولوژی انتقال تصویر سه بعدی با کیفیت بالا و تاخیر کم”


  • *ویدیوی معرفی مهندسان ما در وب سایت ویژه موجود است.

بیانیه های مطبوعاتی در این وب سایت فقط برای اهداف مرجع تاریخی ارائه شده است.
لطفاً توجه داشته باشید که برخی از اطلاعات ممکن است از تاریخ انتشار تغییر کرده باشد.

علاوه بر موارد فوق، فناوری مرتبط با Triporous™ و ابتکارات مشترک با دانشگاه ها و شرکت ها نیز در معرض دید عموم قرار گرفت.


منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/News/Press/202212/22-039E/index.html

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida