Sony Group Portal – Immersive Edge – تم طراحی تلویزیون 2020 | داستان ها

هنگامی که به خط تولید BRAVIA 2020 پرداختیم، با بررسی مسیر تغییرات اجتماعی و توسعه فناوری شروع کردیم. از آنجا، نمونه‌سازی‌های متفاوتی از آنچه تلویزیون ایده‌آل برای لحظه کنونی در سطح رسمی مستلزم آن است، ساختیم. این پایه و اساس طراحی اولیه ما را ایجاد کرد که با مهندسان صحبت کردیم و به تدریج شروع به توسعه کردیم. برای من، این کاری است که طراحان انجام می‌دهند: ما همچنان ایده‌هایی را برای کل تیم توسعه ترسیم می‌کنیم.

دروازه ای به سوی نهایت
در غوطه ور شدن

یوکوتا، مدیر ارشد هنری






تلویزیون LCD 8Kفوق العاده دادن
مشاهده
تجربیات
اتاقی برای درخشش

کووا، مدیر طراحی




انتقال
نهایی در غوطه وری”

با این حال، فلسفه‌های طراحی تکامل می‌یابند، و رویکرد طراحی براویا در مسیر جدیدی برای آینده پیش می‌رود. در حالی که خدمات پخش ویدئو همچنان به پیشرفت‌های تکنولوژیکی ادامه می‌دهند و محتوای ویدئویی جهان را با وضوح شگفت‌انگیزتر ارائه می‌کنند، و سازگاری با رزولوشن‌های 4K و حتی 8K را ارائه می‌کنند، پیشرفت‌های شتاب‌انگیز سونی در هر دو بخش بصری و صوتی، قفل‌هایی را به سطوح جدیدی از غوطه‌ور شدن باز می‌کند. تصویر و صدا در هماهنگی کامل محتوا بهتر از قبل شده است. تکنولوژی هم همینطور. محیط های مشاهده هم همینطور. با این زمینه که آینده تجربه تماشا را شکل می دهد، تیم طراحان سونی تمرکز خود را با موضوع لبه همه جانبه.» نام این فرآیند را در بر می گیرد: افزایش غوطه وری از طریق زیبایی شناسی لبه گرا. با به حداقل رساندن نویز بصری” که قاب و پایه تلویزیون می تواند ایجاد کند و در نتیجه چیزی جز نازک باقی نمی گذارد لبه‌ها» که محتوا را از فضای واقعی جدا می‌کند، تم طراحی ظاهر محصول را ساده‌تر می‌کند و به بعد همه‌جانبه اتاق یکپارچه‌سازی تصویر-صدا می‌درخشد—بدون مهار ویژگی‌های خارجی. حضور فیزیکی خود تلویزیون در پس‌زمینه فرو می‌رود، در حالی که محتوا در پیش‌زمینه به پتانسیل کامل خود می‌رسد.




تلویزیون چه می تواند باشد؟
این سوالی است که در قلب کاری که ما انجام می دهیم

برای عمیق‌تر کردن تجربه‌های همهجانبه تلویزیون ال‌سی‌دی 8K Z8H، پلتفرمی برای واقع‌گرایی خیره‌کننده واقعیت صدا از تصویر 8K، تصمیم گرفتیم از شر هر عنصر صفحه‌ای که ممکن است در تجربه مشاهده اختلال ایجاد کند خلاص شویم. ما قاب را به‌عنوان دو بخش در نظر گرفتیم – به اصطلاح، مسیرهای درونی و بیرونی – و به آنها رنگ‌ها و درمان‌های سطحی جداگانه دادیم. با قرار دادن مسیر داخلی در هماهنگی رنگی نزدیک‌تر با صفحه، طراحی حضور بصری همه چیز در اطراف صفحه نمایش را به جز خط نازک مسیر بیرونی تضعیف می‌کند. این تیم همچنین سیستم صوتی را در قلب واقعیت صدا از تصویر متحول کرد: طراحی قاب را به یک بلندگوی تخت تبدیل می کند که برای تولید صدا می لرزد.


تلویزیون 4K ال سی دی X95H با داشتن یک توییتر در پشت برای تجربه منحصر به فرد واقعیت صدا از تصویر، یکی دیگر از محصولات BRAVIA با تاکید بر غوطه وری است. برای اینکه به کاربران طعم بهتری از این جلوه پوشاننده بدهیم، ما با یک سطح هم سطح – طراحی که در آن قاب و صفحه نمایش سطح یکسانی دارند – استفاده کردیم که حضور بصری قاب را ملایم می کند. در طراحی استند، ما مواد فلزی را انتخاب کردیم تا ساختار پشتیبانی نازک‌تر و فشرده‌تر شود. با این حال، ویژگی های فیزیکی تنها یک جنبه از طراحی غرفه بود. ما همچنین به طور خاص پاها را در یک پیکربندی مستقیم با قاب های چپ و راست قرار دادیم، لمسی که زیبایی شناسی مینیمالیستی را افزایش می دهد و اجازه می دهد تا تجربه مشاهده بدون محدودیت طنین انداز شود. اگر کاربران به پیکربندی متفاوتی برای قرار دادن تلویزیون در یک تنظیمات خاص نیاز داشته باشند، حتی می‌توانند پایه‌ها را به مرکز صفحه‌نمایش منتقل کنند – این طراحی هم زیبایی‌شناسی و هم تطبیق‌پذیری را در اولویت قرار می‌دهد.







تاکید بر ارزش محصول

تلویزیون OLED 4K A8H از مفهوم One Slate استفاده می‌کند، رویکردی که از فناوری‌های صدا برای تولید صدا از طریق ارتعاشات در خود نمایشگر استفاده می‌کند – تقطیر تجربه واقعیت صدا از تصویر در یک صفحه فیزیکی واحد. به امید تقویت آن هویت اصلی، ما جایگاه را کوچکتر از همیشه ساختیم. تصمیم برای به حداقل رساندن حضور بصری غرفه ناشی از تعهد ما به ممانعت از ورود عناصر غیرضروری در مسیر تجربه مشاهده سیستم است، که اکنون بیس غنی‌تر و فوریت بیشتری برای واقعیت صدا از تصویر دارد که قبلاً هرگز نبوده است. فرآیندی که بر حصول اطمینان از اینکه پایه از استحکام کافی برای پشتیبانی از پنل نمایشگر بزرگ برخوردار است اما همچنان تا حد امکان باریک و جمع و جور باشد، تمرکز دارد، تعادلی که در نهایت پس از آزمایش مجموعه‌ای از ترکیب‌های مختلف مواد و فرم‌ها موفق به ایجاد آن شدیم. در همین حین، با زاویه دادن به انتهای پایه پایه تا حدی به سمت پایین، ما همچنین برای کمک به رابط نرم محصول با سطح زیرین کار کردیم. پایه ممکن است قطعه کوچکی از پازل طراحی بزرگتر به نظر برسد، اما تمام این توجه دقیق تأثیر محسوسی بر ظاهر کلی داشت: به جای پشتیبانی از نمایشگر، استند زیبایی شناسی One Slate را برجسته می کند و نوع مینیمالیسم را بسیار حیاتی می کند. به تجربه های غوطه ور


قرار دادن نوار صوتی نیز بخش بزرگی از فرآیند طراحی بود. در پایان ارتفاع پایه را قابل تنظیم کردیم تا در صورت لزوم ساندبار زیر صفحه قرار گیرد. باز هم، همه چیز برای جلوگیری از دخالت بود. از نقطه زیر نمایشگر، نوار صوتی می‌تواند عملکرد صوتی باورنکردنی را ارائه دهد و بیننده را بدون پرتاب کردن هیچ عنصر حواس‌پرتی به میکس، به سمت تجربه بکشاند. تمرکز دیگر روی سطح عقب بود که ظاهری پیچیده‌تر و ظریف‌تر به آن دادیم تا تلویزیون – به عنوان یک شی در فضا – بیش از حد برجسته نباشد. خواه به لطف ساختار جدید اتلاف گرما، بسترها را در یک پیکربندی فشرده‌تر ادغام می‌کردیم یا سوراخ‌های تابش گرما را از دید پنهان می‌کردیم، ما با مهندسان کار کردیم تا در کل محدوده طراحی پیشرفت‌هایی انجام دهیم تا اینکه به یک طرح تصفیه‌شده رسیدیم. بسته مینیمالیستی، به زیبایی ساده تا کوچکترین جزئیات.





تلویزیون LCD 4Kسادگی عمیق تر می شود
غوطه ور شدن

مجموعه BRAVIA 2020 بینندگان را به تجربه‌های همه جانبه می‌فرستد و اعماق شگفتی‌ها را از طریق واقعیت بی‌نظیر صدا از تصویر بررسی می‌کند.
سونی دیزاین با حرکت رو به جلو به دنبال ایده‌آل‌هایی است که تلویزیون می‌تواند باشد: پلتفرمی برای آن
تجارب بصری تکان دهنده، الهام بخش، امکانات بی حد و حصر.







منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/immersive_edge/

بخش بزرگی از تمرکز بر تجربیات همهجانبه ناشی از عزم تیم توسعه برای دادن حس واقعی جادوی فرهنگ بصری به کاربران است. برای ترجمه این دید به شکلی واقعی و ارتباطی، ما موتیف های ارتباطی با تصاویر طنین انداز را انتخاب کردیم که عملکرد براویا را در جلو و مرکز قرار می دهد: لحظات قدرتمند زیبایی طبیعی که می توانند مردم را در نگاه اول شگفت زده کنند.

ساختن ایده های ما بر روی مفهوم دروازه حسی»، ما تصاویر ارتباطی خود را حول عناصری از دنیای طبیعی ایجاد کردیم که به نظر می‌رسد مردم را فراتر می‌برد – نقوشی مانند غارهای یخی و دره‌های افسون‌کننده – تا حس مقیاس را به تصویر بکشیم و عناصر غوطه‌وری، ظرافت‌ها و عمق را برجسته کنیم. برای عملکرد براویا ضروری است. همه این عناصر در محتوای ویدئویی تبلیغاتی برای نمایش‌های درون فروشگاهی گرد هم آمده‌اند، که خریداران بالقوه را به محض برخورد اولیه با محصول، به تجربه مشاهده می‌کشاند. با یکسان سازی رویکرد بصری در هر نقطه تماس، چه وب سایت یا یک نمایشگر در فروشگاه، طراحی ارتباطی یک تجربه کاربری ثابت از مرحله ارزیابی محصول تا خرید نهایی را شکل می دهد.






بیان خودمان از طریق BRAVIA

مجموعه BRAVIA دارای میراث ارائه تجربیات بصری شگفت انگیز با در نظر گرفتن محیط زندگی است. با هدف تجسم الف Slice of Living» که فلسفه طراحی راهنمای این سری را شکل داد، دستگاه های براویا عناصری از فضاهای زندگی را به امید ایجاد هماهنگی با تنظیمات داخلی ترکیب کرده اند. در جستجوی راه‌هایی برای دستیابی به این ایده‌آل، تیم توسعه در نهایت محصولاتی را تولید کرد که تصویر و صدا را در یک صفحه ادغام می‌کرد: سری A1 تلویزیون‌های OLED 4K، گواهی بر قدرت واقع‌گرایی و سادگی. از آن زمان به بعد، سونی تجربه واقعیت صدا از تصویر را در مجموعه‌ای از مدل‌های دیگر در چشم‌انداز محصول ایجاد کرد.

ما زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد چگونگی جذب حس منحصر به فرد ارزش براویا کردیم، علیرغم کار بر روی طرحی که به حاشیه‌های کوچکتر و کمتر برجسته و پایه‌های ایستاده علاقه داشت. یکی از راه ها از طریق عملیات سطحی بود. با دادن براقی براق و خط موی ظریف به پایه فلزی، ما موفق شدیم بر زیبایی عنصر پشتیبانی – صرف نظر از اینکه چقدر باریک و جمع و جور بود – تاکید کنیم، بدون اینکه آن را به طرز چشمگیری براق کنیم.

طرح زمینه جدید Immersive Edge لایه‌های جدیدی را به مجموعه BRAVIA برای دستیابی به تجربه‌های همهجانبه، که از واقعیت جذاب صدا از تصویر بیرون می‌آیند، به ارمغان می‌آورد. در حالی که طراحی ظاهر تلویزیون‌ها را مشخص می‌کند، باید به مشتریان نیز برسد – برقراری ارتباط با شگفتی بی‌نظیر BRAVIA چالش دیگری برای تیم طراحی است. برای طراحان BRAVIA، تمرکز بر ایجاد پیش‌بینی معطوف شد: ارائه مجموعه‌ای ثابت از تصاویر روی صفحه به مشتریان بالقوه برای ارائه نهایی در غوطه وری» در نقاط تماس از وب سایت رسمی گرفته تا ویترین های داخل فروشگاه.


همچنین پایه‌هایی را که بسیار کوچک‌تر از عناصر پشتیبانی نسل‌های قبلی براویا هستند، در دو انتهای صفحه قرار می‌دهیم تا از بازتاب‌ها جلوگیری کرده و توجه بیننده را روی تصاویر – نه تکیه‌گاه‌های ساختاری – حفظ کنیم. خط مرزی صفحه نمایش تا پایه ها نیز امتداد می یابد و یک تداوم کادربندی ایجاد می کند که به هدایت نگاه بیننده به سمت صفحه کمک می کند. این تیم علاوه بر اینکه پایه‌ها را به یک بخش کلیدی از اجزای غوطه‌وری تبدیل می‌کند، پاها را نیز برای تطبیق پذیری بهینه قابل تنظیم ساختند. با امکان جابجایی پایه‌های مستطیلی از لبه‌های صفحه به تنظیمات باریک‌تر، کاربران در انتخاب مکان‌های نصب گزینه‌های گسترده‌تری دارند. با این حال، پاها بیشتر از حرکت جانبی انجام می دهند. آنها نیز می چرخند. در تنظیماتی که پاها در لبه‌ها قرار دارند، کاربران می‌توانند پاها را 90 درجه بچرخانند تا ظاهری باریک‌تر و پایین‌تر داشته باشند و پاها به‌جای ایستادن صاف باشند. طراحی این اطمینان را ایجاد می کند که پایه هرگز در غوطه ور شدن تداخل نداشته باشد، چه پاها در لبه ها باشند و چه نزدیکتر به وسط صفحه.





تلویزیون OLED 4Kچگونه به حداقل رساندن
طراحی
شگفتی را به حداکثر می رساند

از آنجایی که خدمات پخش ویدیوی سازگار با 4K همچنان به حضور در بازار رو به رشد ادامه می‌دهند و لایه‌های جدیدی را به سیستم ثابت اضافه می‌کنند.
جریان ویدئویی که فضای فرهنگی امروز را فرا گرفته است، تلویزیون چگونه باید باشد؟ طراحی های تلویزیونی چگونه باید با سیر تحول محتوا هماهنگ باشد؟
برای نسخه 2020 سری BRAVIA، سونی تصمیم گرفت از مهارت خود در یکپارچه سازی تصاویر و صدا استفاده کند و تمرکز خود را بر روی
واقعیت صدا از تصویر عمیق تر – تلاشی برای بردن تجربیات غوطه ور به قلمروی ناشناخته. آن آرمان در آن بیان شد
را تم طراحی Immersive Edge»، چشم اندازی که به طراحان سونی کمک کرد تا ظاهر و احساس براویا را مطابق با زمانه بسازند.




ردیابی لبه” به
غنی کردن تجربیات همهجانبه

تسوجی، طراح





توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida