Sony Corporation – اولین فناوری توزیع زنده در زمان واقعی با صدای فضایی کامل مبتنی بر شی

22 دسامبر 2022

ایجاد احساسات جدید با گسترش دامنه تجربه موسیقی فراگیر Sony “360 Reality Audio”

360 صدای واقعیت

سونی به طور مشترک “360 Reality Audio Live” را با شرکت نرم افزاری ایالات متحده Streamsoft Inc.، یک برنامه کاربردی توسعه داد.4 که به کاربران امکان می دهد از توزیع بی درنگ “360 Reality Audio” لذت ببرند. کاربران می توانند با این اپلیکیشن و هدفون خود از سرگرمی های زنده جدید لذت ببرند5.
علاوه بر این، این برنامه مجهز به یک عملکرد چت بلادرنگ است که امکان برقراری ارتباط بی‌درنگ بین هنرمندان و بینندگان و بین بینندگان را فراهم می‌کند و احساس وحدت آنلاین را به‌گونه‌ای که در محل شرکت می‌کنند، درک می‌کنند.


  • 4در دستگاه های تلفن همراه مانند گوشی های هوشمند و تبلت های اندروید و iOS موجود است.

  • 5می توان آن را در ترکیب با هدفون از تمام تولید کنندگان لذت برد. در صورت استفاده از هدفون های 360 Reality Audio ارائه شده توسط Sony یا Audio-Technica، کاربران می توانند با استفاده از عملکرد بهینه سازی شخصی برنامه های اختصاصی، تجربه واقعی تری را تجربه کنند.

“360 Reality Audio” توزیع بلادرنگ رویداد آنلاین Hikaru Utada “40 Dai-Wa-Iroiro♫”2

این رویداد از ساعت 21:00 به وقت ژاپن در روز پنجشنبه، 19 ژانویه 2023، زمانی که هیکارو اوتادا 40 ساله می شود، در سراسر جهان توزیع می شود. شرکت کنندگان برای شرکت به برنامه “360 Reality Audio Live” و هدفون نیاز دارند.

“360 Reality Audio” چیست؟

360 Reality Audio محیط تولید را بهبود بخشیده و یک رمزگذار بی‌درنگ توسعه داده است که هم عملکرد بلادرنگ و هم کیفیت صدا را برای هنرمندان و مهندسان صدا فراهم می‌کند. به منظور ایجاد یک تجربه موسیقی فضایی، مهندسان صدا ابتدا اطلاعات موقعیت را به هر منبع صدا مانند آواز، گیتار و درام اختصاص داده و آنها را در یک فضای کروی مرتب می کنند. سونی یک ابزار جدید تولید “360 Reality Audio” را برای توزیع بلادرنگ توسعه داده است تا محیط تولید را برای مهندسان صدا بهبود بخشد. مهندسان با استفاده از این ابزار می توانند منابع صوتی را آزادانه و به صورت آنی قرار دهند و صدایی را با افکت سه بعدی به دلخواه ایجاد کنند.
علاوه بر این، برای ارسال موسیقی به سرور و تحویل آن به کاربران، فرآیندی برای فشرده‌سازی داده‌های صوتی شامل اطلاعات مکان یک‌بار وجود دارد، اما برای حفظ کیفیت صدای بالا، زمان پردازش مشخصی نیاز است. سونی الگوریتم پردازش کیفیت صدا خود را برای دستیابی به عملکرد در زمان واقعی توسعه داده است که برای پخش زنده مهم است. علاوه بر این، با بهره گیری از این واقعیت که “360 Reality Audio” یک فناوری صوتی فضایی مبتنی بر شی است، میزان اطلاعات ( نرخ بیت) داده شده به هر منبع صوتی (شیء) به طور خودکار بدون کاهش کیفیت شنوایی بهینه می شود. با فشرده‌سازی داده‌های صوتی برای مدت زمان کوتاهی، توزیع بلادرنگ را با ویدئو همگام‌سازی می‌کند.

کاربرد4 توسعه برای توزیع بلادرنگ “360 Reality Audio” برای بینندگان

مشاهده تصویر با
مشاهده تصویر با “360 Reality Audio Live”

360 Reality Audio از فناوری صدای فضایی مبتنی بر شی سونی برای ارائه یک تجربه موسیقی فراگیر استفاده می‌کند که دقیقاً مانند حضور در یک کنسرت زنده است. 360 Reality Audio این امکان را برای هنرمندان و سازندگان موسیقی فراهم می کند تا با نقشه برداری از منابع صدا مانند آواز، کر و سازها با اطلاعات موقعیتی متناسب با هدف خلاقانه و هنری خود، یک تجربه موسیقی 360 درجه ایجاد کنند. هنگامی که شنوندگان محتوای حاصل را پخش می کنند، می توانند از یک تجربه موسیقی لذت ببرند که آنها را از هر جهت در صدا غوطه ور می کند، همانطور که سازنده محتوا در نظر گرفته است.


  • *لوگوی “Sony”، “SONY” و هر نام محصول، نام خدمات یا نشان لوگوی دیگری که در این بیانیه مطبوعاتی استفاده می شود، علائم تجاری یا علائم تجاری ثبت شده شرکت Sony Group یا شرکت های وابسته به آن هستند. سایر نام‌های محصول، نام خدمات، نام شرکت یا نشان‌های لوگو دارای علائم تجاری و دارای حق چاپ مالکان و/یا مجوز دهندگان مربوطه هستند.


منبع: https://www.sony.net/corporate/information/news/202212/22-041E/

برای اولین بار در جهان، Sony Electronics Inc. فناوری پخش زنده در زمان واقعی را با صدای فضایی کامل مبتنی بر شی ایجاد کرده است.1. علاوه بر این، سونی دامنه پشتیبانی از “360 Reality Audio” خود را افزایش داده است، یک تجربه موسیقی که به کاربران امکان می دهد خود را در یک میدان صوتی سه بعدی غوطه ور کنند.
در حالی که پخش زنده به دلیل سهولت استفاده و عدم محدودیت در مکان و حرکت ارزشمند است، دستیابی به حس واقع گرایی یک چالش بوده است. سونی فناوری اختصاصی 360 Spatial Sound خود را توسعه داده است و امکان پخش بی‌درنگ صدا و ویدیوی سه‌بعدی را با “360 Reality Audio” فراهم می‌کند، بنابراین کاربران می‌توانند همزمان بدون حضور در آنجا، واقعیت لذت بردن از اجرای زنده یا کنسرت را تجربه کنند.
اولین رویداد زنده ای که در زمان واقعی با “360 Reality Audio” توزیع می شود، رویداد آنلاین “40 Dai-Wa-Iroiro♫” توسط هنرمند Hikaru Utada است که قرار است در 19 ژانویه 2023 در سراسر جهان برگزار شود.2. این رویداد برای 10000 نفر اول رایگان خواهد بود3.


  • 1طبق تحقیقات سونی، از 22 دسامبر 2022.

  • 2این رویداد توسط U3MUSIC / EPIC Records ژاپن ارائه شده است. لطفاً وب سایت رویداد را برای کشورها و مناطقی که در آنها توزیع می شود بررسی کنید.

  • 3این رویداد همچنین با صدای معمولی 2 کانال بدون محدودیت تعداد افراد پخش خواهد شد.

توسعه رمزگذار برای توزیع بلادرنگ “360 Reality Audio” برای هنرمندان و مهندسان صدا

تصویر منابع صوتی با اطلاعات موقعیت اختصاص داده شده و در یک فضای کروی 360 درجه قرار داده شده است
تصویر منابع صوتی با اطلاعات موقعیت اختصاص داده شده و در یک فضای کروی 360 درجه قرار داده شده است

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida