به بیان دیگر، سئوی معنایی تولید محتوای بهینه شده پیرامون موضوعات است؛ نه فقط کلمات کلیدی. از آن پس، بجای در نظر گرفتن کلمات کلیدی، گوگل موضوع کلی صفحه را درک میکند؛ آن هم به طریقی بسیار شبیه به انسان. البته این به معنای کمرنگ شدن اهمیت کلمات کلیدی نیست، اما گوگل دیگر فقط روی آنها تکیه نمیکند. پس به جای اسکن صفحات به دنبال کلمات کلیدی، گوگل به دنبال موضوعاتی میگردد که آن کلمات کلیدی را پوشش میدهد. بعنوان مثال، همانطور که در تصویر زیر میبینید، بدون بردن نام شخصیت یعنی “هالک”، گوگل متوجه شد منظور ما چه کسی است. اولین جایی که برای گرفتن مشاوره تخصصی یا پاسخ سوالات خود میروید، کجاست؟ عمدتا اینترنت و موتورهای جستجو.
به عنوان مثال؛ اگر در حوزه کودک و نوجوان تولید محتوا انجام میدهید، تولید محتوا میبایست مناسب این سنین باشد و یا اگر حوزه کسب و کار مربوط به آموزش است میبایست کمی رسمیتر اقدام به تولید محتوا کنید. هدینگ یا سرفصل در صفحات میتواند به کاربر و گوگل این سیگنال را برساند که پاراگراف پیشرو به چه موضوعی پرداخته شده است. هدینگها از اهمیت بالایی نزد موتورهای جستجو برخوردار هستند و گاهی این هدینگها را به عنوان تایتل به کاربر نمایش میدهند. در هنگام تحقیق کلمه کلیدی، با برخی از کلمات روبرو میشوید که میبایست در یک صفحه از آنها استفاده گردد. به عبارت دیگر، کاربر با جستجو این کلمات به دنبال یک هدف میباشد و یک منظور را دارد. در هر حوزه و کسب و کاری تعدادی عبارت وجود دارد که برای وبسایت سودآوری دارند.
- ۶۳درصد جستجوها، از طریق موبایل انجام میشود که این آمار هر ساله در حال افزایش است.
- طبق تجربه تیم سئو دی ام روم، سایتهایی که هدف و استراتژی خود را اینگونه بنا نهاده بودند و قصد داشتند که با راهنمایی کاربران، آنها را جذب سایت و برند خود کنند، موفقتر بودهاند.
- به طوری که در بالای صفحه وبلاگ شما نشان داده شود و خوانندگان از این طریق بفهمند که بر روی آن پست یک به روز رسانی بزرگ صورت گرفته است.
- «سئو» یا «بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو» (Search Engine Optimization) بهمجموعه استراتژیهایی گفته میشود که برای بیشتر دیده شدن وبسایت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) انجام میدهیم.
شما پس از آن که لیست کلمات کلیدی را به دست آورید، با توجه به نیاز کاربر شروع به تولید محتوا می کنید و افراد را به مرور زمان برای خواندن این مقالات به سایت خود می کشانید. شما کاربران میتوانید برای تولید محتواهای مهم خود و رعایت سئو صددرصدی در آنها، اقدام به سفارش رپورتاژ آگهی از مجموعه SEOEDU نمایید. این مجموعه با بهرهمندی از یک تیم آموزش دیده با بحث سئو محتوا، قادر است تمام سفارش تولید محتوای سایت شما را تکمیل کرده و انجام دهد. توصیه می شود که کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان صفحه قرار دهید، چرا که کاربر پس از سرچ کردن عبارتی در گوگل، با متن آبی رنگی که بولد شده روبه رو می شود؛ این متن آبی رنگ همان عنوان صفحه ی شما است. بسیاری از سایتها پس از انتشار مطالب با این مشکل روبهرواند که محتوا آنها در صفحات گوگل قرار نمیگیرد و یا به عبارتی INDEX نمیشوند.
در صدر نتایج گوگل دیده شوید.
بادوام و پایدار بودن در این کار دشوار است و به مهارت خاصی نیاز دارد اما به این معنا نیست که نتوانید در آن موفق شوید، فقط کافی است بتوانید بعد از سئو جایگاه خود را با تولید مداوم محتوا در گوگل حفظ کنید. ضمنا توجه داشته باشید هیچ سئو کار یا شخص متخصصی نمی تواند به شما قول دهد شما را در صدر نتایج گوگل قرار دهد. فاکتور های بسیاری برای قرار گیری سایت شما در صدر نتایج گوگل وجود دارند که با صرف زمان و وقت باید این فاکتور ها را برای سایتتان فراهم کنید. اینجاست که برای بررسی واقعی بودن یا نبودن اعتبار شما به سراغ سیگنال های شبکه های اجتماعی مثل لایک ها، کامنت ها، اشتراک گذاری ها و… میرود. در مورد این موضوع و تکنیک های اجرای آن در مقاله سوشیال سیگنال اطلاعات مهمی ارائه کردم. بعد از رعایت کردن فاکتورهای ثابت سئو، شاید بتوان گفت که چیزی در حدود 30 درصد موفقیت شما به تولید محتوای مفید مربوط میشود.
هزینهی سئو بسیار پایین تر از تبلیغات اینترنتی میباشد.
seoedu: سئو سایت، آموزش سئو، آموزش سئو از 0 تا 100
سلام دوست عزیز
ابزار موز به زمان بیشتری برای بررسی صفحات و نمایش لینک ها به شما دارد. سلام دوست عزیز
اگر منظور شما نمایش لینک مستقیم از محتوای صفحه به دسته است کفایت میکند ولی اگر در مورد breadcrumbs صحبت میکنید کافی نیست. سلام دوست عزیز
بدون بررسی دقیق سرچ کنسول نمیتوان به این سوال پاسخ داد. بخش Coverage و نحوه استفاده از آن به صورت کامل در دوره سرچ کنسول آموزش داده شده است. کتاب راهنمای جامع سئو برای فروشگاه های اینترنتی توسط Brian Dean مدیر سایت Backlinko تهیه شده است.
در چرخه بی پایان آموزش گرفتار نشوید!