به طور کلی، Sony FE PZ 16-35mm f/4 G بهروزرسانی قابل توجهی را نسبت به «سلف» قدیمی زایس نشان میدهد و در عین حال سطح قیمتی نسبتاً معقولی را حفظ میکند. بنابراین – به شدت توصیه می شود!
Lenstip لنز 16-35mm G سونی را بررسی کرد: “به روز رسانی قابل توجهی نسبت به سلف قدیمی زایس در حالی که سطح قیمت نسبتا معقولی را حفظ می کند.”
منبع: https://www.sonyalpharumors.com/lenstip-reviewed-the-sony-16-35mm-g-lens-a-significant-update-over-the-old-zeiss-predecessor-while-keeping-a-relatively-sane-price-level/
سونی 16-35 میلی متر در عکس BH. آدوراما. آمازون. Calumet DE. دوربین فوکوس. Fotokoch DE. WexUK. Calumet NL.
Lenstip بررسی شد لنز 16-35 میلیمتری G سونی و نتیجهگیری:
لنز سونی به طرز شگفتانگیزی جمعوجور و سبک است – با این حال این کیفیت ساخت را به خطر نمیاندازد. در حالی که بدنه لنز از پلاستیک ساخته شده است، کاملاً محکم به نظر می رسد. مکانیسم زوم داخلی و همچنین طراحی مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت نیز به درک کیفیت بالا کمک می کند. سونی مکانیزم قدرت زوم را پیاده سازی کرده است که می توان آن را از طریق حلقه زوم و دکمه زوم کنترل کرد. البته مردم ویدیو این را دوست خواهند داشت. تنفس با حداقل تمرکز نیز وجود دارد. با این حال، مطمئناً می توانیم این لنز را به عکاسان نیز توصیه کنیم. در حالی که شما می توانید تاخیر خاصی را در طول بزرگنمایی متوجه شوید، اما در زندگی واقعی بی ربط است. سنت گراها و فیلمبرداران نیز از حلقه دیافراگم اختصاصی با حالت کلیک و کلیک کردن قدردانی می کنند. در هر صورت، فقدان لرزشگیر اپتیکال تصویر را می توان به عنوان یک نقص در نظر گرفت. با این حال، با توجه به این واقعیت که به هر حال تثبیت کننده درون دوربین در دسترس است، واقعاً خیلی مهم نیست.
Sony FE PZ 16-35mm f/4 G از چند جهت متمایز است. از نظر عملکرد اپتیکال، نسبت به بسیاری از لنزهای زوم فوق عریض که تاکنون آزمایش کردهایم، سازگارتر است. معمولاً، این لنزها در وسیع ترین حالت خود مناسب هستند، اما عملکرد آنها در انتهای “طولانی” محدوده زوم از بین می رود. سلف غیر رسمی – Zeiss T* Vario-Tessar FE 16-35mm f/4 OSS – نمونه بارز این مورد است. برعکس، لنز سونی یک مرکز بسیار واضح و یک میدان تصویر بیرونی خوب تا بسیار خوب در سراسر محدوده زوم و تمام تنظیمات مربوط به دیافراگم ایجاد می کند. اعوجاج تصویر RAW زیاد است، حتی در 16 میلی متر بیش از حد، بنابراین واضح است که تصحیح خودکار تصویر برای این لنز لازم است. با فعالسازی تصحیح خودکار، اعوجاج تصویر اساساً وجود ندارد. این مورد مشابه با توجه به وینیت است. وینیتینگ RAW بسیار بالا و 16 میلی متر است. با روشن بودن تصحیح خودکار، افت نور تقریباً 1 EV (f-stop) در 16 میلیمتر کاهش مییابد، اگرچه هنوز هم میتوانید حداقل در 16 میلیمتر f/4 کمی رنگبندی را مشاهده کنید. در سایر تنظیمات در این مورد، مشکل به خوبی کنترل می شود. CA های جانبی حتی در تصاویر RAW کم هستند. ستاره های خورشیدی با یک نقطه شیرین در اطراف f/11 بسیار خوب هستند. از آنجایی که یک لنز زوم فوق عریض نسبتاً کند است، کاملاً واضح است که این یک هیولای بوکه نیست. با این حال، تاری خارج از فوکوس حداقل در فواصل فوکوس بسیار نزدیک کاملا مناسب است. شعله ور شدن می تواند در صحنه های بحرانی مشکل ساز باشد، بنابراین اگر منبع نور نزدیک یا خارج از لبه قاب تصویر باشد، وصل کردن هود لنز ایده خوبی است.