سوزوکی (طراح): پروژه WOW Factory در واقع اولین باری بود که روی طراحی فضا کار میکردم. وقتی به عنوان اولین بار وارد کار شدم، واقعاً روی نمایه کردن فناوری های خاص به روشی عمیق و عمیق تمرکز نکردم. تمرکز من بیشتر روی استفاده از رنگها و گرافیک برای الهام بخشیدن به جنبههای سرگرمکننده و ارزشمند تجربه بود.
ما (کارگردان هنری): اکنون چندین سال است که روی طراحی فضا برای نمایشگاه های IFA، CES و سایر نمایشگاه های لوازم الکترونیکی مصرفی در ژاپن و خارج از کشور کار می کنم. بدیهی است که تمرکز اصلی روی محصولات نهایی است، بنابراین من معمولاً سعی میکنم اطلاعات مکانی را به سبکی ساده و خنثی طراحی کنم که به محصولات اجازه دهد در مرکز توجه قرار گیرند.
مانند سلول ها در حال گسترش و
در حال رشد به یک کل
SXSW یک انحراف از آن رویکرد اساسی را مشخص کرد. سونی به جای ارائه محصولات آماده به بازار، می خواست پروژه های خط لوله و نمونه های اولیه را با استفاده از فناوری هایی که هنوز در حال توسعه بودند به نمایش بگذارد. قالب استاندارد و مبتنی بر کسبوکار نمایشگاه محصول که معمولاً در رویدادهای شرکتی میبینید کار نمیکند، پس ما باید فضایی ایجاد میکردیم که به شرکتکنندگان اجازه میدهد خلاقیت سونی را تجربه کنند، طعم فناوریهای پیشرفته این شرکت را بچشند. و چشمانشان را به روی احتمالات آینده باز کنند. اساساً همه چیز در مورد پیوند دادن تجربیات به زندگی واقعی بود. برای ارائه تجربیات فریبنده ای که مردم می توانند خود را بسازند و غرفه ما را به عنوان بخشهای لذتبخش و مملو از زندگی روزمره خود تصور کنید، نه فقط نگاههای اجمالی لحظهای از فناوری جالب، غرفه ما باید تخیل مردم را به تصویر میکشد. سوزوکی به ما کمک کرد تا این دیدگاه را در بخش گرافیکی پر کنیم.
زمانی که به این فکر کردیم که چگونه فناوریهایی را که مشتریان قبلاً ندیده بودند به نمایش بگذاریم، کیتا به ایدهای عالی رسید: مفهوم «سلول». او گفت، همانطور که مردم با فناوریهای جدید و سرگرمکننده مواجه میشوند، تخیل آنها فعال میشود و شروع به جسارت در مسیرهای جدید میکند – مانند سلولهایی که رشد میکنند و به کلهای کاملتری گسترش مییابند. تصاویری که من در نهایت ایجاد کردم حول آن مفهوم اصلی طراحی، با «سلولهای» رنگی تک رنگ که فناوریهای جدید و بدون شکل را نشان میدهند و برای ایجاد چند ضلعی به یکدیگر میپیوندند، ساخته شدند. طرحهای گرافیکی معمولاً محصولات را در جلو و مرکز قرار میدهند، اما کارخانه WOW من را مجبور کرد که خارج از این جعبه فکر کنم. باید راهی برای تاکید بر چیزها بدون هیچ شکل واضحی پیدا می کردم. برای من، این یک تجربه واقعاً ارزشمند بود.
منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/works/products/communicationdesign/index.html
مفهوم پشت طراحی های ارتباطی و فضایی برای The WOW Factory چه بود؟