پورتال گروه سونی – طراحی رویداد -IFA 2017- | داستان ها


برای غرفه سونی IFA 2017، تیم پروژه بیش از هر زمان دیگری بر روی تجربیات محصول فردی متمرکز شد تا تجربه کلی برند را بیش از پیش ارتقا دهد. البته این رویکرد کاملاً منطقی است، اما فهمیدن همه چیز در غرفه به این راحتی نبودبازدیدکنندگان چیزهای زیادی برای تعجب داشتند. مثلاً چرا این همه پنجره باز است؟

ما: برای استفاده از IFA 2017 در تعمیق تجربه برند سونی، می‌خواهیم تنوع خیره‌کننده تجربیات محصول خود را به شیوه‌ای پویا و جذاب ارائه دهیم. مفهوم “سرزمین سونی” به ما این امکان را می دهد: کل غرفه را به یک زمین بازی تبدیل کرد، به طوری که مردم از محصولات سونی دیوانه شوند و واقعاً از وقت خود لذت ببرند. ما پنجره‌ها را باز کردیم تا نور طبیعی بیشتری وارد کنیم، که تجربه کردن محصولات را برای کاربران آسان‌تر می‌کرد، مانند آنچه در تنظیمات روزمره ممکن بود – این به مردم کمک می‌کرد تا خودشان را در زندگی واقعی تصور کنند که از محصولات استفاده می‌کنند. اگر از تمام نورهای مصنوعی استفاده می‌کردیم، احتمالاً مردم برای ارائه تجربیات غرفه‌شان به تجربیات روزمره زندگی‌شان مشکل‌تری داشتند. به طور کلی، ما برای طراحی غرفه‌ای باز و تقریباً در فضای باز عکس‌برداری می‌کردیم که مانند یک منظره کوهستانی گسترده برای کاوش، یافتن شگفتی‌ها و کنجکاوی در آن پخش می‌شد.

هدف دیگر این بود که کاربران به طور طبیعی با تجربیات درگیر شوند. ما نمی خواستیم چیزی به زور داشته باشیم. برای انجام این کار، از دیوارهایی که دسته‌های مختلف محصولات را جدا می‌کردند خلاص شدیم، تمام نقاط دیدنی را باز کردیم و مسیرهای ارگانیکی را برای بازدیدکنندگان ایجاد کردیم که تقریباً مانند یک مسیر کوهستانی در سراسر منظره‌ای مملو از سرگرمی است. ساختار غرفه خود فلسفه ساخت سونی را نیز منعکس می کند، با چارچوب آشکار به فضا ظاهری دست ساز و خانگی می دهد. در همین حال، برای میزها و صندلی‌ها، از مواد گرم استفاده کردیم تا فضا را به مکانی دعوت‌کننده برای کاهش سرعت و نفس کشیدن بعد از گذر از سالن بزرگ تبدیل کنیم.


میتسوجی: گرافیک یکی دیگر از عناصر بزرگ جهان بینی “سرزمین سونی” بود. وب و بنرهای ورودی محل برگزاری، همگی با طراحی و رنگ‌آمیزی پایه‌ای از موتیف رشته کوه غرفه مطابقت داشتند و محیطی را ایجاد می‌کردند که بازدیدکنندگان را به سمت «کوه‌های ما» سوق می‌داد. برای الهام بخشیدن و برآوردن کنجکاوی بازدیدکنندگان، ما گرافیک و ساختار غرفه را با هم در یک داستان ترکیب کردیم که کل روایت تجربه غرفه سونی را به هم گره می زند. ما بخش‌هایی از آن داستان را در همه چیز حک کردیم، از وسایل و لوازم تزئینی فضا گرفته تا جزئیات کوچک‌تر مانند محتوای ویدیویی، لباس‌های فرم و بند. آن لمس‌های کوچک فضای کلی را با لحنی ثابت تکمیل کردند و تجربه برند را به تمرکز واضح‌تری تبدیل کردند.


منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/interviews/eventdesign/index.html

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida