پورتال گروه سونی – چشم اندازها جلد 9 – یادگیری از طریق گفتگو با طراح ISSEY MIYAKE، یوشیوکی میامائه: جوهره در یک چشم انداز | داستان ها

این روزها، این یک موقعیت بسیار نادر است که چیزی کاملاً جدید ظاهر می شود – اما این باعث نمی شود که آقای Miyamae این چالش را نپذیرد. او فقط بر خلق چیزهایی که به خاطر خودشان منحصر به فرد هستند تمرکز نمی کند. او به دنبال تجدید نظر در سطح سطح نیست. او به پایداری تولید اهمیت می‌دهد، با فن‌آوری‌ها درگیر می‌شود، این فرآیند را به سمت توسعه مواد پیش می‌برد، و به دنبال مفاهیم بنیادی جدید برای ایجاد آنچه دنیای امروز نیاز دارد، می‌گردد. با شنیدن صحبت های او در مورد اینکه چگونه تمام وظایفی را که در دست دارد می پذیرد، متوجه شدم که با آن تعهد به خلاقیت در سطحی عمیق و قدرتمند آشنا شدم.




برخی از تولیدکنندگان لباس ممکن است اهداف خاصی را در هنگام رویارویی با محصولات جدید در ذهن داشته باشند. شاید آنها می خواهند لباس هایی بسازند که به اندازه های زیبا و جمع و جور جمع شوند تا در فضا صرفه جویی کنند. شاید آنها می خواهند محیط زیست را در اولویت قرار دهند و مجموعه ای از لباس های سازگار با محیط زیست را ارائه دهند. با این حال، برای آقای Miyamae، تنها یک ایده‌آل ارزش فکر کردن دارد: ایجاد لباس‌هایی با تأثیر احساسی. لباس‌هایی که مردم بی‌صبرانه منتظر پوشیدن آن‌ها در شهر هستند، لباس‌هایی با ظاهری که مردم را به صحبت وادار می‌کند و جرقه‌های ارتباطی را برمی‌انگیزد – چیزی که برای آقای میامایی مهم است این است که مردم چه احساسی نسبت به آنچه می‌پوشند دارند. با توجه به تجربه کاربری که پایه و اساس رویکرد آقای Miyamae است، طرح‌ها ویژگی‌هایی مانند راحتی سفر و سازگاری با محیط‌زیست را به‌عنوان امتداد آن دیدگاه مرکزی به خود می‌گیرند.

طراح ارتباطات تاکایوکی کیتاهارا

ما همین نوع رویکرد را در طراحی ارتباطات برای Triporous اتخاذ کردیم. محصولات و خدمات سونی تنها زمانی به منابع ارزش تبدیل می شوند که مردم واقعاً از آنها استفاده کنند. ارتباطات باید ریشه های خود را در دیدگاه کاربر قرار دهد و همیشه سناریوهای استفاده از زندگی واقعی را در ذهن داشته باشد.

بافندگی ذات در یک چشم انداز

در آنجا، کیتاهارا با Yoshiyuki Miyamae – یکی از اعضای برجسته تیم طراحی ISSEY MIYAKE از سال 2011 – ملاقات کرد تا یک
دیدگاه منحصر به فرد در مورد نوآوری های هیجان انگیز در دنیای تولید، که از اتحاد بین طراحی و فناوری به وجود آمده است.
آن برخورد اولیه جرقه یک گفتگوی مداوم را برانگیخت،
چیزی که به کیتاهارا کمک کرده تا دانش جدید و بینش ارزشمندی را توسعه دهد.


طراحان بیش از
فقط به ایده ها شکل دهید


تاکایوکی کیتاهارا
مدیر ارشد هنری
گروه طراحی ارتباطات
مرکز خلاقیت
شرکت سونی



منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/perspectives09/index.html

من فکر می‌کنم که این دیدگاه برای من اجتناب‌ناپذیر است، زیرا فرآیند خلقت فراتر از ساختن چیزها است – درست مانند شرکت‌ها که مجبورند کارهای بیشتری از تولید و فروش محصولات خود انجام دهند، طراحان در حال انتقال به محیطی هستند که نیاز به فراتر رفتن از سادگی دارند. شکل دادن به ایده ها
همه چیز در مورد دیدن تصویر بزرگتر، سوالات عمیق تر است: چرا ما در وهله اول محصول را می سازیم، چه نوع داستانی را باید حول این مفهوم بسازیم، و چگونه باید با آن روایت ارتباط برقرار کنیم. طراحی در حال تبدیل شدن به یک قطعه حیاتی فزاینده برای روشن کردن ماهیت چیزها در نور جدید و فریبنده است.


همکاری برای یک ارزش جدید

Triporous™ سونی یک ماده کربن متخلخل طبیعی است که از پوسته برنج ساخته شده است

ما می خواستیم تبلیغ Triporous با مخاطبان طنین انداز شود تا آنها بتوانند آن را درک کنند و به آن علاقه مند شوند. بنابراین، ما بر عباراتی مانند “مواد ابتکاری برای تصفیه آب و هوا” و مواد خام، پوسته برنج تاکید کردیم و وب سایت های خود را بر اساس این ویژگی ها طراحی کردیم تا ویژگی های اصلی را که این ماده را منحصر به فرد کرده است، بیان کنیم.

سونی مجموعه ای از فناوری های دیگر را در کارنامه خود دارد. از طریق ارتباط مؤثر، می دانم که می توانیم عملکرد گسترده و نویدهای خارق العاده این نوآوری ها را در صحنه جهانی به نمایش بگذاریم – و به تبدیل آنها به محرک های تجاری قدرتمند برای کاربران در سراسر جهان کمک کنیم.



اصل همیشه یکسان است:
ساخت لباس هایی که افراد را به حرکت در می آورد

گلچینی از طرح های پارچه میامای برای ISSEY MIYAKE

کمک به Triporous™
– یک ماده پیشرفته –
با مخاطب گسترده تری طنین انداز شود

بیشتر کارهای من بر ارتباطات محصول، فرآیند انتقال محصولات و خدمات به عموم متمرکز است. در چند سال گذشته، من همچنین این فرصت را داشته ام که در برندسازی شرکتی شرکت کنم. با نگاهی به گذشته به همه چیزهایی که با آقای میامایی صحبت کردم، بزرگترین چیزی که به دست آوردم دیدگاه تازه ای در مورد نقش های طراحی و خلاقیت است.

یوشیوکی میای
طراح
ISSEY MIYAKE INC.

این نسخه به تاکایوکی کیتاهارا، یک طراح ارتباطات با تمرکز بر ارتباطات محصول و برندسازی شرکتی، که از دفتر مرکزی ISSEY MIYAKE در تومیگایا، توکیو بازدید کرد، توجه ویژه‌ای دارد.

در دنیای امروز، چیزی به نام تولید بدون همکاری وجود ندارد. این نکته مهمی از صحبت‌های من با آقای میامایی بود: قدردانی از اهمیت گردهم‌آوری پرسنل در داخل شرکت، خارج از شرکت، و در بخش‌های مختلف – مهندسی، برنامه‌ریزی، فروش و موارد دیگر – برای یک هدف مشترک.


یکی از پروژه های اخیر من بر روی ماده جدید سونی، “Triporous” متمرکز است که حاوی مقادیر زیادی نانو منافذ و ریز منافذ منحصر به فرد است که بو و مواد مختلف را جذب می کند. سونی چگونه می‌تواند این مزایا را به مخاطبان بیشتری منتقل کند؟ برای دستیابی به سطح B-to-B و بیشتر به عموم مردم، ما مجبور بودیم چیزی بیش از ارائه ویژگی های تکنولوژیکی و کارکردهای علمی انجام دهیم. مهم نیست که یک فناوری چقدر قدرتمند یا پیشگامانه است، برای اینکه مردم بفهمند نوآوری چقدر خاص است، باید ویژگی های کلیدی را به تصویر بکشید و آنها را به شکلی ساده ارائه دهید.



سری Perspectives طراحان سونی را در زمینه‌های مختلف دنبال می‌کند، جایی که آنها بینش‌های جدیدی را به دست می‌آورند.
از متخصصان و جانبازان مجرب با طرز تفکر متنوع.

Triporous در زمینه‌های مختلف از الیاف گرفته تا فیلترها، کاربردهای متنوعی دارد.

آقای میامایی چیزی گفت که واقعاً مرا جذب کرد. او گفت: من خودم هیچ طرحی را انجام نمی دهم. بیان بیش از حد ایده هایم منجر به محدود شدن خلاقیت جمعی تیم می شود.” آقای Miyamae هنگام هدایت یک تیم طراحی، از تیمش می‌خواهد که چیزهایی را طراحی کند که فراتر از تصورات او باشد – و فکر می‌کنم تمرکز روی خلاقیت آزاد، چیزی است که به او امکان می‌دهد بیشترین بهره را از تیم داشته باشد.

ایجاد یک تکه لباس یک فرآیند چند مرحله ای است. شما با مواد اولیه شروع می کنید، که سپس آنها را به نخ تبدیل می کنید. از آنجا باید تصمیم بگیرید که چگونه نخ را به هم ببافید یا ببافید. این شما را برای آخرین مرحله آماده می کند و پارچه را به یک تکه لباس تبدیل می کند. اگر یکی از اجزای آن فرآیند از همسویی خارج شود، نمی توانید محصول نهایی مورد نظر خود را بدست آورید. این فرآیند بافندگی را منعکس می کند. هر عنصر رشته خودش است و محصول نهایی ترکیب هر رشته است. افراد تیم آقای Miyamae مالکیت وظایف مربوطه خود را به عهده می‌گیرند، و سرمایه‌گذاری خود را برای اطمینان از همسویی رشته‌هایشان با چشم‌انداز بزرگ‌تر انجام می‌دهند.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida