پورتال گروه سونی – DESIGN VISION- DESIGN VISION، پروژه تحقیقاتی طراحی سونی | داستان ها

DESIGN VISION یک پروژه تحقیقاتی طراحی مستقل در حال انجام در بخش طراحی سونی، مرکز خلاقیت است. در میان دنیایی که به سرعت در حال تغییر است که توسط پیشرفت تکنولوژی به پیش می‌رود، این پروژه سؤالات مهمی را مطرح می‌کند: چگونه می‌توانیم درباره نقش و مأموریت اجتماعی شرکت فکر کنیم؟ چگونه می توانیم آن را در مسیر جدیدی هدایت کنیم؟

تحقیقات طراحی با روش های تحقیق مرسوم مانند تحقیقات بازاریابی از بسیاری جهات متفاوت است. با DESIGN VISION، هدف این است که از نقطه نظر مرکز خلاق به عنوان یک سازمان داخلی استفاده کنید. برخلاف اکثر روش‌های تحقیقاتی که بر شرایط بازار خارج از شرکت تمرکز می‌کنند، DESIGN VISION سیاست‌های مدیریت سونی، جهت‌گیری تحقیق و توسعه، استراتژی کسب‌وکار، استراتژی برند و سایر سیاست‌های داخلی را در تفسیر بینش‌های خود می‌سنجید. این امر درک جامع تری از رابطه بین روندهای داخلی و خارجی را تسهیل می کند، که سپس می تواند به سمت ایجاد یک چشم انداز جدید هدایت شود.





طراحی عمل تحقیق
در DESIGN VISION

خلق ارزش جدید از طریق خلاقیت و فناوری.
DESIGN VISION یک پروژه تحقیقاتی طراحی در سونی است که روندهای اجتماعی را پیش بینی می کند
دیدگاه‌های گوناگون و مسیری را که آینده ممکن است طی کند را بررسی می‌کند.
طراحان مرکز خلاق به میدان می روند، تحقیق می کنند،
و سپس یافته های خود را تجزیه و تحلیل کنند تا به توصیه هایی برسند.
ابتکار عمل نشان دهنده کاربرد گسترده ای از قدرت طراحی است.


یک پروژه تحقیقاتی طراحی
در مرکز خلاقیت سونی

なお、20年は新型コロナ感染症の世界的拡大の影響を受けて、オンラインによるリサーチやワークショップを導入。デザインリサーチの実践やプロセスの共有にあたり、新たな技術やツールを活用する取り組みにもチャレンジしています。

–>



با نگاه به آینده:
گسترش دامنه
طراحی از طریق
چشم انداز طراحی

Creative Cetner بر انتقال نتایج DESIGN VISION در گروه سونی در قالب گزارش ها و ارائه ها متمرکز است. این یک ابتکار بی‌سابقه برای سونی است، جایی که طراحان درگیر در تحقیقات طراحی در افزایش آگاهی کارکنان گروه سونی از عملکردهای مختلف در بخش‌ها و سازمان‌ها مشارکت داشته‌اند.

بر این اساس، مرکز خلاقیت از نتایج DESIGN VISION برای تولید ایده برای محصولات و خدمات مختلف استفاده می کند. علاوه بر این، فعالیت‌های تحقیقاتی طراحی، ایده‌هایی را برای داستان‌های آینده ایجاد می‌کنند که به چندین پروژه آزمایشی دامن می‌زند.

نمونه دیگری از DESIGN VISION در عمل پروژه CMF Framework است که راهنمایی برای جهت طراحی آینده با توجه به CMF (رنگ، ​​متریال و پایان) ارائه می دهد.




DESIGN VISION فراتر از زمینه های سنتی است که افراد ممکن است با کلمه “طراحی” مرتبط باشند. طراحان در مرکز خلاق، تحقیقات طراحی را در طیف وسیعی از زوایای مختلف، از گرایش‌های اجتماعی گرفته تا مفاهیم و رفتارها، توسعه بینش‌هایی که به فعالیت‌های طراحی آینده کمک می‌کند، انجام می‌دهند.

این داستان ها در یک گزارش سالانه با عنوان بینش DESIGN VISION گرد هم می آیند.
مرکز خلاقیت از سال 2018 گزارشی را برای توزیع و انتشار اطلاعات در داخل گروه منتشر کرده است. گزارش ها به همراه یافته های اضافی در این وب سایت موجود است.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida