برای طراحان، نکته مهمتر تصمیمگیری درباره نحوه ارائه تعداد زیادی از پیشتنظیمات پالت سبک به کاربران به روشی بصری و مؤثر بود. این تیم میدانست که فهرست کردن همه پیشتنظیمها از بالا به پایین، برای الهام بخشیدن به سازندگان موسیقی یا جرقه زدن خلاقیت آنها بسیار کم خواهد بود. به جای این رویکرد، آنها یک رابط از پیش تعیین شده می خواستند که کاربران را از نظر بصری جذب کند و آنها را در تجربه خلاق غرق کند. چیزی که آنها در نهایت به آن دست یافتند یک چارچوب نقشه سه بعدی بود، چارچوبی که تنظیمات از پیش تعیین شده را در فضای انتخاب سه بعدی بر اساس سرعت و پیچیدگی مرتب می کرد. این راهاندازی به کاربران امکان میدهد گزینههای مختلف را به روشی شهودیتر بررسی کنند، دقیقاً مانند مرور مناطق مختلف یک بازار از پیش تعیینشده. کاربران ممکن است فکر کنند که “من نمی دانم ایده های آهنگ در اینجا چگونه است.” رابط فضایی علاوه بر آسانتر کردن مکانیابی مناسب، اکتشاف را نیز تقویت میکند. در حالی که یافتن چیز جدیدی در یک لیست اولیه ممکن است تصادفی باشد، فضای از پیش تعیین شده سه بعدی در FM Pro موارد را به گونهای تنظیم میکند که حس کنجکاوی کاربران را برانگیزد. نقطه بیش از حد توجه آنها را جلب می کند و به طور طبیعی علاقه آنها را در مورد اینکه چگونه ممکن است یک سایه متفاوت باشد برانگیخته است.
پورتال گروه سونی – ماشین های جریان

هنگامی که Sony CSL امکان طراحی مشترک وبسایت و پلتفرم برای Flow Machines را نیز مطرح کرد، طراحان شروع به فرمولبندی ایدههایی برای اکوسیستمی کردند که خلاقیت هنرمندان را حتی بیشتر گسترش دهد. این تیم یک پلتفرم کامل را با در نظر گرفتن این گسترش طراحی کرد که شامل خدمات ابری و رسانههای اجتماعی برای ایجاد فضایی مشترک برای کاربران FM Pro برای پست کردن کارهای خود، تعامل با سایر کاربران و الهام بخشیدن به یکدیگر است. کل ایده بر قرار دادن دامنه کامل فرآیند خلاقیت در یک مکان متمرکز است: از نوشتن یک آهنگ تا رساندن آن به گوش جهانیان، اکوسیستم FM Pro به سازندگان فردا این امکان را می دهد تا انرژی های خلاقانه خود را در هر مرحله از زندگی دنبال کنند. این فرآیند بدون مواجهه با محدودیت های عملکردی یا نیاز به جستجو در جای دیگری است.
کار طراحان بیشتر از UI بود. آنها همچنین کل گردش کار آهنگسازی را بررسی کردند که در واقع فراتر از تنظیم عناصر مختلف مانند ملودی ها، آکوردها و خطوط باس است که FM Pro می تواند بسازد. قبل از آن شروع می شود، با سازندگانی که اساس آهنگ را در قالب الگوهای ریتم و آهنگ های درام ایجاد می کنند. آن گام اولیه یا فرآیند «تصویر آهنگ» تأثیر زیادی بر حال و هوای کلی آهنگ دارد. تیم طراحی میخواست کمک کند تا این مرحله از معمای زمانبر برای سازندگان کمتر شود.
مهندسان سونی CSL در پروژه Flow Machines با پذیرش این ایده که هوش مصنوعی میتواند به سازندگان موسیقی کمک کند تا قابلیتهای خلاقانهشان را گسترش دهند، از یادگیری ماشینی و فناوریهای تجزیه و تحلیل موسیقی برای توسعه ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای آهنگسازی خودکار استفاده کردهاند. تیم پروژه در نهایت با طراحان سونی تماس گرفت تا با بازنگری در صفحههای رابط کاربری، به آمادهسازی ابزار برای عرضه کمک کنند و طراحان با ایجاد ایدهای واضح از ماهیت اصلی پروژه دست به کار شدند: ابزاری که قرار بود چه چیزی را انجام دهد. برای سازندگان موسیقی باشد
ساخت موسیقی مانند
پیش از این هرگز
گفتگوها یک دوره ابتدایی را برای پروژه در نظر گرفت. در توسعه Flow Machines، گروه شروع به آموزش سبک ها و تکنیک های موسیقی از طیف ژانر تا Style Palette کرد.*1 مدل یادگیری ماشینی، از این پایه برای ساختن نوازندگان هوش مصنوعی با تسلط گسترده بر هر ژانر استفاده کنید و همه چیز را با هم در یک شریک پویا و خلاق ترکیب کنید تا در کنار کاربران کار کند. این تیم همچنین مفهوم «نوشتن مشترک با موزیسین های هوش مصنوعی» را ارائه کرد و سیستم هوش مصنوعی Flow Machines را نه به عنوان ابزاری که به سادگی آهنگ ها را به طور خودکار می نویسد، بلکه به عنوان یک شریک ترانه سرایی مشترک تعریف کرد. پس از تثبیت هویت و تعیین اهداف پروژه روشن، طراحان بر روی وظیفه اولیه خود کار کردند: ایجاد یک طراحی UI برای Flow Machines Professional (FM Pro)، یک ابزار آهنگسازی با کمک هوش مصنوعی.
ï¼ ˆL تا R) مرکز خلاق گروه سونی: ساتوشی آسای، کیسوکه ایتو، جونیچیرو ساکاتا، آزمایشگاههای علوم کامپیوتر سونی: هاروهیکو کیشی
منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/flow-machines/index.html
تیم همچنین میخواست استفاده از Style Paletteها را شبیه به پارازیت با یک نوازنده واقعی کند. در ابتدا، طراحی رابط کاربران را ملزم میکرد تا قبل از دریافت پیشنهاد آهنگ، مجموعهای از پارامترهای مختلف را پیکربندی کنند. تیم طراحی به دنبال تعاملی نرم تر و طبیعی تر بود. با کمک مهندسان سونی CSL، تیم در نهایت به طرحی رسیدند که در آن رابط، ایدههای بهینه آهنگ را با یک فشار دادن دکمه «نوشتن» به نمایش میگذارد. کاربران می توانند با استفاده از رابط، نقاط خاصی را در یک آهنگ مسدود کنند تا جهت های مختلف موسیقی را نیز امتحان کنند. برای مثال، اگر کاربر پیشنهادات بیشتری برای عبارت خاص در مقیاس سوم یک متن بخواهد، میتواند معیار سوم را انتخاب کند و دوباره روی دکمه «نوشتن» کلیک کند. یک جلسه با این ابزار به طرز چشمگیری شبیه به یک جلسه با یک گروه واقعی است، که در آن همه ایده ها و قطعات را تغییر می دهند تا زمانی که آهنگ شکل محکمی پیدا کند.