با این حال، بزرگترین تمرکز تیم، آسانتر کردن رابط برای ارتباط با آن بود – هدفی که آنها تصمیم گرفتند با دادن شخصیتی به رابط Style Palette دنبال کنند که بتواند با سازندگان طنینانداز کند و خلاقیتهای خلاقانهشان را ادامه دهد. سطح واقعی تر و احساسی تر. طراحان بهجای استفاده از روش مرسوم رندر کردن هوش مصنوعی بهعنوان یک آواتار انساننما، میخواستند شخصیتهای منحصربهفرد پالتهای سبک مختلف را به گونهای به تصویر بکشند که هیچکس قبلاً آن را امتحان نکرده بود. با کمک الکسیس آندره، محقق سونی CSL، تیم رابط کاربری ایجاد کردند که تصویر متحرک تولید شده خودکار را در پشت پالت سبک پخش می کند تا “شخصیت” هوش مصنوعی را منعکس کند – یک مکمل بصری جنبشی، که با انرژی و حضور صداهای متناظر در زمان واقعی برای ساختن تجربه ترانه سرایی با نوعی “موجود صوتی” زنده درست در فضای کار.
پورتال گروه سونی – ماشین های جریان
برای طراحان، نکته مهمتر تصمیمگیری درباره نحوه ارائه تعداد زیادی از پیشتنظیمات پالت سبک به کاربران به روشی بصری و مؤثر بود. این تیم میدانست که فهرست کردن همه پیشتنظیمها از بالا به پایین، برای الهام بخشیدن به سازندگان موسیقی یا جرقه زدن خلاقیت آنها بسیار کم خواهد بود. به جای این رویکرد، آنها یک رابط از پیش تعیین شده می خواستند که کاربران را از نظر بصری جذب کند و آنها را در تجربه خلاق غرق کند. چیزی که آنها در نهایت به آن دست یافتند یک چارچوب نقشه سه بعدی بود، چارچوبی که تنظیمات از پیش تعیین شده را در فضای انتخاب سه بعدی بر اساس سرعت و پیچیدگی مرتب می کرد. این راهاندازی به کاربران امکان میدهد گزینههای مختلف را به روشی شهودیتر بررسی کنند، دقیقاً مانند مرور مناطق مختلف یک بازار از پیش تعیینشده. کاربران ممکن است فکر کنند که “من نمی دانم ایده های آهنگ در اینجا چگونه است.” رابط فضایی علاوه بر آسانتر کردن مکانیابی مناسب، اکتشاف را نیز تقویت میکند. در حالی که یافتن چیز جدیدی در یک لیست اولیه ممکن است تصادفی باشد، فضای از پیش تعیین شده سه بعدی در FM Pro موارد را به گونهای تنظیم میکند که حس کنجکاوی کاربران را برانگیزد. نقطه بیش از حد توجه آنها را جلب می کند و به طور طبیعی علاقه آنها را در مورد اینکه چگونه ممکن است یک سایه متفاوت باشد برانگیخته است.

گفتگوها یک دوره ابتدایی را برای پروژه در نظر گرفت. در توسعه Flow Machines، گروه شروع به آموزش سبک ها و تکنیک های موسیقی از طیف ژانر تا Style Palette کرد.*1 مدل یادگیری ماشینی، از این پایه برای ساختن نوازندگان هوش مصنوعی با تسلط گسترده بر هر ژانر استفاده کنید و همه چیز را با هم در یک شریک پویا و خلاق ترکیب کنید تا در کنار کاربران کار کند. این تیم همچنین مفهوم «نوشتن مشترک با موزیسین های هوش مصنوعی» را ارائه کرد و سیستم هوش مصنوعی Flow Machines را نه به عنوان ابزاری که به سادگی آهنگ ها را به طور خودکار می نویسد، بلکه به عنوان یک شریک ترانه سرایی مشترک تعریف کرد. پس از تثبیت هویت و تعیین اهداف پروژه روشن، طراحان بر روی وظیفه اولیه خود کار کردند: ایجاد یک طراحی UI برای Flow Machines Professional (FM Pro)، یک ابزار آهنگسازی با کمک هوش مصنوعی.
*1: پالت سبک یک مدل یادگیری ماشینی است که داده های موسیقی را تجزیه و تحلیل می کند. FM Pro شامل از پیش تنظیمات پالت سبک یادگیری ماشینی برای بیش از 100 ژانر مختلف از جمله پاپ، راک و هیپ هاپ است. کاربران همچنین می توانند با یادگیری ملودی های اصلی مدل، پالت های سبک خود را ایجاد کنند.
تزریق انرژی خلاق بیشتر
به تجربه ترانه سرایی
تیم همچنین میخواست استفاده از Style Paletteها را شبیه به پارازیت با یک نوازنده واقعی کند. در ابتدا، طراحی رابط کاربران را ملزم میکرد تا قبل از دریافت پیشنهاد آهنگ، مجموعهای از پارامترهای مختلف را پیکربندی کنند. تیم طراحی به دنبال تعاملی نرم تر و طبیعی تر بود. با کمک مهندسان سونی CSL، تیم در نهایت به طرحی رسیدند که در آن رابط، ایدههای بهینه آهنگ را با یک فشار دادن دکمه «نوشتن» به نمایش میگذارد. کاربران می توانند با استفاده از رابط، نقاط خاصی را در یک آهنگ مسدود کنند تا جهت های مختلف موسیقی را نیز امتحان کنند. برای مثال، اگر کاربر پیشنهادات بیشتری برای عبارت خاص در مقیاس سوم یک متن بخواهد، میتواند معیار سوم را انتخاب کند و دوباره روی دکمه «نوشتن» کلیک کند. یک جلسه با این ابزار به طرز چشمگیری شبیه به یک جلسه با یک گروه واقعی است، که در آن همه ایده ها و قطعات را تغییر می دهند تا زمانی که آهنگ شکل محکمی پیدا کند.
پشتیبانی از گردش کار آهنگسازی
از شروع تا پایان
برنامه FM Pro، افزونه ای برای استفاده در نرم افزار DAW، از پالت های سبک در ژانرهای بی شمار برای ساخت ملودی ها، آکوردها و خطوط باس استفاده می کند که با ترجیحات صوتی کاربر مطابقت دارد و به سازندگان موسیقی گزینه های زیادی برای بازی کردن می دهد. هنگامی که تیم طراحی شروع به ایجاد رابط کاربری برای این برنامه کرد، تصمیم گرفتند صفحه نمایش FM Pro را کوچک کنند تا از شلوغی فضای نمایش DAW جلوگیری کنند و طرح و طرح رنگی را ایجاد کنند که با صفحه نمایش DAW برای هماهنگی بصری عالی هماهنگ شود.
ï¼ ˆL تا R) مرکز خلاق گروه سونی: ساتوشی آسای، کیسوکه ایتو، جونیچیرو ساکاتا، آزمایشگاههای علوم کامپیوتر سونی: هاروهیکو کیشی