پورتال گروه سونی – Perspectives vol.7 – Marcy Wu، Tony Wang x Raye Fukuda | داستان ها

ویرایش و چیدمان توسط تحریریه AXIS

من مدیر پروژه ابتکار «یک/توکیوی دیگر» سونی بودم که علائم دیجیتالی را در قسمت پذیرش هتل برای یکی دیگر از توکیوها گنجانده بود. همه چیز از زمانی شروع شد که نماینده یکی از توکیوهای دیگر نمایشگاه «حواس پنهان» سونی را در طول هفته طراحی میلان 2018 دید – ظاهراً این یک تجربه الهام‌بخش بود که باعث شد یکی دیگر از توکیوها برای طراحی میز جلو با سونی تماس بگیرند. حوزه. مفهوم حواس پنهان کاوشی است در مورد اینکه چگونه فناوری جدید می تواند با افراد در نقشی راحت و مکمل هماهنگ شود و زندگی روزمره را از طریق محصولات و فضاهایی با داستان های معنادار غنی کند. رویکرد حواس پنهان به جای اینکه جادوگری با فناوری پیشرفته را در کانون توجه قرار دهد، بر استفاده از فناوری برای القای زندگی عادی با تجربیات خارق‌العاده تمرکز دارد.




مرسی وو
رئیس
شرکت eslite

مقصد این قسط eslite بود، که به عنوان یک کتابفروشی شروع شد و از زمان افتتاح در تایپه در سال 1989، فرهنگ محلی را به حرکت درآورده است. در طول سه دهه گذشته، گروه eslite پایگاه رو به رشدی از مکان‌های کتابفروشی ایجاد کرده است و همچنین به انواع مختلفی تبدیل شده است. صنعت اقامت با افتتاح هتل اسلیت در سال 2015.

تونی وانگ
مدیر کل
هتل مجلل


طراحی محیط ها و تجربیات به ساخت یک داستان خوب بستگی دارد. وقتی آن روایت در جای خود قرار می گیرد، شما شروع به بافتن آن در فضا، تجربه، کل خدمات می کنید – از جمله قسمت پشتی. این چالشی است که باید از عهده آن برآیید. در eslite، یادآوری واضحی از صحت این موضوع دریافت کردم.




خواندن تجربیات خارق العاده

Raye Fukuda طراح سونی

راه اندازی تابلوهای دیجیتال در میز جلو یکی دیگر از توکیو


در هتل مجلل، همه چیز حول محور مفاهیم اصلی کتاب خواندن و پرورش فرهنگ تایوانی می چرخد. از لابی گرفته تا اتاق‌های مهمان و حتی رستوران‌ها، کل فضا این تمرکز را در جلو و مرکز قرار می‌دهد، که بازتاب فلسفه بنیانگذار گروه، مرحوم رابرت وو است. محیط شما را در حال و هوای مطالعه قرار می دهد، مطمئن باشید. یک قدم به بیرون از بالکن، قسمتی از سبز را در زیر نشان می دهد، مناظر طبیعی با چشم انداز شهر در هم آمیخته است. گهگاه آواز پرندگان در هوا پر می شود. بادهای گرم از پنجره ها می گذرد مطمئناً این حال و هوای است که باعث می‌شود بخواهید با یک کتاب به عقب برگردید.


القای زندگی معمولی با تجربیات خارق العاده



در حال کشف مجدد
جذابیت “آنالوگ”.

با ایجاد یک پیشنهاد دیگر توکیو بر اساس آن، شروع کردیم به صحبت در مورد انواع مختلف تجربیاتی که می‌توانیم در فضای فیزیکی محدود یک هتل ایجاد کنیم. هنگامی که ما ایده ای از رویکرد خود داشتیم، بحث به سخت افزاری تبدیل شد که برای امکان پذیر ساختن آن تجربیات به آن نیاز داریم. ما در نهایت به راه اندازی تابلوهای دیجیتال در میز جلوی هتل پرداختیم، سیستمی که اطلاعات را به روشی جدید به مهمانان ارائه می دهد.


لابی پر از قفسه‌هایی است که 5500 عنوان کتاب را در خود جای داده است. اتاق‌های مهمان دارای کاناپه‌های بزرگ هستند که مکان‌های مناسبی برای دراز کشیدن یا جمع شدن با کتاب هستند. این وان‌ها حتی سینی‌هایی دارند که میهمانان می‌توانند از آن برای نگه داشتن کتاب‌های خود استفاده کنند، اگر در حال مطالعه‌ی آرام در حمام باشند. در همین حال، روی هر میز، یک جعبه کوچک حاوی مداد، پاک کن و موارد دیگر، و روی هر میز قهوه یک سبدی میوه قرار دارد. وقتی وارد یک اتاق مجلل هتل می شوید، وارد یک آغوش گرم از شیوه زندگی «آنالوگ» می شوید: خواندن کتاب روی کاغذ واقعی، قرار دادن یک مداد واقعی روی صفحه، قدردانی از یک محیط ساده و آرامش بخش.


رای فوکودا
مدیر طراحی، استودیو 3
مرکز خلاقیت سونی

رایه فوکودا، طراح شرکت سونی، برای مصاحبه با مرسی وو، رئیس شرکت eslite و تونی وانگ، مدیر کل هتل eslite از هتل eslite بازدید کرد. در ادامه بخوانید تا بدانید فوکودا از مکالمه خود با این دو رهبر چه آموخته است – و چه چیزهایی در مورد حفظ یک جریان ثابت از ارزش تجربه که منحصر به محیط است، کشف کرده است.





منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/perspectives07/index.html

مجموعه Perspectives طراحان سونی را در زمینه‌های گوناگون دنبال می‌کند، جایی که آنها بینش‌های جدیدی را از متخصصان و کهنه‌کاران با تجربه با ایده‌های گسترده و انرژی‌های خلاقانه هیجان‌انگیز به‌دست می‌آورند.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida