なお、20年は新型コロナ感染症の世界的拡大の影響を受けて、オンラインによるリサーチやワークショップを導入。デザインリサーチの実践やプロセスの共有にあたり、新たな技術やツールを活用する取り組みにもチャレンジしています。
–>
なお、20年は新型コロナ感染症の世界的拡大の影響を受けて、オンラインによるリサーチやワークショップを導入。デザインリサーチの実践やプロセスの共有にあたり、新たな技術やツールを活用する取り組みにもチャレンジしています。
–>
نمونه دیگری از DESIGN VISION در عمل پروژه CMF Framework است که راهنمایی برای جهت طراحی آینده با توجه به CMF (رنگ، متریال و پایان) ارائه می دهد.
با استفاده از این روش ها، طراحان به درک مستقیمی از آنچه در جهان امروز می گذرد، می رسند. سپس اکتشافات و بینش های شخصی خود را با بقیه اعضای پروژه به اشتراک می گذارند. در ویژگیای که برای تحقیقات طراحی منحصربهفرد است، بینشهایی که به ارزشهای عاطفی انسان جذاب هستند، بیشتر مورد توجه قرار میگیرند. این باعث ایجاد همدلی و درک عمیق تری از زمینه های فردی می شود.
خلق ارزش جدید از طریق خلاقیت و فناوری.
DESIGN VISION یک پروژه تحقیقاتی طراحی در سونی است که روندهای اجتماعی را پیش بینی می کند
دیدگاههای گوناگون و مسیری را که آینده ممکن است طی کند را بررسی میکند.
طراحان مرکز خلاق به میدان می روند، تحقیق می کنند،
و سپس یافته های خود را تجزیه و تحلیل کنند تا به توصیه هایی برسند.
ابتکار عمل نشان دهنده کاربرد گسترده ای از قدرت طراحی است.
DESIGN VISION یک پروژه تحقیقاتی طراحی مستقل در حال انجام در بخش طراحی سونی، مرکز خلاقیت است. در میان دنیایی که به سرعت در حال تغییر است که توسط پیشرفت تکنولوژی به پیش میرود، این پروژه سؤالات مهمی را مطرح میکند: چگونه میتوانیم درباره نقش و مأموریت اجتماعی شرکت فکر کنیم؟ چگونه می توانیم آن را در مسیر جدیدی هدایت کنیم؟
در حالی که فعالیت های DESIGN VISION بر روی تحقیقات طراحی متمرکز است، مؤلفه تحقیق تنها یک بعد از تلاش است. سوال کلیدی این است که چگونه می توان چشم انداز حاصل از تحقیق طراحی را در نظر گرفت و آن را به اقدام ملموس تبدیل کرد. طراحان باید داستان هایی را که ساخته اند از تجربیات خود بگیرند و آنها را به محصولات، خدمات و ارتباطات جدید تبدیل کنند.
بهعلاوه، تلاشهایی را برای اهرمسازی DESIGN VISION در تعدادی از جنبهها، از جمله گنجاندن اقدامات مبتنی بر گزارش سالانه در استراتژیهای میانمدت بخشهای مختلف کسبوکار، اجرا میکند.
بر این اساس، مرکز خلاقیت از نتایج DESIGN VISION برای تولید ایده برای محصولات و خدمات مختلف استفاده می کند. علاوه بر این، فعالیتهای تحقیقاتی طراحی، ایدههایی را برای داستانهای آینده ایجاد میکنند که به چندین پروژه آزمایشی دامن میزند.
* عکس های کارگاه ها و ارائه در این مقاله بود
قبل از همه گیری COVID-19 گرفته شده است.
تحقیقات و کارگاه های آموزشی سال 2020 به صورت آنلاین انجام شد
در پرتو همه گیری
منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/designvision/index.html
تحقیقات طراحی که در DESIGN VISION انجام می شود، کار تیم جهانی مرکز خلاقیت است که نتیجه آن گزارشی است که سالانه منتشر می شود. این گزارش به شکل گیری خروجی مرکز خلاق، از جمله محصولات و خدمات آن کمک می کند. مرکز خلاقیت همچنین در حال گسترش دامنه کاربرد گزارش است تا دانش و توصیههایی را با کارمندان گروه سونی به اشتراک بگذارد.
این داستان ها در یک گزارش سالانه با عنوان بینش DESIGN VISION گرد هم می آیند.
مرکز خلاقیت از سال 2018 گزارشی را برای توزیع و انتشار اطلاعات در داخل گروه منتشر کرده است. گزارش ها به همراه یافته های اضافی در این وب سایت موجود است.