میچیو تاسه
مدیر پلامتاگو
میچیو تاسه
مدیر پلامتاگو
چیز دیگری که برایم جذاب بود این بود که Tase دو سال منتهی به افتتاح ACROS Fukuoka را صرف آزمایش استپ گاردن از طریق مدلی در مقیاس 1:100 کرد تا ببیند آیا این طرح واقعاً قادر به پشتیبانی از یک اکوسیستم پایدار است یا خیر. با توجه به رویکرد طراحی Tase، با در آغوش گرفتن عدم قطعیت آن، میتوانم بفهمم که چرا او تا این حد ادامه میدهد. این بینش ارزشمندی بود. همینطور در مورد ایده های او برای “کاشت مختلط” که شامل کاشت تعداد زیادی از گیاهان مختلف با هم در مجاورت یکدیگر است، یاد گرفت. برای من، ارتباط بین تکنیکهایی که تاس در ACROS Fukuoka به کار برد و مفهوم گستردهتر تنوع، جذاب بود.
در صحبت با Tase، چیزی که واقعاً برای من طنین انداز شد رویکرد کلی او به طراحی بود. او سعی نمی کند یک طرح را قبل از اینکه به جهان راه پیدا کند، کامل کند. برای او، همه چیز به فرآیند مربوط می شود: زمان دقیق خود را صرف می کند، در طول مسیر تغییراتی ایجاد می کند، و به طور مداوم برای نزدیک کردن همه چیز به یک ایده آل تلاش می کند. تکمیل، به نوعی یک هدف متحرک است. این همان چیزی است که به او این انعطاف را می دهد تا به تجسم چشم اندازهای آینده ادامه دهد. پروژه Step Garden زمانی که ACROS Fukuoka درهای خود را باز کرد به پایان نرسید. این 25 سال است که در حال پیشرفت است، با Tase به طور مداوم در اینجا و آنجا برای بهبود طراحی اضافه می کند. من آن موضع را تحسین می کنم.
طراح کاتسوجی میازاوا
ایده span موضوع دیگری بود که به وجود آمد. اگر ساختمان ACROS Fukuoka به پایان عمر خود برسد و خراب شود، طراحی Tase این امکان را به شما میدهد تا به راحتی گیاهانی را که سالها در استپ گاردن رشد کردهاند به مکانی جدید پیوند دهید. Tase این طرح را از قبل در یک محدوده گسترده تصور می کرد، از جمله اینکه چگونه استپ گاردن کار خود را به پایان می رساند و بعد از آن چه اتفاقی می افتاد. با نگاهی به آینده، قطعاً این دیدگاهی است که میخواهم در کارم بگنجانم.
مسافران می توانند از محتویات محیط واقعی با گرافیک کامپیوتری روی هم لذت ببرند
متن از جونیا هیروکاوا
منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/perspectives10/index.html
کاتسوجی میازاوا
مدیر ارشد
گروه طراحی تجربه
در مرکز خلاق، شرکت سونی
هدف پروژه SC-1 این است که خود وسایل نقلیه را در محدوده خدمات قرار دهد و حرکت را به بستری برای تجربیات سرگرمی تبدیل کند. میتواند فضاهای آشنا – برای مثال باغهای گیاهشناسی و مراکز خرید – را با ارزشی کاملاً جدید القا کند. نوآوری چیزی به معنای قربانی کردن ارزش موجود نیست. به نظر من، ترکیب عناصر جدید در کنار هم راهی به سوی ارزش جدید است. “SC” نام SC-1 مخفف “Sociable Cart” است. من فکر میکنم که مؤلفه «اجتماعی» حیاتی است، و این بخش بزرگی از چیزی است که من میخواهم خدمات آینده را پیرامون آن ایجاد کنم: جمع کردن جوامع و ساکنان با ارائه مزایا و ارزشهایی که مردم واقعاً به آن نیاز دارند. اگر بتوانم خود را با شرایط تطبیق دهم و نسبت به تغییراتی که میآورند باز بمانم، مانند آنچه تاس ادامه میدهد، فکر میکنم در موقعیت خوبی برای پیگیری این هدف خواهم بود.
ویرایش و چیدمان توسط تحریریه AXIS
برای این نسخه، طراح Katsuji Miyazawa به ACROS Fukuoka، مجتمعی که در سال 1995 افتتاح شد، رفت.
سمت شیبدار ساختمان دارای یک «باغ پلهای» است که منظرهای جنگلی را در برابر پسزمینه شهری ایجاد میکند.
ACROS Fukuoka، مجموعهای که تاسه در آن به عنوان طراح منظره مشغول بود
من در پروژه خدمات وسایل نقلیه سرگرمی SC-1 (شامل UX) شرکت دارم که در نوامبر 2019 در باغ گیاه شناسی جنوب شرقی در اوکیناوا راه اندازی شد. این سرویس با استفاده از فناوریهای واقعیت ترکیبی توسعهیافته سونی در محیط خودرو، انواع گرافیکهای رایانهای را بر روی صفحه نمایش داخل خودرو که محیط بیرونی را نشان میدهد، قرار میدهد. حسگر تصویر با حساسیت بالا، امکان مشاهده منظره باغ را در تاریکی – فراتر از آنچه در شرایط عادی برای چشم انسان قابل مشاهده است – روی صفحه نمایش در شرایط نوری روشن تر، مشابه آنچه در اواخر بعد از ظهر به نظر می رسد، می دهد. این برنامه که قرار است تا پایان مارس 2020 اجرا شود، روشی نوآورانه برای تعامل با محتوا در حال حرکت در اختیار کاربران قرار می دهد.
در پس ایجاد آن اکوسیستم جدید و دست ساز انسان، طراح منظر، میچیو تاس، قرار داشت.
که بیش از 25 سال باغ را پررونق نگه داشته است.
میازاوا فرصتی برای صحبت با تاسه در مورد خلق مناظر پیدا کرد
آینده – و گفتگو گفتگوی پرباری از کشف را باز کرد.
هر سالی که می گذرد تغییراتی را به ارمغان می آورد. من شک دارم که هیچ یک از گیاهان باغ تا به حال دقیقاً همان دو سال متوالی بوده باشند، به این معنی که رویکرد نگهداری باید با گذشت زمان سازگار شود. تعهد بینظیر Tase به نگهداری از باغ، که باید فرآیندی زمانبر و کار فشرده باشد، از تصمیم آگاهانه او برای پر کردن طرح با عنصر غیرقابل پیشبینی و کنترلکننده حیات گیاهی ناشی میشود.
سری Perspectives طراحان سونی را در زمینههای مختلف دنبال میکند، جایی که آنها بینشهای جدیدی را به دست میآورند.
از متخصصان و جانبازان مجرب با طرز تفکر متنوع.
یکی دیگر از خدمات SC-1 که در فوریه 2020 در یک مرکز خرید اوکیناوا راه اندازی شد. در صفحه نمایش داخل وسیله نقلیه، کاربران تصاویر خانه ها، کوه ها و موارد دیگر را با دست کودکان می بینند تا یک تجربه فضای مجازی منحصر به فرد را تجربه کنند. در حالی که خدمات در باغ گیاه شناسی جنوب شرقی سرگرمی را در جلو و مرکز قرار می دهد، خدمات در مرکز خرید از زاویه ای متفاوت عمل می کند. این باعث میشود بازخوردها پربارتر شود – برنامههای مختلف بینشهای مختلف را روشن میکنند.