آساییکی از نمایشگاههای ما در CARAVAN 2019 نمونه اولیهای بود که حرکت توپهای تنیس روی میز و بازیکنان را با ترکیب حسگرهای بینایی پرسرعت با فناوری تخمین حالت تجسم میکرد. با این حال، ما در واقع توسعه نمونه اولیه را با هم به عنوان یک تیم شروع نکردیم. میازاوا روی سنسورهای بصری با سرعت بالا تمرکز می کرد و من روی فناوری تخمین پوز تمرکز می کردم. ما به طور جداگانه روی توسعه طرح هایمان کار می کردیم. اما در طول مسیر، متوجه شدیم که میتوانیم فناوریهایمان را در چیز بهتری کنار هم قرار دهیم.
آسایدر پایان، من در مورد آینده پخش برنامه های ورزشی فکر می کردم و به این فکر می کردم که آیا امکان انتقال ویدیوی زنده همراه با داده های مربوط به حرکات بازیکنان وجود دارد؟ آیا میتوانیم کاراکترهای گرافیکی رایانهای (CG) را روی آنها قرار دهیم؟ زمانی که با طاهارا شروع به کار کردم، این طرز فکری بود که من در آن بودم. او فناوری تخمین ژست اختصاصی را توسعه داده بود که میتوانست تشخیص دهد بدن بازیکنان چگونه حرکت میکند و چگونه مفاصل آنها پیچ خورده است – همه با دقت بالا – بدون گذاشتن نشانگر روی بدنشان. ما شروع به رد کردن ایدهها از یکدیگر کردیم و امکان استفاده از دادههای حرکت بازیکن در پخش ورزشی را بررسی کردیم.
در طول راه، ما در مورد نمونه اولیه ای که میازاوا روی آن کار می کرد مطلع شدیم و الهاماتی داشتیم: تماشای ورزش می تواند حتی سرگرم کننده تر باشد اگر بتوانیم این دو ایده را ادغام کنیم. پس از ترکیب دادههای توپ از حسگرها با دادههای بازیکن از فناوری تخمین، ما از منابع هوش مصنوعی برای تجسم همه چیز از مسیر توپ گرفته تا موقعیتهای بازیکنان استفاده کردیم. این رویکرد یک لایه کاملاً جدید به ویدیوهای ورزشی اضافه کرد. این مفهوم منجر به ایجاد یک نمونه اولیه شد که ما در CARAVAN از آن رونمایی کردیم. بازخورد مثبتی از مردم آنجا دریافت کردیم. فکر میکنم ایده اصلی پشت نمونه اولیه به خوبی با هدف کل شرکت سونی نیز مرتبط است: “جهان را با احساسات، از طریق قدرت خلاقیت و فناوری پر کنید.” همه چیز به خوبی جمع شد و ما در نهایت آنچه را که در CES 2020 به عنوان پروژه ورزش و هوش مصنوعی ارائه میکردیم، به نمایش گذاشتیم.