سکی: دیدن این نمایشگاه یک بار دیگر به من یادآوری می کند که چگونه سونی “مدرن می سازد” با طراحی که زمان ما را تعریف می کند. یکی از نمونههایی که بهنظر میرسد به خاطر میآورم خط تولید My First Sony مربوط به اواخر دهه 1980 است. در زمانی که تعداد کمی از تولیدکنندگان به کودکان غذا میدادند، سونی جرات تولید این محصولات را داشت. در سری Aibo، ما همچنین شاهد یک جنبه اکتشافی و بازیگوش از طراحی سونی هستیم که جذاب است.
خوشبختی: من موارد مورد علاقه زیادی دارم، اما یکی را انتخاب کردم که اولین خاطرات من از سونی را به یاد آورد – واکمن ورزشی. من حدودا 12 ساله بودم خریدمش. برای من این مثل آزادی بیان بود. شما یک استریوی قابل حمل دارید که میتوانید هنگام حرکت یا بازی کردن و گوش دادن به موسیقی با خود بیاورید.
پس از پیوستن به سونی، از سال 1994 در ایالات متحده مستقر شد، جایی که بعداً به تأسیس مرکز طراحی سانفرانسیسکو کمک کرد. از زمان بازگشت به ژاپن در سال 1999، تجربه گسترده ای در طراحی تحقیق و توسعه و زمینه هایی از جمله طراحی محصول، ارتباطات و UI به دست آورد. در سال 1393 به عنوان مدیرکل ارشد مرکز خلاقیت منصوب شد.
معرفی تکنولوژی جدید
از طریق تجربیات کاربر جدید
هاسگاوا: کتاب ما را به تجدید نظر در وعده Sony Design دعوت می کند. از گذشته و از طریق حال، و سپس، چگونه کار ما باید در آینده تکامل یابد؟
سکی: مطمئناً این کتاب به دلیل دیدگاه گسترده ای که در مورد محصولات سونی ارائه می دهد بسیار مهم است.
بازتعریف طراحی سونی،
و به اشتراک گذاشتن تجربیات جدید
سکی: ماهیت این تجربه بدون شک تغییرات زیادی کرده است زیرا محصولات دیجیتال به تدریج جایگزین Skysensor و سایر محصولات آنالوگ شدند. سونی چگونه تجربه کاربری ثابتی را تضمین کرده است؟
هاسگاوا: ما دیدگاه کاربر را هنگام ایجاد تجربیات جدید از نزدیک در نظر می گیریم، به طوری که طراحی با مردم طنین انداز شود. اما مطمئناً برخی از محصولات کاملاً متفاوت از سایرین هستند. محصولاتی که برای تجربه شنیداری ممتاز طراحی شده اند، کاملاً بر خلاف محصولات دیگری هستند که برای لذت بردن از ورزش یا تناسب اندام طراحی شده اند، مانند سنسور تنیس. به همین دلیل است که به جای تحمیل زبان طراحی یکسان به همه محصولات، باید دانش عمیق کاربران را از یک دوره به عصر دیگر به کار ببریم تا محصولات به روش های مناسب شکل بگیرند.
سکی: بنابراین محصولات همیشه از نسلی به نسل دیگر بر اساس آگاهی دقیق از نیازهای کاربر طراحی می شوند.
گزارش رویداد
بزرگداشت
انتشار از
طراحی سونی:
مدرن ساختن
هاسگاوا: ما اخیراً نگاهی به مفهوم Sony Design انداختیم و برخی از افکار را در یک ویدیو با عنوان “Typologies Bold” جمع آوری کردیم. ساخت محصولات امیدواریم با معرفی تجربیات کاربری جدید، پروژه های اکتشافی بیشتری را نیز امتحان کنیم.
بسته بندی
خوشبختی: وقتی به نوآوری و روشها، گونهشناسیهای جدید در محصولات فکر میکنید، سونی مرکز است. بسیاری از آنها را اینجا در این کتاب پیدا می کنید. سازگاری را ادامه دهید و سپس تکامل پیدا کنید.
هاسگاوا: طراحان قلب خود را برای هر محصول در نمایشگاه در نمایشگاه یا در عکس ریخته اند. من از بازدیدکنندگان دعوت میکنم تا ببینند Sony Design در طول سالها چگونه تکامل یافته است.
سکی: واکمن نیز بخشی از دوران کودکی من بود. اکنون که به طرح نگاه می کنم، جرقه هایی از خاطرات دوران کودکی را می بینم – احساسات و شادی من در آن زمان مستقیماً با آن مرتبط است. من فکر میکنم این نتیجه طراحی تجربه سونی است، نه فقط ظاهر محصولات.
توماس، ما در این نمایشگاه بسیاری از محصولات دیگر سونی را در اطراف خود می بینیم. میتوانم بپرسم چرا فکر میکنید Sony Design برای مردم جذاب است؟
خوشبختی: من فکر می کنم آنچه محصولات سونی دارند شخصیت است. تقریباً می توان گفت آنها روح دارند – آنها به نوعی انسان هستند. در واقع می توانید این را در بسیاری از محصولات مشاهده کنید – آنها نوعی درخشش در چشم دارند. بسته بندی یک محصول و فناوری بیش از هر زمان دیگری مرتبط است، زیرا این چیزی است که آن را انسان می کند و این چیزی است که باعث می شود در قلب شما طنین انداز شود. این واقعاً چیزی است که من در مورد Sony Design دوست دارم.