پورتال گروه سونی – دوربین عکاسی دیجیتال DSC-QX100 / DSC-QX10 | داستان ها


فراتر از محدوده
کنوانسیون های دوربین

آماده عکسبرداری از طریق Wi-Fi از تلفن هوشمند،
دوربین های سونی QX شکل هستند
مانند لنزهای قابل تعویض
آنها ممکن است سنتی را سرپیچی کنند
مفاهیم دوربین،
اما پشت این تازگی کاملا نهفته است
مفهوم محصول جامد

مفهوم


〈 DSC-QX100 / DSC-QX10 〉



شکستن قالب
در طراحی دوربین

اکنون که گوشی‌های هوشمند اشتراک‌گذاری عکس را بسیار لذت‌بخش کرده‌اند، مردم بیش از هر زمان دیگری مشغول عکاسی هستند. اگرچه دوربین‌های گوشی‌های هوشمند نیز پیشرفته‌تر از همیشه هستند، اما نمی‌توانند با عملکرد دوربین‌های اختصاصی در زوم یا نور کم مطابقت داشته باشند. آیا زمان آن نرسیده که دوربین‌های دسته‌بندی جدیدی برای استفاده با گوشی‌های هوشمند طراحی شده باشند؟ این تفکر الهام بخش چندین ایده در سونی بود. همانطور که آنها را بررسی کردیم، متوجه شدیم که از اشکال سنتی دوربین فاصله گرفته ایم، در مسیری که هرگز در طراحی دوربین دنبال نشده است.


بر اساس سناریوهای کاربر شکل گرفته است

اینکه بگوییم این قالب نوآورانه خواهد بود، دست کم گرفته شده بود. این محصول قبلا وجود نداشته است. چگونه می توان از این نوع همراه گوشی هوشمند استفاده کرد؟ باید صحنه های روزمره را تصور می کردیم. طراحان از مرحله برنامه ریزی با تبدیل افکار ما در مورد تجربه کاربر به تصاویر ملموس شرکت کردند. به زودی، صحنه‌هایی را در نظر گرفتیم که مردم در سفرها، کافه‌ها و مهمانی‌ها عکس می‌گرفتند، در حالی که ماکت‌هایی را با پرینت سه‌بعدی پرینت می‌کردیم و بحث می‌کردیم که چه فرمتی برای این موقعیت‌های دنیای واقعی مناسب است. در نهایت، قانع‌کننده‌ترین شکل دوربین به نوعی لنز قابل تعویض برای گوشی‌های هوشمند شباهت داشت. مردم به طور شهودی می خواهند دوربینی به شکل لنز را به گوشی خود وصل کنند و آگاهی از نحوه استفاده از این محصول جدید برای ما مهم بود.

طراحی صنعتی


〈 DSC-QX100 / DSC-QX10 〉



یک پایه مناسب شکل می گیرد

کار دیگری باقی ماند: تصمیم گیری در مورد نحوه اتصال این بدنه استوانه ای و لنز مانند به تلفن ها. گوشی های هوشمند در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند. یک پایه مربعی یا گیره های بزرگ به آن کمک می کند تا برای بسیاری از تلفن ها جا بیفتد، اما به طرز عجیبی از بدنه گرد دوربین بیرون می آید. پایه ای که با دوربین استوانه ای مطابقت نداشته باشد، تصویر مورد نظر ما را تضعیف می کند. از طریق آزمون و خطا و اصلاحات زیادی در مکانیسم اتصال، ما یک پایه استوانه‌ای را تکمیل کردیم که یک شکل لنز مانند با دوربین ایجاد می‌کند.


یادآوری های واضح کیفیت لنز

سری QX ممکن است یک فرمت انقلابی باشد، اما به سبک کلاسیک دوربین نیز احترام می گذارد. ما مطمئن شدیم که دوربین تصور درستی را ایجاد می‌کند – که می‌تواند عکس‌های فوق‌العاده‌ای داشته باشد – با استفاده از تخصص قابل توجه در طراحی لنز. با دانستن اینکه کوچکترین تفاوت در انعکاس روی لنز به طور اساسی ظاهر لنز را تغییر می دهد، تنظیماتی را در سطح صدم میلی متر انجام دادیم. سطوح صاف لنز لنزهای با کیفیت سونی G و کارل زایس را به یاد می آورد. و برای جلوگیری از پیچیدگی در کنار شکل ساده گوشی های هوشمند، هر گونه عنصر ساختاری غیر ضروری را حذف کردیم. در این شکل که بسیار شبیه به لنز دوربین است، کیفیت لنز واضح است.


به طور مستقیم شبیه SLR

در گوشی های هوشمند، استفاده از دوربین برای کسانی که با دوربین های SLR آشنا هستند، طبیعی به نظر می رسد. این هدف راحت‌ترین موقعیت‌ها را برای دکمه‌ها هنگامی که دوربین را برای عکاسی در دست گرفته‌اید، نشان داد. همچنین ممکن است متوجه شباهت به دوربین‌های SLR در موقعیت لوگوی سونی، بالای پایه‌ای که پنتاپریسم در آن قرار دارد، شوید. ما حتی در حال حرکت به دنبال یک فرمت شیک بودیم، بنابراین پایه تاشو به‌طور یکپارچه با بدنه استوانه‌ای و فشرده دوربین ادغام می‌شود. همانطور که لنزهای قابل تعویض با دوربین‌های SLR استفاده می‌شوند، دوربین به سبک لنز روی پایه و خارج می‌چرخد. به این ترتیب، طراحی کاملاً کاربردی است و در بسیاری از جزئیات یادآور طراحی SLR است.




منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/works/products/qx100_qx10/01.html

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida