۱۲ اصل مهم در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی | memarinavaz

فضای اتاق گزارشگران باید با رعایت مسائل آکوستیکی از جایگاه تماشاگران جدا شود. شکل ظاهری و غول آسای استادیوم های ورزشی به دلیل درونگرا بودنشان زیاد با محیط اطرافشان هم خوان نیستند. این حس ناخوشایند با وجود حصارهای امنیتی و سایر مسائل کنترل جمعیت تشدید می شود. این کف‌پوش‌ها زمانی استفاده می‌شوند که کف سالن پاسخگوی نیازهای مربوط به یک رشته ورزشی نباشد. کف پوش‌های موقت به صورت جمع‌شو و قابل حمل توسط افراد و با امکان استفاده مکرر تولید می‌شود و برای رشته‌های مختلف ورزشی متفاوت هستند و از مصالح مختلف ساخته می‌شوند. برای دسترسی به وسایل نقلیه سواری و اتوبوس باید یک پارکینگ یا محل پیاده رو و سوار شدن علامت گذاری شده در مجاورت در ورودی ساختمان در نظر گرفته شود.

۱۲ اصل مهم در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی | memarinavaz

– خط دروازه‌بان ۱۵ سانتی‌متر طول دارد و به فاصله ۴ سانتی‌متری خط دروازه و در وسط آن قرار دارد. – خط پنالتی یک متر طول دارد و به فاصله ۷ متری خط انتهایی زمین و درست به موازات آن در وسط دروازه رسم میگردد. در این بین برای بهینه‌سازی هزینه‌ها در برخی مواقع از یک سالن برای چند ورزش به صورت همزمان نیز استفاده می‌شود.

طراحی معماری فضای جانبی میهمانان ویژه

در حالت ایده آل، طراحی مجموعه سالن ورزشی چند منظوره شما به اندازه کافی به این نکات می پردازد و همچنین آنها را با هم ادغام می کند تا یک مفهوم منسجم برنامه فیزیکی سالن ورزشی را تشکیل دهد. پیش‌بینی نیازها در طول این رویدادها شما را قادر می‌سازد تا فضای کافی را به هر منطقه اختصاص دهید که یک چیدمان راحت و آسان برای پیمایش ایجاد می‌کند. این اتاق برای معاینه و درمان موقت بازیکنان، داوران، رسانه ها و اشخاص مهم و نیروهای امنیتی استفاده میشود. مکان قرارگیری این فضا در نزدیکی رختکن تیم ها و تا حد ممکن نزدیک به زمین مسابقه است و باید در مسیر مستقیم و دسترسی آسان ماشین  اورژانس قرار گرفته باشد. درها و راهروهای این فضا باید به حدکافی عریض باشد تا صندلی‌چرخدار و برانکارد به راحتی بتواند از آن عبور داده شود.

  • بنابراین، توصیه می‌شود با تیم متخصص همکاری کنید و از منابع و مراجع معتبر در طراحی و اجرای سالن ورزشی استفاده کنید.
  • سالن‌های ورزشی باید سطحی سخت و بسیار ارتجاع پذیر داشته باشند تا بدون نیاز به نگهداری مداوم و پرداخت هزینه های زیاد و نامعقول در برابر شرایط بد جوی ، ازدحام جمعیت و خرابکاری های تعمدی تماشاگران بتوانند ایستادگی کنند.
  • هر تیم می‌کوشد با عبور دادن توپ از روی تور با استفاده از دست، ‌آن را در زمین حریف بخواباند.
  • از استادیوم های ورزشی چند صد هزار نفری گرفته تا سالنهای ورزشی محلی این طیف وسیع را در بر میگیرند.
  • برخی از سالن ها که دارای چند قسمت مختلف هستند و به ورزش های مختلفی اختصاص دارند، باید با توجه به عملکرد هر قسمت با کفپوش مورد نیاز آن قسمت پوشش داده شوند.

مساحت مناسب برای عملکرد و سرویس دهی مناسب بین ۳۵ تا ۴۰ متر مربع در نظر گرفته میشود. که در آن فضایی برای تهیه غذا، انبار یا کمدهای کوچک نگهداری مواد غذایی و محل ارایه اغذیه وجود دارد. همچنین برای مطالعات بیشتر می توانید درباره استاندارد سالن ورزشی و جدول برنامه فیزیکی سالن ورزشی مقاله ” استاندارد سالن ورزشی و ضوابط طراحی سالن ورزشی چند منظوره ” را مطالعه کنید.

پروژه معماری کافی شاپ با مدارک کامل

مهمترین مشخصه ای که اتاق سونای بخار باید داشته باشد، مقاومت بالای آن در برابر نفوذ آب است. برای حل این مشکل از کاشیها و سرامیکهای مقاوم در برابر رطوبت دائمی و با دوام و برای آب‌بندی کردن اجزای مختلف از نوارهای سیلیکونی استفاده میشود. هزینه باشگاه در اردبیل با توجه به متریال استفاده شده در طراحی باشگاه بسیار متفاوت است. در خصوص اطلاعات بیشتر در مورد طراحی باشگاه در اردبیل و همچنین هزینه باشگاه بهتر است با کارشناسان ما در این زمینه تماس بگیرید. در راه اندازی باشگاه بدنسازی در اردبیل به این نکته توجه کنید که در هنگام خرید دستگاه‌ها، دستگاه‌هایی را خریداری بفرمایید که طرفداران بیشتری در باشگاه بدنسازی بانوان دارند.

دانلود معماری

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida