کامل‌ترین دوره سئو 2023 مقدماتی + پیشرفته نوین

در این مقاله به صورت مطلوبی به اینکه سئو چیست و چه اهمیتی دارد پرداختیم و همچنین به 5 مرحله سئو سایت اشاره کردیم. امیدواریم بکارگیری آن بتواند به رشد و موفقیت کسب و کار شما کمک کند. استفاده از لینک داخلی، هم به کاربران و هم به الگوریتم های موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای سایت شما را راحت تر بفهمند و به درستی در وب سایت شما قدم بزنند. برای آشنایی کامل با لینک داخلی، اهمیت لینک داخلی، نحوه ی ساخت آن و همچنین نکات مهم استفاده درست از لینک داخلی مقاله لینک داخلی و تاثیر آن بر سئو سایت را مطالعه بفرمایید. ورنک یکی از معروف‌ترین ابزارهای رایگان آنالیز سایت است که تا به امروز چیزی در حدود وب‌سایت توسط آن مورد پردازش قرار گرفته‌اند.

کامل‌ترین دوره سئو 2023 مقدماتی + پیشرفته نوین

کسب و کاری برنده است که در رتبه خوبی در گوگل داشته باشد و بتواند به نیاز و خواسته کاربر پاسخ مناسب و راضی‌کننده‌ای بدهد. در فایل «robots.txt» می‌توانید به موتورهای جستجو نشان دهید که درباره محتوای خاصی از وب‌سایت شما چه اقداماتی انجام دهند. برای مثال، در این فایل می‌توانید صفحه‌هایی را از فهرست کراول شدن خارج کنید و آن‌ها را کراول نکنید. فایل robots.txt اغلب به شکل خودکار ساخته می‌شود و در آدرسی مشابه yoursite.com/robots.txt قابل مشاهده است.

  • بررسی سایت و تعیین اهداف SEO، سئوی تکنیکال، تحقیق کلمۀ کلیدی (کیورد ریسرچ)، سئوی محلی، استراتژی محتوا و افزایش رتبۀ سایت.
  • کاربران و موتور‌های جستجو عاشق محتوا‌های پیدا‌شدنی و به خوبی طبقه بندی شده‌اند.
  • اگر می‌خواهید که مخاطب را در سایت خود نگه دارید، نسبت به سرعت سایت حساس باشید!
  • شما در این پکیج، سئو از مبتدی تا پیشرفته را آموزش می‌بینید و در هر سطحی از سئو باشید، به یک متخصص حرفه‌ای تبدیل خواهید شد.
  • برای اطلاعات بیشتر به کارشناسان پشتیبانی ما تیکت بزنید یا با شماره اعلام شده تماس بگیرید.

سرعت سایت نکته بسیار مهمی در سئو محسوب می‌شود، خصوصا در سال 2018 به این نکته تاکید بیشتری شده است، در کل می‌توان گفت وب‌سایتی که همیشه از دید کاربر و گوگل در دسترس باشد رتبه بالاتری کسب خواهد کرد. بازاریابی سنتی با گذشت هر دقیقه بیشتر و بیشتر تاثیر خود را از دست می‌دهد. از نگاه یک بازاریاب خلاق، باید راه جایگزینی وجود داشته باشد و آن بازاریابی محتوایی است. یعنی از‌طریق تولید محتوای خوب، ارزشمند، مرتبط و مفید به جذب و حفظ مخاطب بپردازیم و اینگونه سئو‌ی سایت خود را ارتقا دهیم. به بیان دیگر، بازاریابی محتوایی فراهم آوردن محتوای کارآمد، مفید و مرتبط برای مخاطبان بمنظور حل مشکل و کمک به آن‌ها، به جای سخنرانی سر دادن پیرامون محصولات یا خدماتمان است. همان HTTP است اما به حالت Secure شده است که گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که این موضوع به بهینه سازی سایت شما کمک می‌کند.

الگوریتم مرغ مگس‌خوار (hummingbird) سال ۲۰۱۳

علاوه بر آن تکراری نبودن مطالب و منحصربه‌فرد بودن آن نیز از سال 2020 به بعد بسیار مورد توجه قرار گرفت. استفاده از حتی یک جمله تکراری و کپی شده از محتواهای دیگر می‌تواند سبب شود تا محتوای شما در موتور جست‌وجوگر گوگل کمتر دیده شود. در کنار تمامی این موارد، توجه به دیگر آپدیت‌های جدید گوگل چون کلمات قابل فهم و ساده، جملات کوتاه و عبارات مرتبط نیز می‌تواند در سئوی 2021 تاثیر داشته باشد. گوگل خزنده‌هایی دارد که تمام محتواها را از جای جای اینترنت جمع‌آوری می‌کند.

هر‌چه سایت شما امتیاز بالا‌تری کسب کند، احتمال اسپم بودن و در‌نهایت پنالتی شدن آن بیشتر است. اما قابل توجه است که امتیاز اسپم بالا ملاکی قطعی برای اسپم بودن یک سایت نیست؛ بلکه می‌تواند نشانه این باشد که لازم است کمی بیشتر به کیفیت و مرتبط بودن مطالب آن توجه شود. دلیل این موفقیت و محبوبیت گسترده گوگل در‌میان کاربران، تمرکز و تلاش برای فراهم آوردن بهترین تجربه کاربری ممکن برای استفاده کنندگان از خدماتش است. اگر شما گوگل بودید، مطمئنا همین شیوه و ساز و کار را در‌پیش می‌گرفتید؛ چراکه آنچه موجب موفقیت و شهرت شما می‌شود، مردم و کاربران هستند.

سئو چیست؟ آموزش کامل مفاهیم SEO + چک‌لیست

Java Script یک زبان برنامه نویسی سمت کلاینت است که در مرورگر کاربر اجرا شده و دستورات را بجای پردازش کردن در سرور، روی مرورگر کاربران پردازش می‌کند. Java Script برخلاف آنچه از اسمش بنظر می‌آید، هیچ ارتباطی با Java ندارد و زبانی مستقل است. از جاوا اسکریپت در کد‌نویسی امور پیشرفته‌تر مثل پرینت گرفتن زمان و تاریخ و ساخت تقویم، که با استفاده از HTML ممکن نیستند، استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که زبان Java Script با زبان Java  هیچ ارتباطی ندارند. (Social Media Marketing)  بازاریابی و مارکتینگ در شبکه‌‌های اجتماعی است ، تمامی فعالیت‌‌هایی که در شبکه‌‌‌های اجتماعی خود انجام می‌‌دهید که باعث بیشتر دیده شدن و جذب کاربر می‌‌شود SMM نامیده می‌شود. وقتی یکبار روی کلمه‌ای رتبه بگیرید دیگر مسیر را آموخته‌اید و می‌توانید هر کلمه‌ای که دوست داشتید را به صفحه اول گوگل بیاورید.

اما بسیاری  Off Page Seo  را همان لینک سازی می‌پندارند درحالی‌که اینگونه نیست و لینک سازی فقط بخش اعظمی از این شیوه بهینه سازی را تشکیل می‌دهد. برای مثال، مواردی ازقبیل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و نام تجاری نیز جزو سئوی خارجی محسوب می‌شود و اهمیت بسیاری دارد. به بیانی دیگر، Off Page Seo  تمام کارهایی است که خارج از یک وب سایت انجام می‌گیرد تا موتورهای جستجو آن وب سایت را قابل اعتماد و معتبر به حساب بیاورند. اگر برای بهبود جایگاه و رتبه خود در نتایج جستجو از روش‌های مطابق با الگوریتم گوگل استفاده کنید، از روش‌های سئو کلاه سفید بهره‌مند شده‌اید.

در صورت انجام سئو، گوگل من را جریمه می کند؟

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida