چگونه برای کسب و کار یک ایده خوب پیدا کنیم؟ در Three قدم کاربردی بورسینس

وقتی از کمپین تبلیغاتی برای کسب و کار صحبت می‌کنیم، گاهی بودجه کمپین تبلیغاتی یک کسب و کار بزرگ (که فقط بخشی از درآمد آنهاست) از رویای کل درآمد یک کسب و کار کوچک در چند سال نخست بزرگتر است. بخش قابل توجهی از آن چیزی که ما تحت عنواننقشه راه مدیریت بازاریابی مطرح کرده‌ایم، در همه ابعاد کسب و کارها کاربرد دارد. ضمن اینکه همه‌ی انواع دارایی‌های یک کسب و کار و نیز همه‌ی افق‌های زمانی را در برمی‌گیرد.

بازاریابان افیلیت یا وابسته با پیشنهاد محصولات یا خدمات سایر شرکت ها به دیگران کمیسیون های فروش را دریافت می کنند. به این کار افلییت مارکتنیگ یا همکاری در فروش گفته می شود که بسیاری از سایت های فروش کالا در این زمینه فعالیت می کنند مثلا همکاری در فروش دیجی کالا. در حالی که می توانید در کمتر از 30 دقیقه یک وبلاگ برای خود راه اندازی کنید، برای موفقیت در آن باید روز ها و ماه کار کنید. شما باید به طور منظم محتوای مفید، سرگرم کننده و جذاب به مخاطبان خود ارائه دهید. قبل از شروع وبلاگ نویسی پیشنهاد می کنیم مقاله ما در این زمینه را مطالعه کنید.

اهداف کسب و کار

یکی از کسب و کارهای ایرانی در این زمینه“طرحان”است که به خدمات آنلاین طراحی و چاپ می‌پردازد. شما می‌توانید خدمت موردنظر خود را در وبسایت طرحان سفارش دهید تا توسط طراحان و گرافیست‌های متبحر انجام شود. یکی از کسب و کارهای ایرانی در این زمینه “گلستان” است که از طریق یک فروشگاه آنلاین به فعالیت می‌پردازد. مؤسس این وبسایت رضا امید سالاری است که کار خود را از سال ۹۷ آغاز کرده است. یکی از مشاغلی که در میان افراد علاقه‌مند به امور فنی، جذاب و نسبتاً پر درآمد است، تعمیرات موبایل و کامپیوتر است. از آنجایی که بسیاری از خدمات از طریق رایانه، تلفن همراه صورت می‌گیرد، مشکلات ایجادشده در این وسایل می‌تواند زمینه‌ساز ظهور چنین شغلی باشد.

چگونه برای کسب و کار یک ایده خوب پیدا کنیم؟ در Three قدم کاربردی بورسینس

در بخش‌های قبلی این مقاله به پرورش گل و گیاه به عنوان یک کار تولیدی با سرمایه کم و درآمد بالا اشاره کردیم. یکی از راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن به کسب درآمد بپردازید راه اندازی یک گلخانه است. شما می‌توانید با تهیه قطعه‌ای زمین و یا اجاره یک گلخانه در اطراف شهر این کسب و کار را آغاز کنید. البته شاید این کار نسبت به باقی پیشنهادهای کار تولیدی کمی پر هزینه‌تر به نظر برسد و همین‌طور هم هست! مناسبت‌های زیادی در طول سال وجود دارند که برای هر کدام از آن‌ها یک کیک با تزئین متفاوت و متناسب تهیه می‌کنیم.

مفهوم دانش بنیان یعنی کشت ایده های جدید

زیورآلات رزینی، سوزن‌دوزی، پارچه‌ای، ویترای، سنگی، چوبی، زیورآلات مزین به سنگ‌های زینتی و درنهایت ساخت جواهرات با آلات برنج، طلا، نقره در این دسته قرار می‌گیرند. با استفاده از سرمایه‌های بسیار کم ۱ میلیون به بالا می‌توانید این کسب و کار را راه‌اندازی نمایید. کسب و کارهای کوچک را از نظر بستر ایجادشان به دو دسته اصلیِ کسب و کارهای اینترنتی و کسب و کارهای فیزیکی تقسیم می‌کنند و که خود آن‌ها نیز به موارد جزئی‌تری تقسیم می‌شوند.

ایجاد و فروش دوره های آنلاین

به این فکر کنید که دیگر مجبور نباشید هرروز سر ساعت مشخصی از خواب بیدار شده و در طول روز بخاطر ساعات کاری خود، انجام بسیاری از کارهای شخصی‌تان را به تعویق بیندازید! این موقعیت منحصربه‌فرد، شرایط بسیار جذابی است که متاسفانه داشتن آن برای بسیاری از افراد در حد آرزویی دور و دراز باقی مانده است. اما باید بدانید که اگر با مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی آشنا شده و شروع به این‌کار نمایید، آرزوی‌تان را به واقعیت تبدیل کرده و خواهید توانست با لذت و راحتی هرچه تمام‌تر در مسیر کسب درآمد قدم بردارید. اگر از شبکه های اجتماعی استفاده کنیم، ما فقط محدود به امکانات آن شبکه اجتماعی هستیم و نمی توانیم به صورت اختصاصی یک سری امکانات را به آن اضافه کنیم.

این روش از مهم‌ترین شیوه‌های کسب درآمد از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مانند کانال تلگرام و اینستاگرام به حساب می‌آید. هچنین می‌توانید با تولید ویدئو و محتوا دیده شوید و با افزایش محبوبت، کسب درآمد کنید. شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌توانید ویترین محصولات شما باشد، یا محلی برای دیدن نمونه‌کارهای شما و یا آشنایی با تخصص‌هایی که دارید. فقط کافی است درباره آن‌ها محتوای تصویری یا ویدئویی تولید کنید. درنتیجه، یک راه برای کمک به این مسئله این است که آموزش‌هایی بر مبنای برنامه‌های کامپیوتری خاص (یا چندگانه) آماده‌کنید که جزئیات مربوط به استفاده از آن برنامه و تکمیل پروژه را به ارباب رجوع بدهد.

بسياري از افراد، كسب و كار اينترنتي (E-Business) را با تجارت الكترونيكي (E-Commerce) اشتباه مي گيرند در حاليكه اين دو مبحث با يكديگر متفاوتند. يک سايت اينترنتی، تنها برای فروش محصول يا خدمات به کار نمی رود، بلکه می تواند نقشها و کارکردهای مختلفی داشته باشد. اگر محصول خاص و منحصر به فردی داريد که در ديگر نقاط دنيا وجود ندارد، می توانيد با معرفی آن محصول در سايت خود، ديگران را از وجود آن مطلع کنيد و از اين طريق به اهداف خود دست يابيد. کسب و کار، هميشه بر آينده متمرکز است و عدم اطمينان، ويژگي آينده است.

تصاویر استوک این روزها در وبلاگ‌ها و دنیای اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما اگر دوربین و ابزارهای مناسب در اختیار دارید و عکاس هستید می‌توانید عکاسی تصاویر استوک انجام دهید و عکس‌هایی که می‌گیرید در وب‌سایت‌های مربوطه برای فروش بگذارید. برای این کار باید در پلتفرم‌هایی که امکان فروش عکس استوک را فراهم می‌کنند، نمونه تصاویر خود را قرار دهید. یا اینکه وب‌سایت اختصاصی خود را داشته باشید و عکس‌ها را مستقیما به خود مشتری بفروشید.

بنابراین تصور نکنید این مقاله صرفا از داده های سطح وب جمع آوری شده و تجربه ای پشت آن نیست. فعالیت در شغل گرافیست، نیازمند یادگیری یک دانش اولیه و سپس کار و تجربه است. این شغل هم مثل سئو میتواند به شکل دورکاری یا ثابت در محل انجام مشاوره کسب و کار شود. حتی میتوانید به عنوان یک کسب و کار، یک شرکت خدمات گرافیکی راه اندازی کرده و با استخدام نیرو، درآمد خیلی زیادی داشته باشید.

  • مثلا ممکن است الان این ایده به ذهن شما برسد که در فلان شهرستان هنوز مردم به دلیل عدم وجود شرایط مناسب، به تاکسی‌های آنلاین دسترسی ندارند.
  • برای شروع فعالیت در این بازار پس از ثبت‌نام در سجام که با 10 هزار تومان انجام می‌شود، و سپس ثبت‌نام در یکی از کارگزاری‌ها (آگاه، فارابی، مفید و…) با حداقل 500 هزار تومان اقدام به خرید سهام کنید.
  • شما می‌توانید به صورت هم زمان شبکه‌های اجتماعی چند کسب و کار را مدیریت کنید و از این راه درآمد بسیار مناسبی کسب کنید.
  • استارتاپ omni به شما کمک میکند لوازمی که در خانه داشته و از آنها استفاده نمیکنید را به افرادی که به آنها نیاز دارند اجاره بدهید.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida