چرا بیشتر افراد هرگز در گوشی سونی خوب نمی‌شوند

یکی از انتقادهای رایج از گوشیهای سونی اکسپریا، در مورد شکل و شمایل تکراری این گوشیها است. سونی یکی از کمکارترین شرکتهای در زمینه تولید گوشی هوشمند است اما با این حال محصولات سری اکسپریای این کمپانی ژاپنی طرفداران بسیاری دارد. تولید گوشی با بدنهی فلزی بین تولیدکنندهها هر روز محبوبیت بیشتری پیدا میکند؛ اما در این میان، شرکتهایی هستند که سعی دارند، طراحی تولیدات خود را هرچه بیشتر به سلیقهی کاربران نزدیک کنند. در هر صورت میتوان هدفون جدید سونی را از طریق دانگل به کامپیوتر یا با استفاده از بلوتوث به گوشی هوشمند متصل کرد. پایه تلویزیون هوشمند ال ای دی سونی مدل KD-65X8500F سایز 65 اینچ به راحتی و با ظرافت خاصی در جای خودش قرار گرفته است و تناسب تلویزیون را اصلا بر هم نمی زند! این مدل از گوشیهای سونی یکی از همین محصولات است که با بدنهای فلزی، پشتیبانی از دو سیم کارت و دوربین ۲۳ مگاپیکسلی روانهی بازار شده است. زیرا بالاخره برخی از بزرگترین مشتریان سنسورهای سونی مانند اپل و سامسونگ، گوشیهای خیلی بیشتری در مقایسه با سونی به فروش میرسانند.

ویدیوی تبلغاتی منتشر شده به وضوح نشان میدهد که در رویداد پیش روی سونی با گوشی اکسپریا 1 مارک 4 (Xperia 1 IV) آشنا خواهیم شد، اگرچه میتوانیم انتظار رونمایی از گوشیهای جدید اکسپریا 5 و اکسپریا 10 را نیز داشته باشیم. با توجه به این که گوشیهای هوشمند سونی نقطهی قوت این شرکت محسوب نمیشوند، سونی باید تصمیم بگیرد که آیا این بخش ارزش ادامهی سرمایهگذاری را دارد یا خیر. به همین دلیل کوین فایگی سعی کرد تا سونی را متقاعد کند از شتاب زدگی عمل پرهیز کند و برنامه ریزی های دقیق تری را در پیش بگیرد زیرا سونی راه خود را در پیش گرفته و به سرعت در حال تدارک فیلمهای ابرقهرمانی خود همانند کریون شکارچی، مادام وب، ال مورتو و ونوم ۳ هستند. این ، جدا از دسترسی شما به فروشگاه Google Play با برنامه های زیاد و متنوع ، بسیار سریعتر از نسخه قبلی خود یعنی Android 7.0 کار می کند و یکی از بزرگترین عیب های سونی یعنی پاسخگویی سیستم عامل را برطرف کرده است. در حال حاضر ویژگیهایی همچون حاشیههای بسیار کم، کیفیت تصویر بالا و هوش مصنوعی پرطرفدار هستند و کاربران دیگر طراحیهای قدیمی گوشیهای سونی را نمیپسندند.

اکسپریا 1 دارای صفحه نمایش 21:9 است و این گوشی، اپلیکیشن فیلم سازیای دارد که برای کارگردانان تازه کار که قصد دارند با دوربینهای سهگانه آلفای سونی این گوشی فیلمبرداری کنند، مناسب است و میتوان آن را جزو بهترین گوشی برای فیلمبرداری 2021 دانست. از طرف دیگر، سنسور دوربین اصلی این گوشی از نوع IMX989 سونی با اندازه یک اینچی بوده که در مقایسه با سنسور دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس دارای ۱۷۲ درصد مساحت بیشتر، ۷۲ درصد حساسیت نور بیشتر و ۳۲.۵ درصد سرعت دوربین بیشتری است و ۱۱ درصد زمان راهاندازی سریعتری دارد. پلی استیشن 5 ارزش خرید بیشتری دارد یا ایکس باکس سری X؟ هشتمین بازی از سری Dirt یکی از اولین بازیهای مسابقهای بود که سال 2020 برای پلی استیشن 5 منتشر شد و تجربه فوقالعادهای از بازیهای این سبک را ارائه میکند. به تازگی کانال یوتیوب «WekiHome» ویدیوی کالبدشکافی جدیدترین گوشی مجهز به چنین سنسوری را منتشر کرده است. کالبدشکافی شیائومی 12S اولترا از این راز پرده برمیدارد.

شیائومی دو روز پیش از گوشیهای سری 12S رونمایی کرد که مهمترین و قدرتمندترین عضو این خانواده، گوشی 12S اولترا با دوربین غولپیکر 1 اینچی سونی IMX989 است، اما این دوربین واقعا چه اندازهای دارد؟ با این وجود، آیا سونی برای کسب سود از چنین کسبوکاری به طراحی و ساخت گوشیهای هوشمند نیاز دارد؟ باتری گوشی سونی اکسپریا Sony Xperia Z5 Premium را میتوانید با نازلترین قیمت و به صورت کاملا اورجینال از دکترباتری تهیه کنید. نام اکسپریا (Xperia) از واژه (experience) الهام گرفته شدهاست و اولین بار در گوشی سونی اریکسون اکسپریا اکس۱ استفاده شده است. Xperia Z پرفروشترین گوشی اکسپریا تا الان میباشد. قابل ذکر است که سامسونگ در سال 2011 تمامی سهام سونی را خریداری و مالک شرکت جدید S-LCD شد که همین همکاری کوتاه مدت باعث گردید تا سونی پنل هایی با کیفیت و حرفه ای را برای خود تولید کند. خط تولید تلفنهای همراه اکسپریا در سال ۲۰۰۸ راهاندازی شد و اولین تبلت تولیدی تحت این نام تجاری در سال ۲۰۱۲ تولید شد. از سوی دیگر، هر ساله برند های تولید کننده، همراه با تلویزیون های جدید خود تکنولوژی و فناوری های نوینی عرضه می کنند تا کیفیت تصویر تلویزیون های تولیدی خود را به نسبت رقبا و نسل پیشین بهبود ببخشند.

عزیز مگه سونی و نینتندو ریسک نمیکنند بازی هایی مثل دریمز و ریترنال سایت sonymag ریسکی نیستند ؟ ما نمایشگر ۴K HDR، فیلمبرداری اسلوموشن با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه و بلوتوث LDAC را در پرچمدارهای این شرکت دیدهایم؛ اما این مشخصهها به خودی خود انگیزهی تعویض گوشی موبایل را در میان مشتریان ایجاد نمیکنند. برای تعمیر و تعویض ال سی دی، جهت رفع مشکلات از کار افتادن تاچ گوشی سونی خود، سعی کنید از کارشناسان حرفهای در این امر و مراکز معتبری که تعمیرات را با ضمانت ارائه میکنند، کمک بگیرید. این مشکل از جمله مشکلات اپیدمی در انواع تی وی هاست. درب پشت آن دچار مشکل یا شکستگی شود. وارد قسمت تنظیمات شده و اقدام به آپدیت سیستم عامل تبلت و یا موبایل سونی خود کنید.

سونی، سنسورهای دوربین ساخت خودش را در اختیار بسیاری از سازندگان گوشی موبایل قرار میدهد و از طریق همین کار به سود ۵٫۹ میلیارد دلاری دست یافته است. با توجه به موفقیت بخش پلیاستیشن، تلویزیون و موسیقی این شرکت، انتظار میرود که در انتهای سال سود نهایی سونی به حدود ۴٫۲ میلیارد دلار برسد. بههرحال وقتی که مشتری میخواهد مبلغ زیادی را برای خرید یک گوشی پرچمدار هزینه کند، انتظار دارد که با طراحی جذاب و بهروزی مانند گوشیهای الجی G6 و گلکسی اس ۸ روبرو شود. بر خلاف گوشیهای پرچمدار سونی، گوشی اکسپریا 8 با پنل صفحه نمایش LCD عرضه میشود. یکی از بهترین و با امکانات ترین سری تلویزیون های سونی در سال 2021 سری 9 بودند که پرچمدار تلویزیون های 4K به حساب می آیند و با پردازنده جدید و پیشرفته سونی یعنی XR مجهز شده اند. همچنین انتظار میرود که این گوشی به جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 در کنار نمایشگر 6.5 اینچی و یک دوربین چهارگانه با ماژول پریسکوپ اختصاصی مجهز باشد.

مشخصههای مبهمی مانند نرمافزار ۳D Creator، استریم پلیاستیشن ۴ از طریق وایفای و پخش محتوای ۴K HDR زمانی دیده میشوند که در گوشیهایی با ظاهر مشابه گوشیهای ارزانتر و قدیمیتر عرضه نشده باشند. واقعا هم تغییر و تحول چندانی در طراحی گوشیهای سونی مشاهده نمیشود. هرچند گوشیهای سونی اکسپریا سود چندانی را برای این غول تکنولوژی به همراه نمیآورند، اما باز هم بخش مهمی از این شرکت محسوب میشوند. باید به این موضوع اشاره کنیم که سنسورهای 1 اینچی برای گوشیهای هوشمند واقعا قطر 1 اینچی ندارند و بخشی از این سنسور مورد استفاده قرار میگیرد. بزرگترین مشکل استفاده از طرحهای تکراری این است که دیگر نوآوریها و نقاط قوت گوشی به چشم نمیآیند و همین موضوع از لحاظ بازاریابی، برند سونی را از گذشته ضعیفتر میکند. دکترباتری کاملا به این موضوع واقف است. شرکت سونی بعد از انجام اقداماتی در راستای اصلاح وضعیت خود، اخیرا گزارش مالی مثبتی را ارائه کرده که بنا به آن توانسته به رکورد جدیدی در سود سالانهاش دست پیدا کند. شیائومی با استفاده از دو PCB توانسته به فضای کافی برای تمام قطعات دست پیدا کند و چیپست، رم و فضای ذخیرهسازی در بخش پایین قرار گرفتهاند. همه تلویزیون های موجود با کیفیت خوبی ساخته شده اند، ان ها دارای عملکرد حرکتی عالی هستند و محتوای با وضوح پایین را ارتقاء می دهند.

در واقع می توان گفت که این قابلیت در این مدل باعث اصلاح و بازسازی هر پیکسل از تصویر می شود و جزئیات را به صورت کامل نمایش می دهد. البته در میان محصولات شرکت ال جی می توان به سراغ مدل G1 نیز رفت، اما با توجه به کاربری متفاوت G1، مدل C1 معقول ترین گزینه برای این مقایسه بوده است. این دو کنسول در اجرای بازیها بسیار عالی عمل میکنند و با افزایش سرعت نسبت به نسل قبلی خود، ویژگیها و بازیهای بیشتری نیز در اختیار کاربران قرار میدهند؛ اما اگر بخواهید بین پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس یکی را انتخاب کنید کدامیک را خواهید خرید؟ حتی میتوانید برخی عنوانهای خاص PS4 را نیز دانلود کنید. هنگامی که بازیها برای اولین بار از 30 به 60 فریم در ثانیه پرش کردند، برخی از افراد ادعا کردند که چشم انسان حتی نمیتواند تفاوت را تشخیص دهد، اما هرکسی که آنها را در کنار هم امتحان کرده باشد میتواند تأیید کند که ما کاملاً میتوانیم و این باعث میشود بازیها به طور قابل توجهی به نظر برسند. ما در اینجا سعی کردیم تا مهمترین نکات مربوط به خرید تلویزیون ۲۰۲۲ را در اختیارتان قرار دهیم که لازم است برای خرید بهترین تلویزیون سونی آنها را در نظر بگیرید.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida