پیشینه تحقیق سینا ترجمه | porseshneshan

این را نیز در نظر داشته باشید، این هنر یک محقق است که بداند چه مطالبی به درد کار او می ­خورد و باید در فصل پیشینه تحقیق به آن­ها اشاره کند چه مطالبی برای این فصل لازم نیست و به موضوع مورد بررسی ارتباط ندارد. حجیم کردن بی هدف این فصل ضعف محقق را نشان می­ دهد و اینطور به نظر می­ رسد محقق هنوز درباره محدوده­ ی مورد بررسی خود اطلاعاتی ندارد. با نگارش پیشینه تحقیق، شما
می‌توانید با افرادی که در حوزه کاری شما فعالیت می‌کنند، آشنا شده و با آن‌ها
ارتباط برقرار کنید.

منابع[ویرایش]

لازم به ذکر است که در کارهای علمی تسلط به مطالعات قبلی از ارکان اساسی است زیرا ما نیاز داریم بدانیم قبل از ما چه مطالعاتی انجام شده و ما چه چیز تازه‌ای را می‌توانیم به این زمینه اضافه کنیم. بطور کلی هدف از این کار نقد و بررسی و کشف تفاوت و تشابه کار محقق با دیگر تحقیقات یافت شده در این زمینه در داخل و خارج کشور می‌باشد. در پایان محقق با بررسی ادبیات و مبانی نظری، مدل نظری خود را ارائه می‌دهد. گرچه دانشجویان این مرحله را نادیده می‌گیرند؛ اما طرح کلی یکی از مهم‌ترین مراحل نگارش هر مقاله دانشگاهی محسوب می‌شود.

راهنمای جامع نوشتن مروری بر پیشینه تحقیق + نمونه

پیشینه تحقیق سینا ترجمه | porseshneshan

شاید این تنها نقطه تفاوت باشد که بستگی به این دارد که آیا مروری بر پیشینه تحقیق برای مقاله پژوهشی مورد استفاده قرار می‌گیرد یا تکلیف مستقل. اگر آن را به‌ عنوان بخشی از فصول پایان نامه به مرحله نگارش در می‌آورید؛ نیاز به جستجوی تحقیقات مرتبط با مسئله و سؤالات اصلی پژوهش خود دارید. اما در صورتیکه آن را در قالب تکلیف مستقل می‌نویسید؛ باید یک موضوع مرتبط و سؤال محوری انتخاب نمایید، و براساس آنها به سراغ جمع‌آوری پیشینه تحقیق بروید. هدف این شکل از پیشینه تحقیق، بررسی مجموعه مطالعات نظری انجام شده در رابطه با یک موضوع، مفهوم، نظریه و پدیده خاص است. در این روش، نظریه‌های موجود بررسی می‌شوند و روابط بین آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

استناددهی و دوری از سرقت علمی برای هرکدام از مطالب یادداشت شده الزامی بهترین سایت پرسشنامه است. چه مطالبی از تحقیقات انجام شده را باید نقل کرد؟ اهداف، سوالات، روش تحقیق، نتایج یا ….؟  در نقل مطالب از پیشینه، محور اصلی باید سوالات و فرضیات تحقیق باشد. باید بررسی کرد آنها در تحقیق خود به سوالات یا فرضیات ما چه پاسخی داده اند و نیز از چه روشی استفاده نموده اند و در حقیقت باید به آن قسمت از تحقیق یا مقاله استناد کرد که حاوی پیام مرتبطی با موضوع یا روش تحقیق ماست. در این روش منابع علمی به شکل گزینشی بررسی می‌شوند تا یک استدلال، فرض یا مسئله‌ که در گذشته مطرح شده، تایید یا رد شود. هدف از بررسی استدلالی، جمع آوری مجموعه‌ای از مستندات علمی جهت مطرح کردن یک دیدگاه انتقادی است.

  • با ثبت کد رهگیری پرداخت، می توانید سفارش خود را پیگیری نموده و به محض اتمام ترجمه، فایل ترجمه مقاله خود را دانلود نمایید.
  • محتوای پیشینه می‌تواند براساس مفاهیم و متغیرهای مطرح در پژوهش‌های پیشین و دیدگاه‌های نظری در مورد آن‌ها تنظیم شود.
  • بسیاری از سایت‌های معتبر علمی از جمله سایت ایران داک با مدارک علمی ایرانی، سایت جهاد دانشگاهی یا SID، مطالعات علوم انسانی و سایر سایت های داخلی و خارجی.
  • در این حالت سایت‌های ترجمه تخصصی از جمله شبکه مترجمین راستین می‌توانند در این مسیر خدمات ارزنده‌ای ارائه دهند.
  • علاوه بر این وقتی منابع را می‌خوانید؛ در مورد مطالبی که بعداً می‌توانید در مطالب مروری خود قرار دهید، یادداشت برداری انجام دهید.
  • 2- در ادامه همان بند به مسئله تحقیق، و نتیجه آن در حد دو سطر اشاره می شود.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida