پورتال گروه سونی – Slice of Living 2019 – مفهوم طراحی تلویزیون براویا | داستان ها

همانطور که ما روش بهینه را برای رفع همه آن موانع کار می کردیم، در نهایت به آن رسیدیم “مفهوم طراحی Blade Architecture – زیبایی شناسی که ساختاری از لایه های نازک تیغه را پیش زمینه می کند. یکی از اهداف اصلی ما این بود که زیبایی درخشان رزولوشن 8K را در طراحی خود منعکس کنیم، که با پر کردن قاب با “تیغه” و ایجاد یک جلوه سایه که به قاب کیفیت مات و آبنوسی می بخشد، این کار را انجام دادیم. این مفهوم به بلندگوهای جدید در بالای صفحه نیز گسترش می یابد و آنها را در داخل تیغه ها قرار می دهد تا صدا را با طراحی کلی یکپارچه کند. از جنبه بصری، ما از آلومینیوم استفاده کردیم تا به سیستم ویژگی‌های آزادسازی گرمایی را بدهیم که برای پخش محتوا در 8K نیاز دارد. اشکال خلاقانه مفهوم «Blade Architecture»، که تمام الزامات را در یک ظرفیت عملکردی تعالی می بخشد، به عنوان بیانیه نمادین یک تجربه واقعاً منحصر به فرد است: ادغام یکپارچه از تصویر و صدا در استراتوسفر با وضوح 8K.


جزئیات طراحی –
بیشتر از تزئینات

یوکوتا، مدیر ارشد هنری


تلویزیون OLED 4K

عملکرد کامل در
“یک تخته سنگ

سری BRAVIA بر روی “فلسفه طراحی Slice of Living، زیبایی‌شناسی که عناصر و شیوه‌های تنظیمات اتاق نشیمن را برای افزایش هماهنگی بین تلویزیون و فضای اطراف در خود دارد. این به معنای ادغام قدرت فناوری و طراحی در محیط‌های تماشای باورنکردنی است – اما هرگز اجازه ندهید طراحی مزاحم شود. اگر می خواهید با فضای نشیمن هماهنگ شوید، باید بر حس راحتی ساده و حداقلی تمرکز کنید. برای جدیدترین موارد در سری BRAVIA، ما یک مفهوم طراحی جدید را در مدل برتر گنجانده ایم: “Blade Architecture”. با آن عنصر کاملاً جدید که طرح ها را شکل می دهد، زیبایی شناسی مفهوم براویا را عمیق تر می کند و همه چیز را به نمایش می گذارد. رسانه های تصویری باید ارائه دهند.

BRAVIA دائماً به دنبال تجربه های بصری با بالاترین کیفیت است:
بازآفرینی وفادارانه از آنچه که سازندگان بصری در بینش های هنری خود می بینند، احساس می کنند و تصور می کنند.

جدیدترین تلویزیون ال سی دی 8K سونی بخشی از سری BRAVIA MASTER است، سری مدل های درجه یک که نیازهای سازندگان بصری را در بالاترین سطح ممکن برآورده می کند. طراحی محصول باید آن نوع کیفیت بصری خیره‌کننده را به تصویر می‌کشید – ما به بیانی بصری از عملکرد تلویزیون نیاز داشتیم. به همین دلیل است که ما به دنبال ظاهری رفتیم که قابلیت‌های حرفه‌ای را تراوش می‌کرد، طرحی که در آن آخرین جزئیات عملکردی کاربردی دارد.

خط تولید براویا 2019 دارای مدل های بیشتری است که صدای سونی از تصویر را به واقعیت تبدیل می کند. حتی در دسترس تر هدف طراحان یافتن تعادل ظریف است: به حداکثر رساندن عملکرد هر یک از مدل‌ها، اما به حداقل رساندن نویزهایی که می‌تواند در تجربیات مشاهده اختلال ایجاد کند. با ایجاد تجربه تماشا تا حد امکان خالص و معتبر، تیم طراحی امیدوار بود که یک هویت کاملاً جدید برای سری BRAVIA ایجاد کند – خانواده ای از محصولات که می توانند دقیقاً آنچه را که سازندگان بصری می خواهند منتقل کنند و قدرت احساسی پیام های خود را بازتولید کنند. .


تلفیق تکنولوژی و راحتی

آوردن دیدگاه های خالق
به فضاهای زندگی

ایجاد یک وتر هماهنگ بین تصویر و صدا برای “تلویزیون ال سی دی 8K Z9G/ZG9، چشم انداز سونی از تجربه تماشای نهایی، ما باید عملکرد شنیداری را باز کنیم که می تواند با وضوح فوق العاده بکر فناوری 8K مطابقت داشته باشد. ما نیازهای دیگری را نیز داشتیم که می‌توانستیم برآورده کنیم: پایه و قاب که می‌تواند قاب صفحه نمایش غول‌پیکر 98/85 را پشتیبانی کند، ساختار اتلاف گرما که می‌تواند حجم عظیمی از داده‌ها در تصاویر 8K را از داغ شدن بیش از حد دستگاه‌های پردازشگر حفظ کند، و بسیاری دیگر از الزامات عملکرد محور.



تسوجیتا، مدیر هنری



توجه: محصولات موجود بسته به منطقه است.


منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/sliceofliving2019/index.html

ما با مهندسان کار کردیم تا بفهمیم چقدر می‌توانیم با فلزاتی که در اختیار داشتیم، پایه تلویزیون‌های LCD جدید 4K را محکم و نازک بسازیم. در نهایت، ما موفق شدیم عناصر اضافی را حذف کنیم و به یک فرم فوق العاده باریک برسیم. آنچه باقی مانده است بیان طبیعی چیزی جز موارد ضروری نیست: زیبایی ذاتی خود مواد و یک تجربه تماشای درجه یک.

مفهوم طراحی سونی برای تلویزیون های OLED، “زیبایی‌شناسی One Slate، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پنل‌های OLED استفاده می‌کند تا تجربیات بصری و شنیداری را در یک بخش از عملکرد سرگرمی فشرده کند. تیم طراحی با هدف تیز کردن تمرکز ایده‌آل برای مدل‌های 2019، پایه تلویزیون را حتی کوچک‌تر کرد تا حضور طراحی ساختاری را ملایم‌تر کند و اجازه دهد که جلوه‌های بصری فراگیر در مرکز صحنه باشد. ما پایه A9G/AG9 را با باریک‌ترین ظاهر ممکن طراحی کردیم، همچنین شکلی گرد هندسی برای بیان بصری ظریف‌تری به آن دادیم. A8G/AG8 نیز دارای ویژگی های طراحی منحصر به فردی است. کاربران می توانند ارتفاع پایه را تنظیم کنند که به تلویزیون طیف وسیع تری از سازگاری با نوارهای صوتی مختلف و سیستم های سینمای خانگی را می دهد.



مینیمالیسم مرتب

سونی با هدف توسعه تلویزیونی که شبیه هیچ تلویزیون دیگری نیست، سیستمی که بتواند تصاویر را دقیقاً به همان شکلی که ذهن خلاق پشت سر آنها در نظر گرفته است ارائه دهد، نوآوری را بر روی نوآوری در سری BRAVIA وارد کرده است. سونی در انجام این گام‌های تکنولوژیکی، تجربه تماشا را تغییر داده است. برای مثال، سری‌های A1/A1E از تلویزیون‌های OLED 4K، تصویر و صدا را با هم ترکیب می‌کنند تا به محتوا جان ببخشند و اتاق‌های نشیمن را به سینما تبدیل کنند. وقتی یک تلویزیون A1/A1E تماشا می‌کنید، تجربه آنقدر غوطه‌ور است، آنقدر واقع‌گرایانه که تقریباً به نظر می‌رسد شخصیت‌ها با شما صحبت می‌کنند. محتوا به طور کامل در فضا ساکن است.

تلویزیون‌های LCD 4K در مجموعه BRAVIA با قرار دادن توییتر در پنل پشتی، تجربه یکپارچه صدا و تصویر را درک می‌کنند، اما سایر عناصر طراحی، تماشا را به سطح کاملاً جدیدی از غوطه‌ور شدن می‌رسانند. یکی از کلیدهای تیم طراحی پایه بود که ما آن را باریکتر از همیشه ساختیم. طراحان با قرار دادن پایه در پیکربندی که پاهای فردی را به سمت بیرون در جلو قرار می دهد تا ظاهری کمینه با پایداری مطلوب داشته باشد، طراحان از فلزی با استحکام بالا استفاده کردند تا حداکثر استحکام را در یک پروفیل حداقل به ساختار نگهدارنده بدهند. X95G/XG95 دارای استایلی است که حالتی صاف و خطی دارد “از بغل شکل L است، در حالی که X85G/XG85 با ظاهری سبک و چابک روی نقاط تکیه گاه وارونه قرار گرفته است. “پاها با این حال، جزئیات فراتر از شکل پایه است: طراحی همچنین نوارهای کوچکی از مواد غیر لغزنده را روی پایه پنهان می کند، در نتیجه عملکرد را با زیبایی شناسی کم صدا ترکیب می کند.



بصری، صدا، طراحی و محیط
در هماهنگی کامل

ما می‌خواستیم نمای باریک پنل OLED 4K را برجسته کنیم، که به‌تنهایی در هر اتاق نشیمن، حتی قبل از روشن شدن، چهره‌ای زیبا و خیره‌کننده را نشان می‌دهد. برای انجام این کار، ما با گرفتن آن آزمایش کردیم “جزء بلوک خارج از پیکربندی سنتی slate-and-block. تنها با تخته سنگ ها چه کار می توانستیم بکنیم؟ متوجه شدیم: ادغام لایه‌ها بین تخته‌های جداگانه به ما اجازه می‌دهد یک طرح مینیمال در چیدمان مرتب برش‌ها ایجاد کنیم و ظاهری تمیز و منظم از کناره ایجاد کنیم. با طرح‌های هندسی روی قاب پشتی و ویژگی‌هایی برای مدیریت بی‌دردسر کابل، این طرح در بسته‌ای گرد هم می‌آید که هر کجا که در اتاق نشیمن باشد خیره می‌شود.




تلویزیون LCD 4K

تعیین یک استاندارد جدید

تیم می خواست به هر تلویزیون براویا این قدرت را بدهد که چه دستگاه روشن یا چه خاموش باشد – طراحی باید باعث می شد تلویزیون به عنوان یک ساکن فیزیکی فضا به آن نگاه شود. با استفاده از یک روکش تقریباً شنل مانند در سطح پشتی، به حداقل رساندن نمایه پوشش کابل و ایجاد تغییرات دیگر، اطمینان حاصل کردیم که تلویزیون می تواند به زیبایی با محیط اطراف هماهنگ شود. گوشه های گرد روی پایه تنها نمونه دیگری از این است که چگونه تیم به هر اندازه قابل تصوری برای ایجاد ظاهری گرم و دلپذیر برای محصولات – اضافات فوق العاده راحت برای هر اتاق نشیمن، تلاش کردند.


لاغر کردن طرح به موارد ضروری طبیعی

تاکو، مدیر ارشد هنری



تلویزیون LCD 8K

“تیغه ها مسیرهای باز را تراش می دهند
به تجربیات بصری بی سابقه

سونی دهه ها را صرف کاوش در قلمروهای امکان در بیان بصری کرده است. در قلب این پیگیری بی پایان، هدف نهایی است: ارائه نیت هنری سازندگان بصری – دقیقاً همان چیزی که آنها تصور می کنند – روی صفحه تلویزیون. چطور ممکنه؟ مدل های براویا 2019 یک پاسخ به این سوال هستند. طراحی‌های جدید این مجموعه، که ویژگی‌های منحصربه‌فرد تلویزیون‌های LCD 8K و ویژگی‌های عملکرد منحصربه‌فرد هر مدل دیگر را به نمایش می‌گذارد، کانال‌های مستقیمی را بین دیدگاه‌های هنری سازندگان و بینندگان در خانه ایجاد می‌کند.


برقراری ارتباط
تمام چشم اندازها

برای اینکه اتحاد تصویر و صدا 8K به واقعیت تبدیل شود، باید تمام جزئیات طراحی را کاربردی می کردیم. الگوی متمایز روی سطح پشتی، که ظاهر یک دیوار محفظه انکوئیک را تداعی می‌کند، نه تنها استحکام بدنه را افزایش می‌دهد، بلکه لرزش‌ها را برای پایداری بهتر صدا سرکوب می‌کند. این الگو بیش از ارائه مزایای عملکردی، حتی به پنهان کردن تمام درگاه های اگزوز و سایر عناصری که در سطح عقب قرار دارند کمک می کند. در همین حال، این پایه دارای طراحی جمع و جور برای حفظ حضور محتاطانه و حفظ تجربه تماشای عاری از حواس‌پرتی است. این پایه با داشتن پشتیبانی محکم، از ساختاری دو تخته‌ای برای نوع ظاهری براق و جمع و جور استفاده می‌کند که به بینندگان اجازه می‌دهد بر روی تصاویر تمرکز کنند، نه اجزای ساختاری در حاشیه.