پورتال گروه سونی – Rama Gheerawo | مصاحبه ها و سخنرانی ها

در واقع، ما دولت بریتانیا را به راه‌اندازی یک واحد استراتژیک ملی برای رسیدگی به سالمندی با ایجاد بازاری که آماده نگاه کردن به سالمندی و فراگیر شدن سن است، دعوت کردیم. این همان کاری است که مؤسسه عصر طراحی انجام می دهد – این کار طراحی را در سراسر مرحله زندگی ترویج می کند. این فقط مربوط به افراد مسن نیست.


برنامه عصر طراحی راما گیراوو که با دولت بریتانیا راه اندازی شد، صرفاً ابتکاری برای مقابله با مشکلات پیری نیست. می توان آن را تلاشی برای ما افراد برای استفاده از قدرت طراحی در هر مرحله از زندگی با درک این موضوع نامید که پیری برای همه اتفاق می افتد و بدون توجه به سن خود با آن مقابله می کنیم.
این طرز تفکر در سخنان خود Gheerawo بیان می شود: تأکید بر همدلی به عنوان یک انسان فردی قبل از اینکه یک طراح باشد. این یک تجربه مصاحبه با ارزش بود که پیام‌های قدرتمندی از جمله افکار در مورد طراحی فراگیر را لمس می‌کرد*2.

پیری نقطه شروع مرکز هلن هملین و طراحی فراگیر بود. در سال 1991، ما چیزی به نام برنامه عصر طراحی را برای افراد مسن پایه گذاری کردیم – هلن هملین فردی رویایی بود که پیر شدن جمعیت را دید، حتی اگر نه دنیای طراحی و نه دنیای فناوری برای آن آماده نبودند.

ما یک ارزیابی مجدد عملکرد رهبری خلاقانه برای خطوط هوایی انجام دادیم و متوجه شدیم که آنها می توانند 150 نقطه داده را در انواع مختلف مدیریت کنند.
ما همچنین تحقیقات انسانی انجام دادیم، جایی که از مدیریت و کارکنان در مورد اینکه چه چیزی روز خوبی را برای آنها ایجاد می کند، پرسیدیم.
و کارکنان مرکز کنترل عملیات پاسخ دادند: “گاهی اوقات، زمانی که مشکلی پیش می آید.” وقتی مشکلی پیش بیاید، آنها به عنوان یک تیم گرد هم می آیند و به عنوان یک خانواده کار می کنند. آنها برای حل مسئله به یکدیگر متکی هستند.
آن تعامل وجود دارد. این احساس وجود دارد که آنها در حال خدمت به دیگران هستند، که اعمال آنها می تواند روز کسی را خراب یا خراب کند. و آنها با دانستن اینکه کار خوبی انجام داده اند و با هم انجام داده اند، کنار می روند.
ما باید شاخص های کلیدی عملکرد را به آرزوهای کلیدی عملکرد تبدیل کنیم. ما باید به سمت مواردی مانند شاخص های همدلی برویم. ما باید لفاظی را تغییر دهیم و زبان های مختلف را به اتاق هیئت مدیره و تجارت دعوت کنیم.


DESIGN VISION یک پروژه تحقیقاتی طراحی اصلی در سونی است
که روندهای اجتماعی را پیش بینی می کند و مسیری را که آینده ممکن است طی کند را بررسی می کند.
در این ابتکار، خود طراحان مرکز خلاق، تحقیق و مصاحبه انجام می دهند که منجر به تحلیل و پیشنهاد می شود.
در سال 2021، DESIGN VISION از طریق تکنیک جدید نمونه سازی علمی تخیلی برای بررسی احتمالات، پس‌کستینگ را اجرا کرد.
برای آینده ای بهتر این بازنشر یک مقاله مصاحبه از آن گزارش تحقیقاتی با راما گیراوو است،
به عنوان رهبر طراحی فراگیر شناخته می شود، یک تکنیک طراحی که به طور فعال افراد را درگیر می کند
که به عنوان هدف محصولات و خدمات مورد غفلت قرار گرفته اند.




راما گیراووراما گیراوو یک مبتکر سریالی در زمینه های طراحی فراگیر، تفکر طراحی و رهبری خلاق است که بیش از 100 پروژه را در سطح بین المللی با دولت ها، تجارت، دانشگاه ها و بخش سوم رهبری کرده است. او به عنوان مدیر مرکز طراحی هلن هملین، از طراحی برای پرداختن به سخت ترین مسائل جامعه از پیری و مراقبت های بهداشتی گرفته تا توانایی و تنوع استفاده می کند. عضو شورای طراحی بریتانیا، انجمن بین المللی طراحی جهانی، UX هند، موسسه مدیریت طراحی و جوایز هوش طراحی.

https://www.rca.ac.uk/more/staff/rama_gheerawo/



موضوع مرتبط از گزارش سالانه DESIGN VISION 2021: “WELLBEING-WITH”

*1 دیدار علمی تخیلی با طراحی برای شکل دادن به امیدهای آینده: میزگرد طراحان در DESIGN VISION 2021



طراحی فراگیر راه را هموار می کند
برای جامعه هماهنگ تر

صحنه فعالیت در موسسه عصر طراحی در مرکز طراحی هلن هملین. مؤسسه توصیه هایی را برای روش های سالم تر پیری ارائه می دهد و در عین حال برای توسعه و محبوبیت محصولات و خدماتی کار می کند که استفاده از آنها برای افراد مسن آسان است.


تجسم مفهومی برای راه حل های طراحی محل کار برای حمایت از رفاه و عملکرد، جولیت پوگی، HHCD.


نظر مصاحبه کنندهطراح مرکز طراحی سونی اروپا

آیا می توانید در مورد موسسه عصر طراحی به ما بگویید و چرا یک سازمان جداگانه برای مقابله با تنوع سنی ایجاد کردید؟

یکی از بدترین چیزهایی که در مورد پیری شنیدم از یک ارائه دهنده خدمات تلفن همراه بود که دیگر وجود ندارد. آنها گفتند: “ما نباید نگران افراد مسن باشیم زیرا همه آنها به زودی خواهند مرد.” این پانزده سال پیش بود و از آن زمان، امید به زندگی افزایش یافته است.

روز معمولی شما چگونه است؟

*2 دیدار علمی تخیلی با طراحی برای شکل دادن به امیدهای آینده: میزگرد طراحان در DESIGN VISION 2021



منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/interviews-lectures/rama/

این یک موضوع فراموش شده و غیرسکسی است، اما یک بحران محیطی اجتماعی است که منتظر وقوع است. بنابراین، ما باید با استفاده از توانایی طراحی برای حل به روشی انسان محور و خلاقانه با سن مقابله کنیم.

This Age Thing، یک پلتفرم ارتباطی برای جشن گرفتن و تقویت داستان های مثبت در مورد پیر شدن.


طراحی فراگیر طراحی در قدرتمندترین و آگاهانه ترین آن است. من فکر می‌کنم طراحی بسیار کمی اتفاق می‌افتد که فراگیر نباشد، اما واقعیت این است که طراحی افراد زیادی را به طرق مختلف کنار می‌گذارد. من در مورد طراحی فراگیر به چهار روش صحبت می کنم. من به طرد شدن بر اساس سن نگاه می کنم – افراد مسن تر، افراد جوان تر. شما می توانید 25 ساله باشید و همچنان حذف شوید. مورد بعدی توانایی است: اینکه آیا شما یک ناتوانی ثبت شده دارید، یا اینکه آیا شما دارای برخی بیماری های متنوع عصبی هستید، یا اینکه آیا فقط استرس دارید.
گاهی اوقات، شما کمتر قادر به انجام کاری هستید و دنیای طراحی آن را پشتیبانی نمی کند.

در دنیای طراحی، راما گیراوو به عنوان یک شخصیت الهام بخش در نظر گرفته می شود که کلمات و اعمالش با طیف گسترده ای از مردم صحبت می کند. رویکرد “اول انسان، دوم طراح” او همدلی را در مرکز خود قرار می دهد و بر استفاده از طراحی برای حل مسائل اجتماعی مربوط به سن، تنوع، نژاد و عوامل دیگر تمرکز دارد.
(بازچاپ شده از کتابچه DESIGN VISION Annual Report 2021 منتشر شده در اکتبر 2021)


به نظر شما چرا این اتفاق می افتد؟

اگر به SDG های سازمان ملل نگاه کنید – و من به سازمان ملل به خاطر ایجاد آنها درود می فرستم – یک چیز بزرگ گم شده است: سن. پیری بزرگترین چالش بعدی است، اما مردم آگاه نیستند زیرا گرتا تونبرگ درباره پیری وجود ندارد.

این بسیار مهم است که ما این چهار جنبه را که ما آن را محورهای نوآوری می نامیم، در نظر بگیریم. برای مثال، شرکت‌هایی که واقعاً سن را در نظر می‌گیرند، دارای تنوع مشتریان، مشتریان و همکاران هستند و عملکرد بهتری دارند.
یک گروه از نظر نژادی متنوع در شرکت شما عملکرد را تا 35 درصد افزایش می دهد. چه کسی آن را نمی خواهد؟
اما یک طرف دیگر وجود دارد. ما با یک مشاور مدیریت صحبت کردیم که تیمی متشکل از 27 نفر از 22 ملیت، ترکیبی از جنسیت و سن دارد، اما همه آنها یکسان فکر می کنند، زیرا همه آنها به مدارس تجاری مشابه رفتند.


چه مقدار از هر کاری که به تجارت خوب مربوط می شود در مکالمات انسانی نقش دارد؟ اگر قرار بود برای شراب یا قهوه همدیگر را ملاقات کنیم، آیا به شما می‌گفتم که فکر می‌کنم تولید ناخالص داخلی باغ من شگفت‌انگیز خواهد بود و نسبت هزینه به فایده بیشتر از 1.5 خواهد بود، در حالی که بازدهی آن خواهد بود. 15 درصد؟
به احتمال زیاد می‌توانم بگویم که باغ دوست‌داشتنی است، در بحبوحه COVID-19 چنین نعمتی بوده است، و اینکه مادرم واقعا از نشستن در آنجا و هرس درختان لذت می‌برد.
بنابراین، این تفکیک بزرگ بین دنیای تجارت، که به‌عنوان سرسخت دیده می‌شود، و جهان بشریت وجود دارد. اگر به عنوان یک همدل دیده شوید، به عنوان یک تاجر خوب دیده نمی شوید و مردم در واقع این را خواهند گفت. همه چیز در مورد KPIهای تولید است.

(مصاحبه آنلاین در 17 اوت 2021 انجام شد)


من فکر می‌کنم یک دلیل این است که ما به مردم یاد می‌دهیم به شیوه‌ای بسیار محدود فکر کنند و تفکر محدود نتایج محدودی به بار می‌آورد.
اگر به اکثر مدارس کسب و کار نگاه کنید – که هدفی دارند و نقشی را ایفا می کنند – در مورد بوم های تجاری، مدیریت مالی، طرح های تجاری، مدیریت پروژه و تحویل به شما آموزش داده می شود.
در کتابی که به تازگی در مورد رهبری خلاق نوشته‌ام، می‌پرسم که چقدر از زبانی که در رابطه با تجارت خوب به ما آموزش داده می‌شود، ممکن است تجارت خوبی نباشد.

آیا می توانید در مورد تعریف خود از شمولیت توضیح دهید؟

روز به روز من پر از خلاقیت طراحی و صحبت در مورد رهبری است. من رهبری مرکز طراحی هلن هملین را بر عهده دارم، که بر طراحی فراگیر تمرکز دارد، یک مفهوم طراحی که شامل گسترده ترین طیف افراد است.
روز به روز من هرگز مثل قبل نیست. یک لحظه، ما به وسایل نقلیه بدون راننده نگاه می کنیم، لحظه دیگر به چالش های ناشی از چاقی یا سن بالاتر. ما کارهای زیادی در زمینه فناوری انجام می دهیم و به نحوه درک مشتری نگاه می کنیم.
من سعی می کنم با سه ارزش زندگی کنم که در رهبری خلاق زیاد درباره آنها صحبت می کنم، همدلی، وضوح و خلاقیت. همدلی – و معنای آن در تجارت، جامعه، و تجارت و نحوه بکارگیری آن – یکی از بزرگترین گرایش ها و نقاط بحث در جهان امروز است.

گزارش سالانه DESIGN VISION در سال 2021، دنیای آینده سال 2050 را با استفاده از نمونه سازی علمی تخیلی مفهوم سازی کرد. با بازنگری از آن، گزارش چهار موضوع را برای تمرکز بر روی آینده استخراج کرد.*1
یکی از آن مضامین “سلامتی با” است.
با شروع حباب فیلتر و اخبار جعلی در رسانه های اجتماعی، فناوری اطلاعات متکی به بینایی و شنوایی در حال حاضر به یکی از دلایل تفرقه بین مردم تبدیل شده است. به‌عنوان راه‌حل، تلاش‌هایی برای تقویت آگاهی نه از «من»، بلکه «ما» و بهبود رفاه همه جامعه از طریق تجربیات به اشتراک‌گذاری حواس پنج‌گانه با دیگران مورد نیاز است.
اکنون برای افراد مختلف چه باید کرد تا رفاه خود را با هم افزایش دهند؟ ما با راما گیراوو مصاحبه کردیم که فعالیت‌هایش اصل «اول انسان، دوم طراحی» را از دیدگاه طراحی فراگیر حفظ می‌کند.

سپس حذف جنسیتی وجود دارد. بیش از دو جنس در این سیاره وجود دارد. شناسه های زیادی وجود دارد، ابعاد زیادی وجود دارد. در یوگا، ما در مورد مردانه و زنانه به عنوان ابعاد تجربه صحبت می کنیم تا مردانه و زنانه – مانند نور خورشید و مهتاب. آنها تجربیاتی هستند که همه می توانند از آنها استفاده کنند. بنابراین مهم است که این نوع درک را در خود بگنجانیم و طراحی به گونه ای جنسیتی را متوقف کنیم.
یکی از بدترین نمونه‌هایی که در ده سال گذشته دیده‌ام، «صورتی‌کردن» فناوری برای زنان است – این ایده که اگر چیزی را بردارید و آن را صورتی کنید، زنان آن را خواهند خرید. کاملا مزخرف است
و در نهایت، محرومیت از نژاد. ما باید به پیشینه نژادی توجه کنیم، چه کسی آن را از نظر زیستی، فرهنگی یا عمدی تعریف کند.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida