پورتال گروه سونی – Perspectives vol.7 – Marcy Wu، Tony Wang x Raye Fukuda | داستان ها
رای فوکودا مدیر طراحی، استودیو 3 مرکز خلاقیت سونی
لابی پر از قفسههایی است که 5500 عنوان کتاب را در خود جای داده است. اتاقهای مهمان دارای کاناپههای بزرگ هستند که مکانهای مناسبی برای دراز کشیدن یا جمع شدن با کتاب هستند. این وانها حتی سینیهایی دارند که میهمانان میتوانند از آن برای نگه داشتن کتابهای خود استفاده کنند، اگر در حال مطالعهی آرام در حمام باشند. در همین حال، روی هر میز، یک جعبه کوچک حاوی مداد، پاک کن و موارد دیگر، و روی هر میز قهوه یک سبدی میوه قرار دارد. وقتی وارد یک اتاق مجلل هتل می شوید، وارد یک آغوش گرم از شیوه زندگی «آنالوگ» می شوید: خواندن کتاب روی کاغذ واقعی، قرار دادن یک مداد واقعی روی صفحه، قدردانی از یک محیط ساده و آرامش بخش.
طراحی محیط ها و تجربیات به ساخت یک داستان خوب بستگی دارد. وقتی آن روایت در جای خود قرار می گیرد، شما شروع به بافتن آن در فضا، تجربه، کل خدمات می کنید – از جمله قسمت پشتی. این چالشی است که باید از عهده آن برآیید. در eslite، یادآوری واضحی از صحت این موضوع دریافت کردم.
تونی وانگ مدیر کل هتل مجلل
من مدیر پروژه ابتکار «یک/توکیوی دیگر» سونی بودم که علائم دیجیتالی را در قسمت پذیرش هتل برای یکی دیگر از توکیوها گنجانده بود. همه چیز از زمانی شروع شد که نماینده یکی از توکیوهای دیگر نمایشگاه «حواس پنهان» سونی را در طول هفته طراحی میلان 2018 دید – ظاهراً این یک تجربه الهامبخش بود که باعث شد یکی دیگر از توکیوها برای طراحی میز جلو با سونی تماس بگیرند. حوزه. مفهوم حواس پنهان کاوشی است در مورد اینکه چگونه فناوری جدید می تواند با افراد در نقشی راحت و مکمل هماهنگ شود و زندگی روزمره را از طریق محصولات و فضاهایی با داستان های معنادار غنی کند. رویکرد حواس پنهان به جای اینکه جادوگری با فناوری پیشرفته را در کانون توجه قرار دهد، بر استفاده از فناوری برای القای زندگی عادی با تجربیات خارقالعاده تمرکز دارد.
مقصد این قسط eslite بود، که به عنوان یک کتابفروشی شروع شد و از زمان افتتاح در تایپه در سال 1989، فرهنگ محلی را به حرکت درآورده است. در طول سه دهه گذشته، گروه eslite پایگاه رو به رشدی از مکانهای کتابفروشی ایجاد کرده است و همچنین به انواع مختلفی تبدیل شده است. صنعت اقامت با افتتاح هتل اسلیت در سال 2015.
از دیدگاه من در طراحی راه حل و طراحی خدمات، راه های زیادی را می بینم که طراحان می توانند از تفکر انعطاف پذیر و خارج از چارچوب برای برآوردن نیازهای معنادار استفاده کنند. گذراندن وقت در هتل مجلل ایدههای زیادی به من داد: آنها میتوانستند اتاقها را با رمانهای طولانیتر تجهیز کنند تا به مسافران جتلگ کمک کنند در شبهای بیخوابی خود را مشغول کنند، نمایشگاههای کتاب و سایر رویدادهای مطالعه محور برگزار کنند، یا از عناصر دیجیتال برای غنیتر کردن میز جلو استفاده کنند. فضا. امکانات در همه جا وجود داشت – و هیجان انگیز. ذهن پشت هتل مجلل در موقعیت عالی برای ارائه ارزش تجربه در سطحی منحصر به فرد و ناملموس است. آنها مطالعه را به قلب یک تجارت پر رونق تبدیل کرده اند. این دیدگاه بنیانگذار هنوز در حال شکوفایی است و به این دلیل است که نیازهای مکان را برآورده می کند. بر این اساس، هتل مجلل قطعاً فرصتی برای شکل دادن به یک تجربه مهمان متمایز بر اساس آن روح دارد.
قرار بود هتل در واقع مسئول ساخت و بهره برداری از فناوری باشد، بنابراین ما با یکی دیگر از پرسنل توکیو نشستیم تا مفهوم حواس پنهان را ارائه دهیم، در مورد تجربیاتی که این رویکرد می تواند قفل کند صحبت کنیم، و خلاصه ای از آن را انجام دهیم. اجزای فنی در طول مرحله نمونهسازی، ما بازخورد مشتری را در مورد ویژگیهای خاص ارائه کردیم – برای مثال، حرکت تصاویر پیشبینیشده و تنظیمات نور بهینه برای فضا – برای کمک به به ثمر نشستن تجربه هدف در یک چیدمان مشترک و رفتوآمد. در پایان، مفهوم Hidden Senses، که به عنوان یک نصب شروع شد، در یک محیط هتل زنده شد – و مکان برای تجربه حیاتی بود.
در حال کشف مجدد جذابیت “آنالوگ”.
مجموعه Perspectives طراحان سونی را در زمینههای گوناگون دنبال میکند، جایی که آنها بینشهای جدیدی را از متخصصان و کهنهکاران با تجربه با ایدههای گسترده و انرژیهای خلاقانه هیجانانگیز بهدست میآورند.
با ایجاد یک پیشنهاد دیگر توکیو بر اساس آن، شروع کردیم به صحبت در مورد انواع مختلف تجربیاتی که میتوانیم در فضای فیزیکی محدود یک هتل ایجاد کنیم. هنگامی که ما ایده ای از رویکرد خود داشتیم، بحث به سخت افزاری تبدیل شد که برای امکان پذیر ساختن آن تجربیات به آن نیاز داریم. ما در نهایت به راه اندازی تابلوهای دیجیتال در میز جلوی هتل پرداختیم، سیستمی که اطلاعات را به روشی جدید به مهمانان ارائه می دهد.
چیزی که من در زمان حضورم در eslite به دست آوردم، درک عمیقتر دو نکته کلیدی بود: اول از همه، توسعه یک طراحی مطابق با مفهوم، تجهیزات، ارزش مشتری و خدمات به عنوان یک کل چقدر مهم است. و چقدر سخت است که ارزش را به صورت مستمر حفظ کنیم. برای مثال، پروژه Hidden Senses برای یک/دیگر توکیو به به روز رسانی محتوا و نگهداری نیاز دارد. در هتل اسلیت، آنها با همین چیزها سر و کار دارند. ما هنوز در حال بررسی توسعه در سمت خدمات هستیم. مرسی وو میگوید این کار در حال پیشرفت است. فرآیند تکمیل بعد خدمات به دریافت بازخورد از مشتریان، جمعآوری اطلاعات از کارمندان و پاسخگویی بر این اساس بستگی دارد.