پورتال گروه سونی – Perspectives vol.6 – Satoru Inoue x Takyua Motoishi | داستان ها

وقتی لباس های ساخته شده توسط The Inoue Brothers را دیدم، چیزی که واقعاً مرا تحت تأثیر قرار داد قطعات تقویت کننده در درزها بود. Inoue اشاره کرد که “اگر لباسی پاره شود، از درزها شروع می شود” و درزهای آن با قطعات بازیافتی چرم گاو تقویت می شود. این قطعات به‌عنوان پیشنهاد ارزش برند آن‌ها عمل می‌کنند که هر چقدر هم که لباس‌های باکیفیت باشند، اگر به راحتی پاره شوند و مجبور به تعویض شوند، طرز کار بی‌معنی است. در عین حال، این قطعات چرم گاوی نمادهای نمادینی هستند که به محض دیدن لباس ها را به عنوان محصولات The Inoue Brothers شناسایی می کنند. من فکر می‌کردم که بسیار طبیعی و همچنین بسیار شگفت‌انگیز است که چگونه این قطعات تقویت‌کننده که برای ماندگاری لباس‌ها طراحی شده‌اند، بدون نیاز به دوختن روی هیچ لوگویی به عنوان هویت برند آنها عمل می‌کنند.



زیبایی باورنکردنی همینطور که هست


در این مورد، من عملکردها و ویژگی های طبیعی ذاتی در مواد طبیعی را پذیرفتم، همانطور که Inoue بافندگی آلپاکا را پذیرفته است. در ابتدا طرح‌ها و نمودارهایی از یک شیء پخش صدا را با موتیف یک نت موسیقی می‌کشیدم، اما کمی بیش از حد آن را سرهم‌بندی کردم و در نهایت به احساس مصنوعی و غیراصیل رسید. در نهایت، من با فرمی پیش رفتم که اشیا را همان طور که در زمان پیدا کردنشان بود نگه می دارد.




تنظیم جلد 6 دانمارک است. Takuya Motoishi، طراح محصولات سونی که در دفتر سوئد کار می کند، به ملاقات Satoru Inoue، بزرگتر از دو برادر متولد و بزرگ شده در کپنهاگ رفت و استودیوی طراحی The Inoue Brothers را ایجاد کرد.

اینو واقعاً آدم پرشوری است. مفهوم او ثابت است، از برند مد برادران Inoue گرفته تا رستوران Jah Izakaya و Sake Bar در کپنهاگ. او منحرف نمی شود. کلماتی مانند “پایداری”، “ارگانیک” و “اکولوژیک” ممکن است این روزها در ژاپن تا حدودی مرسوم باشد، اما Inoue آنها را به عنوان یک روش زندگی به کار می برد. این احساسات از قلب او سرچشمه می گیرد، در چیزهایی که خلق می کند آشکار می شود و نیروی محرکه کسب و کار او هستند. از نگرش و طرز صحبت های مشتاقانه اش معلوم بود که همیشه به فکر راه هایی است که جامعه می تواند بهتر شود. برای او، این همان راهی است که باید باشد.

در واقع، خیلی کمی از بحث من با Inoue در مورد ظاهر لباس بود. در عوض، ما کمی در مورد چگونگی کشف مواد طبیعی، چگونگی توسعه آنها و نحوه ارائه آنها به مردم جهان صحبت کردیم. به جای اینکه با ایده چیزی برای ساختن شروع کنید، بیشتر در مورد استفاده کامل از کیفیت چیزهایی است که از قبل وجود دارند و به حداکثر رساندن ارزش آنها. از نظر پخت و پز، مانند این است که در هنگام برداشت یک منو با مواد فصلی آماده کنید، سپس با دوستان خود تماس بگیرید تا از یک وعده غذایی لذت ببرید. طرح او در مورد این است که بپرسد چگونه زیبایی طبیعی باورنکردنی را که می‌بیند گرفته و با همه به اشتراک بگذارد، همانطور که هست. من آن را یادآور طرز فکر ما در سونی در مورد چگونگی استفاده از قابلیت‌های طراحی خود برای استفاده از فناوری‌های جدیدی که در داخل خود داریم و عرضه آن‌ها به جهان می‌دانیم.

طرح‌بندی توسط بخش ویرایش، AXIS

طراح محصول سونی تاکویا موتویشی

این تجربه باعث شد دوباره فکر کنم که کار در واقع چیست. کار یک طراح این است که مسائل مختلفی مانند نحوه کاربرپسند ساختن چیزها و نحوه تولید آنها را مرتب کند و سپس آنها را به دست مردم برساند. با این حال، این گفتگو با Inoue به من یادآوری کرد که طراحان نیز یک عنصر “هسته ای” دارند که باید تزلزل ناپذیر باشد. طراحان مسئول پیگیری ورودی ها و عبارات نهایی، در هر شرایطی هستند. اگر کار شما چیزی به زندگی افرادی که به آنها دسترسی دارید اضافه نمی کند، معنایی ندارد.


درست به شکلی که در آن یافت شد

درست مانند Inoue، من متوجه شدم که نکته مهم این است که رویکردی داشته باشید که در آن شما به طور مداوم تلاش کنید تا حد ممکن زیبایی را که محصول شما ارائه می دهد بیان کنید. زیبایی مواد، ویژگی ها و عملکرد آنها و همچنین فناوری تولید شما و نحوه ارائه آن محصول. این به من یادآوری کرد که ما باید به اصول اصلی و ماهیت واقعی کار وفادار بمانیم.




تاکیوا موتویشی
طراح، مرکز طراحی اروپا
سونی اروپا با مسئولیت محدود

متن از جونیا هیروکاوا




منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/perspectives06/index.html

همانطور که هیچ سنگ متقارن در جهان طبیعت وجود ندارد، در واقع بهتر بود نامتعادل بود. من احساس کردم که کم کم فرآیندهای ذهنی و ایده‌های من به عنوان یک طراح محصول که در طول زمان سفت‌تر شده بود، اکنون از طریق این فعالیت نرم‌تر و منعطف‌تر می‌شوند، به همین دلیل است که من بر روی شکل خلقت نهایی مستقر شدم.





ساتورو اینوئه
طراح و هم بنیانگذار
برادران اینو


در Perspectives، ما از افرادی بازدید می کنیم که در زمینه های خود متخصص هستند،
با روش های مختلف تفکر آنها تعامل داشته باشید و از طریق خلقت یاد بگیرید.

چیزی که من این بار ساخته ام یک آلت موسیقی پوشیدنی است که از مواد طبیعی تشکیل شده است. وقتی در کوهستان یا کنار رودخانه کمپ می زنید، تمام صداهایی که می شنوید توسط طبیعت تولید می شوند. به نظر من این لحظاتی هستند که می توانند واقعاً مجلل و رضایت بخش باشند. من یک ساز موسیقی ساخته شده از مواد طبیعی مانند سنگ، شاخه و برگ ساخته شده است که توسط یک طناب کنفی آویزان است. من احساس کردم که این می تواند با سونی طنین انداز شود، زیرا این شرکت تا کنون با موسیقی پیش رفته است. وقتی باد که می‌وزد ساز را تکان می‌دهد و وقتی افرادی که آن را می‌پوشند راه می‌روند و سنگ‌ها و شاخه‌ها در اطراف تکان می‌خورند، ریتمی ایجاد می‌کند که گوش‌ها را با آهنگ‌های صوتی دلپذیر می‌باراند.






طنین طبیعت

Motoishi در بحث خود با Inoue، تمرین‌کننده یک نوع بافندگی آلپاکا که در فرهنگ‌های ژاپن و اروپای شمالی ریشه دارد، که او آن را «طراحی اسکاندینازایی» می‌نامد، به چه چیزی پی برد؟ او چه آموخت؟ برای دانستن بیشتر در مورد این مکاشفه ها و تلاش های بعدی او با روحیه ای تازه، ادامه دهید.


پایدار و ارگانیک.
چه چیز دیگری شما انتظار دارید؟