من تمایل شدیدی برای به اشتراک گذاشتن سبک ارتباطی منحصر به فرد Manabe و شیوه های او با کارمندان سونی احساس کردم. با این فکر، یک رویداد سخنرانی در شهر سونی، که مقر سونی در نزدیکی ایستگاه شیناگاوا، توکیو است، ترتیب دادم. با وجود اینکه زمان کمی برای اطلاع رسانی داخلی این رویداد وجود داشت، تعداد متقاضیان بسیار بیشتر از حد معمول بود و تقریباً 130 نفر بود. در روز رویداد، ما یک اتاق ایستاده در پشت اضافه کردیم. بسیاری از همکاران به دقت به ماناب گوش دادند و بازخوردهای مثبت زیادی از پرسشنامه ها دریافت شد.
![](https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/perspectives05/perspectives05/img/section_2_02.jpg)
در Perspectives، ما از افرادی بازدید می کنیم که در زمینه های خود متخصص هستند،
با روش های مختلف تفکر تعامل کنید و از طریق خلقت یاد بگیرید.
من شنیده ام که مانابه تا جایی که می تواند در رویدادها و مهمانی های محلی شرکت می کند و تلاش می کند تا با مردم از هر طبقه ای صحبت کند. دقیقاً در چنین موقعیت هایی است که او می تواند بازخورد واقعی از مشتریان دریافت کند و با ارزش های آنها تماس مستقیم پیدا کند. من معتقدم که او ایدههای خود را از طریق تلاشهای ارتباطی منظم و فعال خود به دست آورد که باعث ایجاد روابط در داخل و خارج از شرکت شد.
![](https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/perspectives05/perspectives05/img/section_1_01.jpg)
برای نزدیکتر شدن به مشتریان خود را شل کنید
یاسوماسا مانابه
رئیس و مدیرعامل
شرکت راه آهن تاکاماتسو-کوتوهیرا الکتریک، با مسئولیت محدود.
(با نام مستعار کوتودن)
برای این نسخه Perspectives، ما سه نوع عکسبرداری انجام دادیم. عکاس ما گابومی ساکن کاگاوا بود. او برای تبلیغات Kotoden و Busshozan Onsen عکاسی کرد. کوتو چان با هدف خلق تصاویری که هم طنزآمیز و هم دلهره آور هستند و هم برای برقراری ارتباط آرام، از تاکاماتسو به توکیو آمد. ما با یک جلسه عکاسی در میز پذیرش سونی سیتی در طبقه همکف شروع کردیم. در پایان، ما در مورد سناریویی تصمیم گرفتیم که کوتو چان به آنجا آمد زیرا می خواست در مورد ایجاد محصولات با همکاری سونی پرس و جو کند. این ایده گابومی بود. او فکر میکرد که با گنجاندن یک روایت در عکسها، بینندگان به طور طبیعی میتوانند Kotoden و Sony را به هم پیوند دهند و این باعث میشود که درک عمیقتری در بین بینندگان ایجاد شود. برای صحنههای اتاق جلسه، ابتدا کوتو چان را تصور میکردیم که در جلسات شرکت کند، اما تصمیم گرفتیم که او را از شیشه بیرون نگاه کند، زیرا جالبتر بود. به نظر می رسد کوتو چان نگران نامزدی خود به عنوان یک طلسم است. به همین دلیل است که از بیرون با دقت به اتاق جلسه نگاه می کند.
![](https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/perspectives05/perspectives05/img/section_3_01.jpg)
دادگاه رویداد 12F
![](https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/perspectives05/perspectives05/img/section_2_04.jpg)
در حالی که Manabe خود یک طراح نیست، با به اشتراک گذاشتن تجربیات و زمان مشابه با افرادی که میخواهد با آنها ارتباط برقرار کند، رویکردی ساده را در پیش میگیرد و آنچه لازم است را تعیین میکند. دوباره یاد گرفتم که انواع راه ها برای رسیدن به یک هدف وجود دارد. با محدود نشدن به روشهای سنتی تفکر در مورد راهآهن و تبلیغات، نکات خوبی در مورد طراحی ارتباطات دریافت کردم.
![](https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/perspectives05/perspectives05/img/section_4_01.jpg)
Koto-chan محصولات Kotoden را به کارمندان سونی پیشنهاد می کند
متن از جونیا هیروکاوا
منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/perspectives05/index.html
ناچی کیمورا
مدیر طراحی
گروه طراحی ارتباطات
در مرکز خلاق، شرکت سونی