مهمان ما برای جلد 3 معصومی ایشیدا است که اولین مجموعه عکس خود را در فوریه 2018 منتشر کرد. شینیچی ایریا، طراح UX، مجذوب عکس هایی شده است که ایشیدا در دوران دبیرستانش گرفته است و با او در مورد عکاسی، جدول زمانی و نور گفتگو کرده است. . وقتی مکالمه به پایان رسید، ایریا عکس های جدیدی گرفت که شامل ده رول فیلم بود، در حالی که ایشیدا با یک دوربین فیلمبرداری برای عکاسی از خودش به راه افتاد. آن دو سپس در مورد آثاری که هر کدام تولید کردند و فرآیندهای فکری مربوطه خود صحبت کردند.
به دنبال کشفیات جدید
از طریق دیدگاه های تغییر یافته
در Perspectives، ما از افرادی بازدید می کنیم که در زمینه های خود متخصص هستند،
با روش های مختلف تفکر تعامل کنید و از طریق خلقت یاد بگیرید.
آن یکیصحنههایی که من عکسبرداری کردم، اکتشافات جدیدی را در اطراف ما از چیزهای عادی نشان میدهد که ما به آن توجه نمیکنیم، مگر اینکه دیدگاه خود را تغییر دهیم. من دوربین را در یک پیادهروی در جستجوی صحنههایی از این قبیل، که از صبح از خانه شروع میشود، حمل کردم. من حدود ده رول فیلم گرفتم، و همانطور که در آثارم که از این فیلمها انتخاب شدهاند میبینید، همه صحنههایی از محیط اطراف هستند. عکس ها سناریوهای معمولی و روزمره را ثبت می کنند که تشخیص آنها در یک نگاه دشوار است.

ایشیدادر بحث ما، فکر میکردم ایریا از این نظر که مرتباً فقط برای خودش عکس میگیرد، شبیه من است. عکس هایی که در دوران دبیرستان گرفتم قرار نبود به کسی نشان دهم. می خواستم روزهای محدود زندگی ام را به عنوان یک دانش آموز دبیرستانی به تصویر بکشند. به همین دلیل، عکسهایی در میان آنها وجود دارد که احتمالاً دیگران نمیتوانند تنها با نگاه کردن به آنها سر یا دم از آنها بسازند، اما وقتی آنها را میبینم، یاد رویداد خاصی میافتم که در یک روز خاص اتفاق افتاده است، یا من عکسی را می بینم که از پشت یک نفر گرفته شده است و به یاد می آورم که آن شخص کیست. وقتی شنیدم که ایریا هم تقریبا هر روز عکس می گیرد، فکر کردم که او هم به گرفتن این عکس ها ادامه می دهد تا خاطراتی از زندگی روزمره اش به جا بگذارد. من احساس میکنم که دیدن عکسهای گذشته پس از مدت زمان مشخصی به زندهتر شدن آن خاطرات کمک میکند.


عکس (راست): Shinichi Iriya
مدیر ارشد هنری
گروه طراحی پلتفرم UX،
مرکز خلاقیت،
شرکت سونی