پورتال گروه سونی – DESIGN VISION- DESIGN VISION، پروژه تحقیقاتی طراحی سونی | داستان ها

* عکس های کارگاه ها و ارائه در این مقاله بود
قبل از همه گیری COVID-19 گرفته شده است.
تحقیقات و کارگاه های آموزشی سال 2020 به صورت آنلاین انجام شد
در پرتو همه گیری


منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/designvision/به‌علاوه، تلاش‌هایی را برای اهرم‌سازی DESIGN VISION در تعدادی از جنبه‌ها، از جمله گنجاندن اقدامات مبتنی بر گزارش سالانه در استراتژی‌های میان‌مدت بخش‌های مختلف کسب‌وکار، اجرا می‌کند.





بر این اساس، مرکز خلاقیت از نتایج DESIGN VISION برای تولید ایده برای محصولات و خدمات مختلف استفاده می کند. علاوه بر این، فعالیت‌های تحقیقاتی طراحی، ایده‌هایی را برای داستان‌های آینده ایجاد می‌کنند که به چندین پروژه آزمایشی دامن می‌زند.

Creative Cetner بر انتقال نتایج DESIGN VISION در گروه سونی در قالب گزارش ها و ارائه ها متمرکز است. این یک ابتکار بی‌سابقه برای سونی است، جایی که طراحان درگیر در تحقیقات طراحی در افزایش آگاهی کارکنان گروه سونی از عملکردهای مختلف در بخش‌ها و سازمان‌ها مشارکت داشته‌اند.

なお、20年は新型コロナ感染症の世界的拡大の影響を受けて、オンラインによるリサーチやワークショップを導入。デザインリサーチの実践やプロセスの共有にあたり、新たな技術やツールを活用する取り組みにもチャレンジしています。

–>



با نگاه به آینده:
گسترش دامنه
طراحی از طریق
چشم انداز طراحی

در سال های اخیر، تفکر طراحی و سایر روش های طراحی در دنیای تجارت محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.
در سونی، DESIGN VISION یک روش عملی است که چشم‌اندازی با ریشه در تحقیقات طراحی دارد و گسترش می‌دهد.
مدیریت، استراتژی برند، برنامه ریزی محصول و بازاریابی از دیدگاه میان مدت تا بلندمدت.

تحقیقات طراحی برای DESIGN VISION از روش‌های متنوعی استفاده می‌کند، از جمله تحقیقات میدانی در نقاط مختلف جهان، مشاهدات نقطه ثابت در شهرهایی که مرکز خلاقیت در آن مستقر است، تحقیقات رومیزی و مردم‌نگاری (*1)، محصول و خدمات کاربر. نظرسنجی، مصاحبه عمیق با کارشناسان.

تحقیقات طراحی که در DESIGN VISION انجام می شود، کار تیم جهانی مرکز خلاقیت است که نتیجه آن گزارشی است که سالانه منتشر می شود. این گزارش به شکل گیری خروجی مرکز خلاق، از جمله محصولات و خدمات آن کمک می کند. مرکز خلاقیت همچنین در حال گسترش دامنه کاربرد گزارش است تا دانش و توصیه‌هایی را با کارمندان گروه سونی به اشتراک بگذارد.





تلاش برای تجسم
داستان آینده

هدف DESIGN VISION تجسم داستان آینده سونی از منظر طراحی با استفاده از روش های تحقیق طراحی در سطح سازمانی است.
تحقیق طراحی روشی برای کشف نکاتی برای محصولات، خدمات و سیستم های جدید است. این متکی است که مبتکر چیزها را به طور مستقیم از دیدگاه کاربران و مصرف کنندگان تجربه کند.


این داستان ها در یک گزارش سالانه با عنوان بینش DESIGN VISION گرد هم می آیند.
مرکز خلاقیت از سال 2018 گزارشی را برای توزیع و انتشار اطلاعات در داخل گروه منتشر کرده است. گزارش ها به همراه یافته های اضافی در این وب سایت موجود است.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida