پورتال گروه سونی – DESIGN VISION- DESIGN VISION، پروژه تحقیقاتی طراحی سونی | داستان ها

Creative Cetner بر انتقال نتایج DESIGN VISION در گروه سونی در قالب گزارش ها و ارائه ها متمرکز است. این یک ابتکار بی‌سابقه برای سونی است، جایی که طراحان درگیر در تحقیقات طراحی در افزایش آگاهی کارکنان گروه سونی از عملکردهای مختلف در بخش‌ها و سازمان‌ها مشارکت داشته‌اند.

* عکس های کارگاه ها و ارائه در این مقاله بود
قبل از همه گیری COVID-19 گرفته شده است.
تحقیقات و کارگاه های آموزشی سال 2020 به صورت آنلاین انجام شد
در پرتو همه گیری


منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/designvision/به‌علاوه، تلاش‌هایی را برای اهرم‌سازی DESIGN VISION در تعدادی از جنبه‌ها، از جمله گنجاندن اقدامات مبتنی بر گزارش سالانه در استراتژی‌های میان‌مدت بخش‌های مختلف کسب‌وکار، اجرا می‌کند.





با استفاده از این روش ها، طراحان به درک مستقیمی از آنچه در جهان امروز می گذرد، می رسند. سپس اکتشافات و بینش های شخصی خود را با بقیه اعضای پروژه به اشتراک می گذارند. در ویژگی‌ای که برای تحقیقات طراحی منحصربه‌فرد است، بینش‌هایی که به ارزش‌های عاطفی انسان جذاب هستند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. این باعث ایجاد همدلی و درک عمیق تری از زمینه های فردی می شود.






DESIGN VISION یک پروژه تحقیقاتی طراحی مستقل در حال انجام در بخش طراحی سونی، مرکز خلاقیت است. در میان دنیایی که به سرعت در حال تغییر است که توسط پیشرفت تکنولوژی به پیش می‌رود، این پروژه سؤالات مهمی را مطرح می‌کند: چگونه می‌توانیم درباره نقش و مأموریت اجتماعی شرکت فکر کنیم؟ چگونه می توانیم آن را در مسیر جدیدی هدایت کنیم؟

بر اساس یافته های حاصل از تحقیق طراحی، روندهای اجتماعی، اعم از جهانی و منطقه ای، تحلیل می شوند. از طریق کارگاه‌ها و بحث‌ها، روندها در مجموعه‌ای از داستان‌ها ترکیب می‌شوند که سونی چگونه باید عمل کند و چه ارزشی باید ارائه دهد.

خلق ارزش جدید از طریق خلاقیت و فناوری.
DESIGN VISION یک پروژه تحقیقاتی طراحی در سونی است که روندهای اجتماعی را پیش بینی می کند
دیدگاه‌های گوناگون و مسیری را که آینده ممکن است طی کند را بررسی می‌کند.
طراحان مرکز خلاق به میدان می روند، تحقیق می کنند،
و سپس یافته های خود را تجزیه و تحلیل کنند تا به توصیه هایی برسند.
ابتکار عمل نشان دهنده کاربرد گسترده ای از قدرت طراحی است.


یک پروژه تحقیقاتی طراحی
در مرکز خلاقیت سونی

این داستان ها در یک گزارش سالانه با عنوان بینش DESIGN VISION گرد هم می آیند.
مرکز خلاقیت از سال 2018 گزارشی را برای توزیع و انتشار اطلاعات در داخل گروه منتشر کرده است. گزارش ها به همراه یافته های اضافی در این وب سایت موجود است.



با نگاه به آینده:
گسترش دامنه
طراحی از طریق
چشم انداز طراحی

در سال های اخیر، تفکر طراحی و سایر روش های طراحی در دنیای تجارت محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.
در سونی، DESIGN VISION یک روش عملی است که چشم‌اندازی با ریشه در تحقیقات طراحی دارد و گسترش می‌دهد.
مدیریت، استراتژی برند، برنامه ریزی محصول و بازاریابی از دیدگاه میان مدت تا بلندمدت.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida