پورتال گروه سونی – A(i)R هاکی | داستان ها

برای طراحان، هدف اصلی این بود که A(i)R Hockey را به یک تجربه بازی بصری و همهجانبه برای همه – حتی کاربرانی که برای اولین بار استفاده می‌کنند – تبدیل کنند و فضای مجازی و واقعی را در چیزی با حسی متمایز و تازه ترکیب کنند. جدولی که تیم تهیه کرد، برای شروع، به تجربه بازی یک تغییر کامل می دهد. یک سطح معمولی هاکی روی هوا یک مستطیل است، اما طراحان با طراحی دایره‌ای، یک مجموعه سه نفره با حرکت پوک غیرقابل پیش‌بینی و یک محیط رقابتی پویاتر ایجاد کردند. تمرکز دیگر بر روی دادن طعمی منحصر به فرد به بخش بصری بود، که تیم این کار را با رندر کردن مسیرهای توپ بازیکنان در مسیرهای رنگی خاص کاربر قرمز، آبی و سبز انجام داد. وقتی بازی به پایان می رسد، پیش بینی های مسیر باقیمانده در رنگ های پر جنب و جوش می درخشند و از ابتدا تا انتها به تجربه طعم بصری می بخشند.

سونی به دنبال راهی برای استفاده از حسگرهای بینایی پرسرعت خود بود که قادر به ردیابی اجسام متحرک با سرعت 1000 فریم در ثانیه بودند تا تجربه کاربری کاملاً جدید و انقلابی ایجاد کند. این چشم انداز اصلی پشت پروژه A(i)R هاکی بود. پس کاری که طراحان ویترین می‌خواستند انجام دهند این نبود که توضیح دهند این فناوری چگونه کار می‌کند – آنها می‌خواستند یک تجربه سرگرمی ایجاد کنند که به کاربران اجازه دهد راه خود را برای درک شهودی و درونی از نوآوری بازی کنند.

در Sony Design، بازکاری فناوری‌های موجود در تجربه‌های کاملاً جدید، بخش مهمی از کار است. هاکی A(i)R را انتخاب کنید،
به عنوان مثال، که اخیراً در SXSW 2018 – بزرگترین جشنواره تجارت خلاق جهان – مخاطبان را شگفت زده کرد.
بهره گیری از مجموعه ای از فناوری های پیشرفته سونی، از جمله سنسورهای بینایی با سرعت بالا، الگوریتم های پیش بینی منحصر به فرد،
و فناوری لمسی، راه‌اندازی یک نگاه اجمالی جذاب و متحول کننده از جایی است که واقعیت افزوده (AR) می‌تواند به آن برسد:
بازتعریف تجربیات با ابعاد حسی جدید





آمیختن جادوی تکنولوژیک
به ارزش جدید

طراحی مطابق با AR،
باز کردن امکانات جدید هیجان انگیز

ملحق شدن به پوک‌های واقعی و فیزیکی روی میز، ترکیبی از پوک‌های مجازی است که به لطف فناوری لمسی در پاروها، مشتی لمسی واقعی را به همراه دارند. با این حال، پوک‌های مجازی چیزی بیش از لمسی هستند. آن‌ها همچنین آنقدر شبیه چیز واقعی به نظر می‌رسند و رفتار می‌کنند که تفاوت‌ها تقریباً نامحسوس هستند – و آن محو کردن مرزها، آن شبکه یکپارچه واقعیت و مجازی، تنها به تعمیق تأثیر حسی تجربه AR کمک می‌کند. پیوندهای بین واقعی و مجازی پاروهایی هستند که نه تنها بازخورد لمسی را ارائه می دهند، بلکه رنگ های مربوط به بازیکنان را از طریق ردیابی طرح ریزی پخش می کنند و دارای خطوط سفید درخشان هستند که به نظر می رسد پاروها روی سطح بازی تاریک شناور می شوند.


وقتی سنسورهای بینایی پرسرعت و سایر اشکال فناوری پیشرفته را کنار هم قرار می دهید
با جرقه های تخیلی در ذهن طراحان، نتایج می تواند شگفت انگیز باشد.
برای اثبات، به A(i)R Hockey نگاه نکنید: یک بازی جدید واقعیت افزوده که آینده AR ما را چگونه می تواند نشان دهد.



منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/works/products/AiRhockey/index.htmlتظاهرات هاکی A(i)R در SXSW 2018 بسیار موفق بود و ترکیب متنوعی از شرکت‌کنندگان را از سراسر جهان برای رویارویی‌های مفرح و اکشن به خود جلب کرد. برای تیم طراحی، بزرگترین هیجان شنیدن این بود که چگونه تجربه بازی مردم را به راحتی و بدون زحمت به فناوری استقبال می‌کند: حتی تازه واردان کامل به دنیای AR و VR از نمایشگاه مشتاق از پتانسیل این فناوری بیرون آمدند و از چگونگی آن هیجان‌زده شدند. می تواند زندگی روزمره را با لذت بیشتری القا کند. به هر حال، این همان چیزی بود که کل پروژه A(i)R هاکی به دنبال آن بود: مقدمه ای جذاب برای امکانات جدید AR.

پایین سمت راست: (L تا R) Iseki (طراح)، Ikeda (مهندس)، Mizuno (رهبر پروژه)، Ohno (مدیر پروژه) و Ohki (طراح) در محل SXSW 2018


طراحی چگونه شکل می گیرد
تجربیات آینده

این فرآیند با یک سوال اساسی شروع شد: سونی چگونه می‌تواند تجربیات سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیزی را ارائه دهد که از فناوری‌های حسگر پرسرعت خود نهایت استفاده را ببرد؟ این تیم با طوفان فکری صدها ایده، از بیسبال و سایر ورزش‌های توپ گرفته تا مجموعه‌ای از بازی‌های دیگر در سراسر طیف، سرانجام به سراغ هاکی روی هوا رفت – بازی با جذابیت جهانی و فرمت بهینه برای نمایش فناوری. با سنسورهای دید پرسرعت سونی که پیک‌های مجازی را که در سطح بازی بزرگ‌نمایی می‌کنند و الگوریتم‌های پیش‌بینی منحصربه‌فرد که نقشه‌برداری مسیر پاسخگو را امکان‌پذیر می‌کنند، ردیابی می‌کنند، مهندسان می‌دانستند که می‌توانند پیش‌بینی تمام قطعات متحرک را در هماهنگی کامل نگه دارند. فن‌آوری لمسی سونی، که قادر به اعمال حس‌های لمسی در رابط است، می‌تواند با یک “لمس” واقع‌بینانه، پوک‌های مجازی را آغشته کند و تجربه واقعیت افزوده را به سطح جدیدی برساند. اجزای فناوری همه در جای خود قرار داشتند – زمان آن رسیده بود که تیم A(i)R هاکی را به واقعیت تبدیل کند.



غوطه ور کردن بازیکنان در تجربیات جدید
برای به نمایش گذاشتن فناوری های پیشرفته

تلفیقی خیره کننده از سنسورهای بینایی با سرعت بالا، الگوریتم های پیش بینی منحصر به فرد و فناوری لمسی، A(i)R Hockey تنها نمونه ای از این است که چگونه انبوهی از فناوری های نوآورانه گروه سونی می توانند در تجربیات کاربر جدید متحد شوند. ترکیب‌های بالقوه بی‌پایان هستند، درست مانند تلاش بی‌وقفه Sony Design برای کسب تجربه‌های جدید در لبه‌های پیشرفته.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida