پورتال گروه سونی – کاغذ دیجیتال DPT-RP1 | داستان ها

برای کمک به کاربران برای کار تا حد امکان کارآمد، DPT-RP1 با استفاده از قدرت فناوری دیجیتال از راحتی کاغذ سنتی فراتر می رود. دستگاه دارای حافظه داخلی با ظرفیت حدود 10000 فایل است که اول از همه بار حمل صفحات بر صفحات اسناد را از بین می برد. مزایای فناوری همچنین در ویژگی جستجوی جدید می درخشد که به کاربران امکان می دهد موارد را از طریق نمادهای دست نویس علامت گذاری کرده و پیدا کنند. اگر روی صفحاتی که می‌خواهید بعداً دوباره از آن‌ها بازدید کنید، ستاره یا ستاره می‌کشید، دستگاه می‌تواند فهرستی از تمام صفحات برچسب‌گذاری شده با نمادهای یکسان را نمایش دهد و شما را مستقیماً به آنچه در جستجوی آن هستید بیاورد. تو یک چشم به هم زدن.

وقتی رابط کاربری را طراحی کردیم، اولین اولویت ما این بود که مطمئن شویم در نمایش سند تداخلی ایجاد نمی کند. ما به صفحه سند یک منوی جمع شونده دادیم، که تا زمانی که کاربر روی آن ضربه بزند، خارج از دید باقی می ماند. کاربران می توانند عملیات اساسی مانند نوشتن، برجسته کردن، و ورق زدن صفحات را بدون نیاز به باز کردن منو انجام دهند و رابط کاربری را مانند سبک کاغذ استاندارد ساده و شهودی نگه دارند.


در همین حال، برنامه Digital Paper به شما امکان می دهد فایل ها را از رایانه خود به دستگاه کاغذ دیجیتال خود به صورت بی سیم ارسال کنید و وب سایت ها، ایمیل ها و سایر اسناد را بدون هیچ زحمتی بخوانید. با همگام‌سازی فایل‌های اسناد از طریق اتصالات شبکه، دستگاه امکان اشتراک‌گذاری و مشاهده اسناد با چندین کاربر را فراهم می‌کند. وقتی به تمام مقاله هایی فکر می کنید که مردم همیشه برای مقالات دانشگاهی، برگه های مصاحبه، سوابق بیمارستانی و مواد کنفرانس شرکتی استفاده می کردند، تصور اینکه چقدر تاثیر DPT-RP1 می تواند داشته باشد سخت نیست: کارایی بدون کاغذ. عملیات و پتانسیل برای راه حل های کاملاً جدید به خوبی در دسترس خواهد بود.


کاغذ نقش زیادی در مشاغل خاص دارد. به عنوان مثال، اگر شما یک استاد، دکتر یا وکیل هستید، همیشه انبوهی از اسناد و مدارک را با خود حمل می کنید، مقاله می خوانید و یادداشت ها را یادداشت می کنید. تصور کنید که می‌توانید آن تجربه کاغذی را با یک ابزار دیجیتال تغییر دهید، ابزاری که نه تنها خواندن و نوشتن متن را روی کاغذ تکرار می‌کند، بلکه یک دستگاه الکترونیکی به شما می‌دهد تا همه اسناد شما را در یک مکان ذخیره کند. این همان چیزی است که طراحان سونی با DPT-RP1 به دنبال ابزاری بودند که کارهای سنگین کاغذ را کارآمدتر می‌کرد و به مردم کمک می‌کرد تا بدون کاغذ بمانند. با شروع پروژه، تحقیقات میدانی را در محیط های کاری کاربران هدف خود انجام دادیم. این به ما آنچه را که برای شروع طراحی یک ابزار عملی برای عصر دیجیتال نیاز داشتیم، داد.

کاغذ برای عصر دیجیتال

کاغذ دیجیتال DPT-RP1 تجربه کاغذ را به قلمرو دیجیتال پیوند می دهد.
عملکرد بی انتها کاغذ – خواندن و نوشتن روان – دست نخورده باقی می ماند،
اما توانایی دستگاه برای اتصال با رایانه ها و شبکه ها، کارایی را دوباره تعریف می کند. با این ابزار متنی،
یک نوآوری قابل توجه، افراد می توانند سبک کار خود را به روش های جدید و هیجان انگیز ساده کنند.


منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/works/products/DPT-RP1/index.html

برای بازآفرینی رابط اصلی کاغذ، نمایشگری را انتخاب کردیم که اسناد با اندازه حرف را تقریباً در اندازه کامل ارائه کند. این دستگاه همچنین دارای یک نمایه باریک، با خطوط کاملاً بدون درز است که تجربه نوشتن را صاف و بدون استرس نگه می‌دارد. پانل ضد لغزش، یک نوآوری منحصر به فرد سونی، خطای اختلاف منظر بین نوک قلم و موقعیت نوشتن را به حداقل می رساند و حس نوشتن روی کاغذ را به تصویر می کشد. برای اینکه پانل به ورودی قلم با مقدار مناسب اصطکاک پاسخ دهد، بافت سطح را بارها تغییر دادیم تا در نهایت به حس مطلوب رسیدیم.

بررسی‌های ما به ما نشان داد که چه چیزی کاغذ را به یک رسانه عالی تبدیل می‌کند: برای چشم آسان است، خواندن آن آسان است و یادداشت‌برداری سریع روی آن آسان است. اکثر دفاتر این روزها در حال حاضر مملو از فناوری های جدید و چند منظوره مانند رایانه ها و تبلت ها هستند که به حرفه ای ها ابزارهای سریع و راحت برای خواندن و نوشتن می دهد. با وجود مزایایی که همه آن دستگاه‌های با کارایی بالا ارائه می‌کنند، هنوز افراد زیادی بودند که قالب کاغذی سنتی را ترجیح می‌دادند. برای آنها، معایب بسیار زیادی وجود داشت – برای مثال، خستگی چشم ناشی از نگاه کردن به صفحه نمایش LCD یا ویژگی های قلم دست و پا چلفتی و اغلب محدود جدیدترین تبلت ها، که فقط برای یک تجربه ناخوشایند ایجاد می کرد. دلبستگی به سبک قلم و کاغذ فقط به خاطر سهولت و آشنایی نبود: ما دیدیم که چگونه صدا و احساس قلم در برخورد با کاغذ جرقه خلاقانه ای را در افراد روشن کرد و فرآیند نوشتن را سازنده تر کرد. با آن، ما تمرکز خود را بر روی عملکردهای خواندن و نوشتن محدود کردیم و تصمیم گرفتیم DPT-RP1 را حول نوعی خوانایی روان و لذت لمسی از نوشتن توسعه دهیم که سایر دستگاه های دیجیتال نمی توانند ارائه دهند.



ثبت تجربه کاغذی

برای ما، هدف اصلی تجسم سطحی از کاربردی بودن کاربر پسند بود که انتظار داشتید در ابزارهای روزمره پیدا کنید. همانطور که در سطح پایه به بحث درباره چیستی “ابزار” ادامه دادیم، یافته های ما شروع به شکل دادن به آخرین جزئیات نتیجه نهایی کردند. به عنوان مثال، دکمه های جلویی در بالای دستگاه قرار دارند تا کاربر نتواند به طور تصادفی آنها را هنگام نوشتن لمس کند. پشت دستگاه دارای شکل فلاتی است که لبه های آن کمی نازک تر از وسط است. هنگامی که کاربران دستگاه را برای مدت طولانی در حالت عمودی یا افقی نگه می دارند، آن سطح پایه نه تنها پشتیبانی قابل اعتمادی را ارائه می دهد، بلکه باریک شدن از پایه به لبه نیز باعث می شود دستگاه راحت تر از سطح میز صاف برداشته شود. در حالی که روکش کاغذ مانند راحتی در دست را افزایش می‌دهد و سبکی محصول را که فقط حدود 349 گرم وزن دارد، منعکس می‌کند، عملکرد قدرت به راحتی قابل حمل می‌افزاید – شارژ کامل حدود سه هفته کامل دوام می‌آورد.1. ایده اصلی عملی بودن شکل دادن به دستگاه، بیانی بصری در بسته بندی محصول پیدا می کند، ظرفی ساده و ظریف که مانند بهترین ابزارها، بر کاربرد بیشتر از فلاش تأکید دارد.



با توجه به راحتی
کاغذ به ارتفاعات جدید

مردم با کاغذ تکامل یافته اند. ما با ظاهر آن، احساس مطالب و نحوه نوشتن روی آن آشنا هستیم.
کاغذ دیجیتال DPT-RP1 این سنت را وارد عصر جدیدی می‌کند و بهترین ویژگی‌های کاغذ را به یک فناوری پیشرفته القا می‌کند.
این دستگاه که قادر به نمایش اسناد به اندازه حروف تقریباً در مقیاس کامل است، به شما امکان می‌دهد دقیقاً همانطور که روی کاغذ واقعی انجام می‌دهید بخوانید و بنویسید.
ترکیب عناصر آنالوگ و دیجیتال با هم، این فناوری ابزار خواندن و نوشتن را برای به حداکثر رساندن کارایی ایجاد می کند
یک قابلیت حیاتی در عصر دیجیتال.





ابزاری جدید برای کلام نوشتاری

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida