پورتال گروه سونی – چگونه هجوم سونی به تحرک به دنبال “واقعیت” شد شماره 1 گفتگو – داستان طراحی نمونه اولیه VISION-S | داستان ها

کاوانیشیمهم است که با یک لوح کاملاً تمیز شروع کنید. اگر می‌گفتم «اینطوری باید باشد»، همه چیز مطابق میل من تعیین می‌شد. با این حال، ماشین ها هنوز هم عمدتاً متعلق به افراد هستند، بنابراین من می خواستم همه ابتدا ماشین رویایی خود را بکشند، چیزی که خودشان دوست دارند داشته باشند. پس از همه، بسیاری از محصولات سونی را می توان اقلام لوکس در نظر گرفت، به طوری که احساس ناب و مهارنشدنی “من این را دوست دارم!” فوق العاده مهم است. و دقیقاً به همین دلیل است که من به توانایی طراحی سونی اعتقاد داشتم و به جای استفاده از طراحان خارجی به مرکز خلاقیت در طراحی اعتماد کردم.


منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/vision-s01/index.html

کاوانیشیدلیلش این بود که مطمئن بودم می توانیم این کار را انجام دهیم. به هر حال، شرکت‌های استارت‌آپ توانسته‌اند این کار را در دو یا سه سال انجام دهند و سونی قبلاً C، A و E و همچنین فناوری پایه را داشت. از آنجایی که ما از خارج از صنعت وارد می‌شدیم، باید با سرعت یک استارت‌آپ کار کنیم، نه یک خودروساز.

ایشیاین در حدود سال 2018 بود. در آن زمان در صنعت خودرو این حس وجود داشت که یک بار در زندگی عصر تحول در راه است.

کاوانیشیما اعلامیه نسبتاً بزرگی دادیم، بنابراین اغلب از من می‌پرسند که چرا سونی به سمت توسعه خودرو حرکت کرده است. در واقع، این حرکت با هیچ تصمیم دراماتیکی انجام نشد. بلکه بیشتر شبیه زمان آن بود. در آن زمان، دهه 2010 – دهه تلفن های هوشمند – رو به پایان بود و ما می دانستیم که دهه آینده به تحرک تعلق خواهد داشت.

ایشیاز آنجایی که اینطور بود، ما تلاش کردیم تا یک تیم را جمع کنیم. لیست ما شامل طراحان UX Xperia، طراحان محصولات دوربینی که Sony α را ایجاد کردند، طراحان روباتیک که روی aibo کار کردند، از جمله من، و همچنین طراحان برندسازی و ارتباطات بود. ما تا حد امکان سعی کردیم اعضای پروژه را در مرکز خلاق جمع آوری کنیم که برای طراحی تحرک یا برای این پروژه مناسب به نظر می رسید. سپس ما شروع به جستجو برای یک مفهوم کردیم. از آنجایی که ما در طراحی خودرو تازه کار بودیم، هر یک از اعضا رندر یا مفهوم UX خود را ایجاد کردند و ما یک کتاب داستانی منفرد حاوی کلمات و تصاویری ایجاد کردیم که به سمت و سویی که ما دنبالش بودیم اشاره می‌کردیم. این به طور کامل از دیدگاه مرکز خلاق جمع آوری شد، و برای روشن کردن تصویر ایده آل ما از تحرک به نظر می رسد.

ایشیموضوع تحرک اغلب هر زمان که با آقای کاوانیشی درباره آینده سونی صحبت می‌کردم مطرح می‌شد، بنابراین انتظار به وضوح وجود داشت. قبل از اینکه توپ را به دست بیاوریم، یک استوری برد کشیدیم تا به ما کمک کند آنچه را که دنبالش می‌رویم تجسم کنیم. فرض من این بود که ما به آینده پنج تا ده سال آینده نگاه می کنیم. وقتی دور هم جمع شدیم تا برنامه مان را بررسی کنیم، معلوم شد که قرار است دو سال هدف داشته باشیم.

کاوانیشیهمه در مورد اینکه چگونه انقلاب CASE قرار است آینده صنعت خودرو را شکل دهد صحبت می کردند. سونی قبلاً در سه مورد از چهار حوزه ای که CASE نشان می دهد – C (متصل)، A (خودکار) و E (برقی) تخصص داشت. به عبارت دیگر، تحرک به سرعت در حال تبدیل شدن به مرحله ای بود که سونی می توانست در آن نقش فعالی ایفا کند. و من فکر می‌کردم که خارجی‌هایی مثل ما که به میدان می‌روند می‌توانند بخشی از انقلاب باشند.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida