پورتال گروه سونی – چشم انداز شرکتی سونی موبایل | داستان ها

همانطور که ما شروع به فکر کردن در مورد چگونگی تغییر جزر و مد کردیم، در نهایت به چشم انداز شرکت رسیدیم: اگر بتوانیم فلسفه اصلی را برای کل شرکت بازتعریف کنیم، به این نتیجه رسیدیم که ممکن است شرکت بتواند دوباره جمع شود و در مسیر درست حرکت کند. البته اینطور نبود که چشم انداز شرکتی وجود نداشته باشد، اما آنچه شرکت داشت کاملاً انتزاعی بود، که به نظر نمی رسید به کارمندان برسد. ما تصمیم گرفتیم به رئیس جمهور کیشیدا نزدیک شویم که به تازگی سکان هدایت را در دست گرفته است. ما به او گفتیم که بازتعریف چشم انداز شرکت برای متحد کردن کارمندان در یک ذهنیت واضح تر و ملموس تر به شرکت شانس بیشتری برای برنده شدن در بازار گوشی های هوشمند می دهد و از او پرسیدیم که آیا می توانیم کارگاه های طوفان فکری راه اندازی کنیم تا بتوانیم توپ را به دست بیاوریم. .

همه چیز به سرعت از آنجا پیش رفت. در یک جلسه عمومی از همه کارمندان سونی موبایل، من اعلام کردم که دیدگاه شرکت را دوباره تعریف می کنیم و بیانیه جدید را در MWC19 بارسلون، بزرگترین نمایشگاه بین المللی صنعت موبایل در جهان، رونمایی می کنیم. من از تیم طراحی خواستم که پروژه را برای تدوین چشم انداز جدید رهبری کنند و آنها موافقت کردند که این راه را رهبری کنند.


منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/sonymobile_vision/ماساکامن نقش کارگردانی تصاویر کلیدی، ویدیوهای تبلیغاتی و طراحی ارتباطات را برای برند گوشی هوشمند Xperia™ بر عهده گرفتم. یکی از چالش‌هایی که ما با آن مواجه بودیم، برنامه‌ریزی ارتباطی نابرابر بود. وقتی تعداد زیادی از اعضای پروژه و پیمانکاران فرعی مختلف در ترکیب وجود داشته باشند، رسیدن به یکپارچگی دشوار است. ما برای کمک به هموار کردن همه چیز و ثابت نگه داشتن نام تجاری Xperia، پیشنهادهایی ارائه کردیم، اما این چالش برانگیز بود که کارمندان را در سطح جهانی یکسان کنیم. در همین حال، با کالایی‌سازی که چشم‌انداز گوشی‌های هوشمند را متحول کرد، نگرانی‌هایی وجود داشت که ما محصولاتی با هویت منحصر به فرد سونی ایجاد نکنیم.

به صورت حضوریپیشنهاد ماساکا زنگ بیداری بود. می‌توانستم بگویم که او می‌خواهد کل برند Xperia را بازسازی کند، و می‌دانستم که این دقیقاً همان چیزی است که ما به آن نیاز داریم. من در واقع بخشی از تیمی بودم که Sony Ericsson Mobile Communications را راه‌اندازی کرد، که بعداً به Sony Mobile تبدیل شد، بنابراین تصدی سمت Sony Mobile احساس می‌کردم که به خانه آمدم. وقتی نگاه خوبی به شرکت انداختم، اولین چیزی که متوجه شدم این بود که رقابت سخت در بازار گوشی‌های هوشمند هیچ کس را از بین نبرده است. می‌توانم بگویم که Sony Mobile تقریباً همه چیزهایی را که می‌توانید بخواهید، از مهارت‌های فنی و تخصص فروش گرفته تا قابلیت‌های بازاریابی درجه یک دارد. اما چیزی که نداشت، چشم اندازی بود که همه آن عناصر را گرد هم آورد. اگر هویت قوی‌تری داشتیم، واقعاً می‌توانستیم از تمام آن پتانسیل شگفت‌انگیز بهره ببریم. به همین دلیل است که ما مجبور شدیم پیشنهاد Maesaka را به جلو پیش ببریم – با پویایی بازار و تغییرات اجتماعی همیشه در جریان، ما به چیزی نیاز داشتیم که کل شرکت را در مسیری منسجم و منسجم نگه دارد.

چشم انداز شرکتی یک بنر برای شرکت است، ایده آلی برای گردهمایی کسب و کار. تلاش برای تعریف مجدد چشم انداز Sony Mobile با پیشنهاد یک طراح آغاز شد.

ساختن یک
طرز فکر مشترک

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida