پورتال گروه سونی – چشم انداز جلد 8 – هیرونوبو شیندو x یوتاکا هاسگاوا | داستان ها

هیرونوبو شیندو
رئیس و نماینده مدیر
شرکت آمانا و
مدیرعامل گروه آمانا

مردم اغلب فناوری را ترسناک می‌دانند، اما من فکر می‌کنم نقش ما این است که از طراحی استفاده کنیم که فناوری را به‌عنوان چیزی ساده‌تر و قابل دسترس‌تر ترجمه و بیان کند. با شما و BAU، من واقعاً احساس می‌کنم که نوع جدیدی از تجربه عکاسی را ارائه دادیم، و با ترکیب فناوری و طراحی برای تولید ارزش حسی که ممکن است پتانسیل بیشتری در آینده داشته باشد، اتفاق بزرگی را رقم زدیم.



نمایشگاه YOU و BAU به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا در آثار عکاس تاکاشی سوزوکی غرق شوند. با استفاده از فناوری ویژگی سنتز دیجیتالی CG Overlay بدون Chromakey در واحد پشتیبانی تولید ویدیوی Sony Edge Analytics Appliance زنده شد. این فناوری می‌تواند بدون نیاز به ایستادن در مقابل پس‌زمینه‌های استودیویی به‌اصطلاح «پشت آبی» یا «پشت سبز» به‌طور خودکار تصویر یک فرد را از ویدیو استخراج کند و می‌تواند فرد را بر روی تصاویر یا ویدیوهای دیگر در زمان واقعی قرار دهد.

یکی از جنبه های طراح بودن این است که شما هیچ نقطه تماس مستقیمی با مشتریان ندارید. در طول چند سال گذشته، ما به طور مداوم بر روی ابتکارات متمرکز بر احتمالات امیدوارکننده ای که ممکن است از طریق انجمن هایی که در آن در مورد طرح های خود ارتباط برقرار می کنیم، ایجاد شود، کار کرده ایم. نمایشگاه در مکان های مختلف فرصتی برای دریافت بازخورد و افشاگری های مستقیم فراهم می کند که می تواند راه را برای خلاقیت های بعدی هموار کند.

در سال‌های اخیر، ما در مرکز خلاقیت که روی محصولات و خدمات سونی و همچنین طراحی‌های فضایی و دیگر کار می‌کنیم، در رویدادهایی در ژاپن و خارج از کشور به نمایش گذاشته‌ایم تا انجمن‌هایی برای برقراری ارتباط در مورد فعالیت‌های طراحی خود داشته باشیم. ما اکنون در عصری زندگی می کنیم که بسیاری از شرکت ها پیشینه محصولات و خدمات خود را عمومی می کنند. من فکر می کنم برای ما نیز خوب است که افکار و ایده های خود را از طریق نمایشگاه ها و تجربیات بعدی در رویدادها به اشتراک بگذاریم. اگر فقط به کارهای معمولی خود پایبند باشیم، طرح‌های ما تمایل زیادی به گرایش زیادی به سمت زمینه‌های خاص دارند، بنابراین نمایشگاه همچنین وسیله‌ای برای جست‌وجو در قلمروی جدید و در عین حال آزمایش توانایی‌هایمان در دنیای بیرون است.

ویرایش و چیدمان توسط تحریریه AXIS

یکی از موضوعاتی که ما فراتر از آن روی آن کار می کنیم، اجرای اجتماعی است. Hidden Senses که در هفته طراحی میلان به نمایش گذاشتیم، معنای بسیار مهمی دارد زیرا فراتر از نمایشگرها و نمونه های اولیه است. بلکه چیزی است که به عنوان بخشی از یک هتل نصب شده است. من می خواهم به کار ادامه دهم تا راه هایی را بیابم که طراحی یک شرکت بتواند به جامعه کمک کند. این نمایشگاه به من کمک کرد تا آن را یادآوری کنم.




در این رویداد، هاسگاوا با هیرونوبو شیندو، رئیس و نماینده مدیر شرکت آمانا و مدیر عامل گروه آمانا، که به عنوان نایب رئیس Photo Miyota خدمت می کند، گفتگو کرد. در اینجا او در مورد موضوعات مطرح شده در گفتگوی آنها، از جمله ابتکاراتی که آمانا دنبال می کند و معنای نمایشگاه Sony Design در این رویداد، منعکس می کند.


تبدیل تکنولوژی به طراحی و بیان آن


برای این نسخه، رئیس بخش طراحی سونی، یوتاکا هاسگاوا، به Photo Miyota، جشنواره بین المللی عکس Asama 2019، که از 14 سپتامبر تا 10 نوامبر 2019 برگزار شد، رفت. Sony Design با عکاس تاکاشی سوزوکی در یک نمایشگاه تعاملی به نام “YOU and BAU” همکاری کرد. در این جشن عکاسی هنری که مرکز آن در شهر میوتا، در دامنه کوه آساما در استان ناگانو ژاپن برگزار شد.

در نمایشگاه YOU و BAU


متن از جونیا هیروکاوا




منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/perspectives08/index.html

در Sony Design، ما همچنین از افراد خارجی با نفوذ در زمینه‌های مختلف برای ارائه، رویدادهای شبکه‌ای، و تحقیقات دعوت می‌کنیم تا به طراحان داخلی الهام بخش و انگیزه بدهیم. با این حال، توضیحاتی که در این گفتگو از شیندو شنیدم باعث شد فکر کنم طراحان داخل شرکت نیز احتمالاً می توانند از یکدیگر یاد بگیرند.

امسال برای اولین بار بود که Sony Design در Photo Miyota به نمایش گذاشت. من سال گذشته نیز در این رویداد حضور داشتم، اما فکر می کنم امسال آثار تعاملی بیشتری به نمایش گذاشته شد. دیدن اینکه چقدر بازدیدکنندگان از نمایشگاه YOU و BAU ما لذت بردند، به من یادآوری کرد که تجربه های تعاملی چقدر می توانند جذاب باشند.



غوطه ور شدن در یک نمایشگاه عکاسی


مکانیسم هایی که منجر به خروجی خلاق می شوند

یوتاکا هاسگاوا

با وجود اینکه ما در یک سازمان کار می کنیم، در واقع به طرز شگفت آوری اطلاعات کمی در مورد کار یکدیگر داریم. به عنوان مثال، اگر ما تیم های پروژه جدیدی را گرد هم می آوریم، اگر دانش بیشتری در مورد اینکه چه کسی چه تجربه و تخصص دارد، می توانستیم به سرعت به خارج از سازمان برویم و طیف متنوعی از پرسنل را جمع آوری کنیم. من احساس کردم که می‌توانیم با به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد اینکه چه نوع کاری انجام شده است، برای چه مشتریانی و برای حل چه مشکلاتی، به خروجی خلاقانه‌تری برسیم.


چگونه طراحی یک شرکت به جامعه کمک می کند

یوتاکا هاسگاوا
معاون
رئیس مرکز خلاقیت
شرکت سونی


خود شیندو نیز یک خالق است، و گفتگوی ما به ایده های مختلف ما در مورد چگونگی تشکیل یک سازمان خلاق اشاره کرد. من شنیده ام که آمانا مکانیسم های ارتباطی داخلی برای انتشار اطلاعات در مورد پرسنل و کارهای انجام شده در گروه دارد. آنها اطلاعاتی را در سراسر شرکت خود در مورد اینکه چه کسی چه نوع پروژه ای را مدیریت کرده است و در چه نوع تیمی کار می کند به اشتراک می گذارد. آنها همچنین پایگاه داده ای از 17900 خالق خارج از شرکت خود دارند که در تیم سازی و تطبیق پروژه برای تقریباً 1000 کارمند داخلی خود استفاده می کنند.

در پرسپکتیو از افرادی که در زمینه های خود خبره هستند و
از طریق تعامل با روش های مختلف تفکر آنها یاد می گیرند.

تجربه عکاسی از طریق حواس پنج گانه

Photo Miyota یک جشنواره بین‌المللی عکس است که به طور مشترک توسط Amana، شرکتی از متخصصان ارتباطات بصری که با شهر Miyota با هدف «ارضاء حواس» از طریق تجربیات حسی نیروبخش برگزار می‌شود. فکر می‌کردم فوق‌العاده است که آنها رویدادی را برگزار می‌کنند که از نقاط قوت شرکتشان استفاده می‌کند و در عین حال با تقویت فرهنگ عکاسی و ایجاد فعالیت بیشتر در شهر میوتا، به جامعه کمک می‌کند.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida