مفهوم فراگیر «واقعی» نسبت به «مجازی» در انیمیشن لوگو نیز نقش بسته است. بهجای استفاده از صداهای دیجیتال برای ملودی، تیم تصمیم گرفت موسیقی را بر اساس آهنگهای زیلوفون و دیگر موتیفهای سازهای کوبهای برای تطابق با جهانبینی واقعی و ارگانیک تجربه بازی toio پایه گذاری کند. ملودی، در عین حال، یک عبارت موسیقایی زیبا و جذاب است – چیزی که کودکان می توانند آن را زمزمه کنند.
گرفتن لذت های سرهم بندی کردن،
بهینه سازی، و تبدیل
چرا مفهوم کنترلر معمولی را کنار گذاشته و با طراحی حلقه ای شکل پیش بروید؟ تیم طراحی می خواست از اینکه بزرگسالان تصمیم بگیرند دقیقاً چگونه باید از کنترلر استفاده کنند، اجتناب کنند. در یک کنترلکننده بازی، معمولاً یک پد جهتدار (D-pad) وجود دارد که حرکت هدف را کنترل میکند. به هر حال، اکثر بازیها شامل دستکاری چیزی در بالا، پایین، چپ یا راست روی یک صفحه دو بعدی توسط بازیکنان است. با این حال، کاری که حلقه انجام میدهد، ارائه فرمان کامل بر حرکات واقعی هدف بدون مجبور کردن کاربر به نگه داشتن کنترلر به روشی خاص است. تیم پروژه به سرعت پتانسیل طراحی حلقه را مشاهده کرد، که به روند طراحی رابط در دیدگاه کودکانه تر کمک کرد. با حذف محدودیتهای آشنا، تیم برنامه جدیدی برای طراحی تجربه از دیدگاهی متفاوت داشت.
البته این پروژه فقط سرگرم کردن کنترلر نبود. یکی دیگر از نقاط کانونی تیم طراحی، ایجاد رابط حلقه به گونه ای بود که بازی آسان و ساده را امکان پذیر کند. برای مثال، برای به دست آوردن اندازه بهینه حلقه، طراحان مجموعهای از نمونههای اولیه را در اندازههای مختلف کار کردند، از کودکان خواستند آنها را امتحان کنند و اندازه ایدهآل را تعیین کنند. آنها در نهایت به حلقه یک مقطع تخم مرغی شکل دادند، پیکربندی که برای دست های کوچک راحت ترین است و از مواد لاستیکی محکم و بادوام برای محیط داخلی استفاده کردند. یکی دیگر از نکات کلیدی این بود که با انتخاب «نمایش» به عنوان نقش اصلی و «محصول» در نقش مکمل، لذت واقعی را به منصه ظهور رساند. برای برجسته کردن مولفه بازی و به حداقل رساندن حضور بصری خود مؤلفهها، تیم با طرح رنگ سفید برای همه چیز – کنسول، مکعب و کنترلر – اقدام کرد و کنسول را تا حد امکان کوچک نگه داشت. با قرار گرفتن قطعات فیزیکی در پسزمینه زیباییشناختی، نمایش در مرکز صحنه قرار میگیرد.
دادن فرم بصری به شگفتی ها
بازی در دنیای واقعی
پلت فرم اسباب بازی toio بازی با اسباب بازی ها را به خروجی برای تخیل غنی و هیجان انگیز تبدیل می کند.
معنی آن چیست؟ به نسل بعدی کودکان راهی واقعی و بدون فیلتر می دهیم تا لذت خلقت را از نزدیک تجربه کنند.
منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/works/products/toio/index.html
به عقیده طراحان، اگر میتوانستید به جای استفاده از دو دست، از کنترلر با یک دست استفاده کنید، کنترلر هویت سردتری پیدا میکرد. برای اینکه این امکان را فراهم کنند، یک دایره حرکتی نصب کردند و دکمه ها را به صورت متقارن در دو طرف حلقه قرار دادند. علاوه بر این که کنترلر کاملاً دوسویه است، بهینه سازی های تیم همچنین به کاربران این امکان را می دهد که از آن با یک دست، با دو دست یا حتی چرخاندن آن استفاده کنند. طراحان همچنین یک سنسور شتاب داخلی اضافه کردند که کنترل را به خودی خود بخشی هیجانانگیزتر و آزادکنندهتر از تجربه میکند. به حرکت مکعب ها ادامه می دهیم. همه چیز در مورد گنجاندن کنترلر در فرآیند تخیل است: کودکان راه هایی را برای استفاده از آن در حین بازی کشف می کنند و تجربه خلاقانه تری را ایجاد می کنند.