پورتال گروه سونی – پروژه ورزش و هوش مصنوعی

در طول راه، ما در مورد نمونه اولیه ای که میازاوا روی آن کار می کرد مطلع شدیم و الهاماتی داشتیم: تماشای ورزش می تواند حتی سرگرم کننده تر باشد اگر بتوانیم این دو ایده را ادغام کنیم. پس از ترکیب داده‌های توپ از حسگرها با داده‌های بازیکن از فناوری تخمین، ما از منابع هوش مصنوعی برای تجسم همه چیز از مسیر توپ گرفته تا موقعیت‌های بازیکنان استفاده کردیم. این رویکرد یک لایه کاملاً جدید به ویدیوهای ورزشی اضافه کرد. این مفهوم منجر به ایجاد یک نمونه اولیه شد که ما در CARAVAN از آن رونمایی کردیم. بازخورد مثبتی از مردم آنجا دریافت کردیم. فکر می‌کنم ایده اصلی پشت نمونه اولیه به خوبی با هدف کل شرکت سونی نیز مرتبط است: “جهان را با احساسات، از طریق قدرت خلاقیت و فناوری پر کنید.” همه چیز به خوبی جمع شد و ما در نهایت آنچه را که در CES 2020 به عنوان پروژه ورزش و هوش مصنوعی ارائه می‌کردیم، به نمایش گذاشتیم.


منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/sports_ai/index.htmlمیازاوادرست است. رباتیک صنعتی از سنسورهای بینایی با سرعت بالا استفاده می کند که قادر به عکاسی 1000 فریم در ثانیه هستند، و من سعی می کردم راهی برای استفاده از این حسگرها برای ایجاد ارزش تجربه جدید در زمینه هایی مانند پوشش زنده ورزش بیابم. تصمیم گرفتم تنیس روی میز بروم چون بازیکنان با سرعت بالا والی می زنند. سپس از آبه خواستم که با من کار کند زیرا او مهندس مسئول توسعه سنسور بود. با کمک او، ما به طور مستقل روی توسعه طرحی شروع کردیم که مسیر توپ را در هنگام زیپ به جلو و عقب ردیابی کند.

میازاوابه عنوان طراحان سونی، ما چیزی بیش از طراحی محصول انجام می دهیم. ما همچنین فناوری های مختلف موجود در داخل را به ارزش تجربه جدید در زمینه های مختلف ترجمه و ویرایش می کنیم. در کار روزانه ما، مهندسان و محققان مکرراً در مورد کاربردهای فناوری های جدید در حال توسعه با ما مشورت می کنند. ما یک رویداد داخلی به نام CARAVAN داریم که چند سال پیش آغاز شد تا به طراحان بستری برای نوآوری بدهد، محیطی که می‌توانند فعالانه راه‌هایی را برای اعمال فناوری‌های خاص در زمینه‌های خاص پیشنهاد کنند. CARAVAN یک خروجی برای خلاقیت مشترک است: طراحان فناوری‌های داخلی و خارجی را بررسی می‌کنند، پتانسیل‌های جدید را پیدا می‌کنند، و سپس با مهندسان کار می‌کنند، ایده‌های خود را به نمونه‌های اولیه واقعی تبدیل می‌کنند که می‌توانند به مخاطبان گسترده‌تری نشان دهند.

آسایدر پایان، من در مورد آینده پخش برنامه های ورزشی فکر می کردم و به این فکر می کردم که آیا امکان انتقال ویدیوی زنده همراه با داده های مربوط به حرکات بازیکنان وجود دارد؟ آیا می‌توانیم کاراکترهای گرافیکی رایانه‌ای (CG) را روی آن‌ها قرار دهیم؟ زمانی که با طاهارا شروع به کار کردم، این طرز فکری بود که من در آن بودم. او فناوری تخمین ژست اختصاصی را توسعه داده بود که می‌توانست تشخیص دهد بدن بازیکنان چگونه حرکت می‌کند و چگونه مفاصل آن‌ها پیچ خورده است – همه با دقت بالا – بدون گذاشتن نشانگر روی بدن‌شان. ما شروع به رد کردن ایده‌ها از یکدیگر کردیم و امکان استفاده از داده‌های حرکت بازیکن در پخش ورزشی را بررسی کردیم.

آساییکی از نمایشگاه‌های ما در CARAVAN 2019 نمونه اولیه‌ای بود که حرکت توپ‌های تنیس روی میز و بازیکنان را با ترکیب حسگرهای بینایی پرسرعت با فناوری تخمین حالت تجسم می‌کرد. با این حال، ما در واقع توسعه نمونه اولیه را با هم به عنوان یک تیم شروع نکردیم. میازاوا روی سنسورهای بصری با سرعت بالا تمرکز می کرد و من روی فناوری تخمین پوز تمرکز می کردم. ما به طور جداگانه روی توسعه طرح هایمان کار می کردیم. اما در طول مسیر، متوجه شدیم که می‌توانیم فناوری‌هایمان را در چیز بهتری کنار هم قرار دهیم.

طراحان پتانسیل فناوری را کشف می کنند

پروژه ورزش و هوش مصنوعی از یک رویداد طراحی داخلی به نام CARAVAN نشأت گرفت که توسط مرکز خلاق سازماندهی شده است. پروژه چگونه شروع شد؟

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida