پورتال گروه سونی – پروژه موشن سونیک | داستان ها

برای مهندسان، بزرگ‌ترین چیز این بود که مطمئن شوند سیستم سینتیک‌های فوق‌العاده‌ای مانند حرکات تیز و چابک رقصندگان و ورزشکاران حرفه‌ای را به صداهای عالی تبدیل می‌کند. این موضوع به پروژه Motion Sonic کمی شخصیت متفاوت از آنچه که ما معمولا انجام می‌دهیم می‌دهد: در حالی که کاربرپسندی نهایی معمولاً اولویت اصلی را دارد، ما به دنبال حس پیشرفته‌تری بودیم.

سوزوکی (طراح): همه چیز با ایده‌ای از Heesoon Kim آغاز شد، مهندسی که ایده ضبط صدای باد با میکروفون‌های مچ‌دار و قرار دادن برخی افکت‌ها در بالای ورودی برای تبدیل حرکات بدن به صدای بصری را مطرح کرد.

پروژه Motion Sonic چگونه به جایگاه امروزی رسید؟

تاکوما (مدیر هنری ارشد): گروهی از مهندسان جوان پروژه را با انرژی زیادی به پیش بردند و سخت تلاش کردند تا ارزش تجربه جدیدی خلق کنند. وقتی ایده‌ها شروع به ظهور کردند، سوزوکی را برای کمک به تجسم مفاهیم وارد کردم. با این حال، برای مدتی مجبور شدیم یک گام به عقب برداریم و به تیم اجازه دهیم تا بفهمد که چگونه می‌تواند ایده‌ها را به یک UX قابل اجرا تبدیل کند.

چگونه تیم “صدای باد” را طراحی کرد

تاکوما: دستگاه‌هایی که هنگام حرکت بدنتان صدا تولید می‌کنند، در واقع غیر معمول نیستند. ما تصمیم گرفتیم با فراتر رفتن از اینکه یک سنسور خروجی را فعال کند، اوضاع را تغییر دهیم. ایده ما این بود که عنصر نویز باد را وارد کنیم و از آن ورودی، نه فقط خوانش حسگر حرکت، برای تولید صدا استفاده کنیم. زمانی که به تمرکز روی مؤلفه باد رسیدیم، مفهوم دستگاه شروع به تحقق کرد.

سوزوکی: هدف ما تبدیل حرکات بدن به صدا بود. زمانی که شروع به کار روی رویکردهای احتمالی کردیم، تقریباً گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود داشت: علاوه بر میکروفون‌ها، باید حسگرهای خمشی، سنسورهای فشار، ژیروسنسورها و بسیاری از سنسورهای دیگر را آزمایش می‌کردیم. مدتی طول کشید تا بتوانیم راه‌حل‌های واضحی را پیدا کنیم. بالاخره، ما نیاز داشتیم که رقصندگان واقعی نمونه‌های اولیه را بپوشند تا ببینیم در عمل چگونه عمل می‌کنند.

سوزوکی: ما کار را با حداقل تنظیمات شروع کردیم و سعی کردیم ببینیم چگونه می‌توانیم صدای باد را از جهات مختلف فقط با یک میکروفون ضبط کنیم، اما در نهایت متوجه شدیم که استفاده از چند میکروفون ورودی دقیق‌تری به ما می‌دهد. پس از یک باتری آزمایشی، در نهایت آرایش میکروفون بهینه را برای به دست آوردن حداکثر میزان صدای باد بدون تأثیر بر عملکرد کاربر پیدا کردیم.


منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/works/products/motionsonic/index.html

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida