پورتال گروه سونی – پروژه راه حل محتوای تعاملی – احیای فضا با محتوای تعاملی | داستانها داستانهای درونی با الهام از طراحی
(سمت چپ): نوع نمایشگر منعطف از پروژکتور پرتاب بسیار کوتاه تا صفحه نمایش میکرو LED کریستال (وسط) تعامل انعطاف پذیر از لمس، حرکت تا اشاره (راست) قالب انعطاف پذیر
اکتشاف از سناریوهای مورد استفاده مختلف
زمان ناهار در فضای راهرو با تعداد زیادی جلسات معمولی
فضای راهرو چگونه درک شد و قدم بعدی چیست؟
ما از محتوای تعاملی ایجاد شده برای تبلیغ سونی پیکچرزهای آینده استفاده می کنیم و تجربه مصرف کننده در سینما را بسیار افزایش داده است. ما فناوریهایی را در کنفرانسهای تجاری داشتهایم که میتوانیم فناوری و سرگرمی را به مهمترین شرکای غرفهدار خود به نمایش بگذاریم. نکته برجسته برای ما مصرف کننده ای است که با فعال سازی در سالن های سینما روبرو می شود، جایی که آنها می توانند به لابی سینمای جامعه خود بیایند و به دنیای دیگری قدم بگذارند. مشتریان ما تجربه دویدن در جنگل را با The Rock، کوین هارت و جک بلک در JUMANJI: THE NEXT LEVEL، تیراندازی به بیگانگان در MEN IN BLACK: INTERNATIONAL یا داشتن یک کتاب کمیک در SPIDER-MAN: INTO THE دریافت می کنند. آیه عنکبوتی. همه کسانی که این برنامه ها را تجربه کرده اند به دانشگاه ما منتقل شده اند و از بازی ها لذت برده و بلافاصله به این ویژگی ها متصل شده اند.
کارل یوهانروش های مختلفی برای اجرای تعامل حرکتی وجود دارد. این ترکیبی از فناوری سنجش و یادگیری ماشینی از بخش تحقیق و توسعه سونی در توکیو و سوئد است و ما به طور مداوم مجموعههای جدیدی از فناوریها را آزمایش میکنیم. با آخرین پیشرفت، ما می توانیم نه تنها جایی که هستید، بلکه نحوه حرکت شما را نیز با دقت تشخیص دهیم. همچنین میتوانیم همزمان حرکت چند نفره را دنبال کنیم. تمرکز فعلی روی تغییر ورودی حسگر و بررسی نحوه استفاده از ورودی حسگر برای تجربیات جالب و معنادار کاربر است.
Moéراهرو از نظر داخلی و خارجی بسیار مورد توجه قرار گرفت. دیدن این که چگونه تعامل ساده می تواند توجه مردم را جلب کند و آنها را متوقف کند بسیار جالب بود. به زودی همکاران ما که در توسعه کسب و کار جدید و با همکاری های خارجی کار می کردند، آن را برای شرکای خارجی به نمایش گذاشتند تا فضا را “نشان دهند” و از آن به عنوان آغازگر گفتگو برای بحث های تجاری استفاده کنند.
تبلیغ فیلم برای SPIDER-MAN: INTO THE SPIDER-VERSE، 2018
(سمت چپ): Ann-Elizabeth Crotty – EVP، مشارکت غرفهداران جهانی و عملیات بازاریابی جهانی، سونی پیکچرز سرگرمی
(سمت چپ) : تبلیغ فیلم برای مرد عنکبوتی: INTO THE SPIDER-VERSE، 2018، (راست): تبلیغ فیلم برای مردان سیاه پوش: INTERNATIONAL، 2019
چارچوب انعطاف پذیر و آسان برای طراحان
یوهاندر طرح های مفهومی، اساساً می توانستیم دو نوع محتوا برای راهرو ببینیم. یکی انتقال پیام یا اطلاعات است. تابلوهای دیجیتال تعاملی به عنوان سرگرمی اطلاعاتی یکی دیگر برای مخاطب سرگرم کننده و سرگرم کننده است. با توجه به اینکه این یک فضای شرکتی است و نیاز مکرر به روابط عمومی و ارتباطات داخلی وجود دارد، ما فکر کردیم که چارچوبی برای تابلوهای دیجیتال تعاملی / اطلاعات سرگرمی ارزش زیادی را برای شروع ایجاد کند. ما یک چارچوب سیستمی با استفاده از حسگرهای لمسی ساختیم تا مردم بتوانند دیوار را لمس کرده و محتوا را کشف کنند.
توسعه چارچوب مستمر با جدیدترین فناوری سنجش و نمایش
ما همچنین در حال کار بر روی راه حلی برای فناوری های مختلف نمایشگر هستیم. نصب راهرو برای یک دیوار بلند با استفاده از پروژکتورهای پرتاب بسیار کوتاه است، اما نصب محتوای تعاملی می تواند برای دیوارهای منحنی، برای دیوارها یا برای مجموعه ای از دیوارها باشد، با هر سطحی کار می کند. لازم نیست سطح نیز بزرگ باشد، برای سطوح کوچکتر نیز کار می کند. علاوه بر این، اگر می خواهید تصاویر واضح و واضح تری داشته باشید، می توانیم به جای پروژکتور از صفحه نمایش استفاده کنیم. ما اکنون در حال توسعه راهحلهایی هستیم که با هدف انجام تجربیات تعاملی بیدرنگ میتوانند صفحههای بسیار بزرگتر و مناطق بزرگتر از آنچه تاکنون دیدهایم را پوشش دهند. واقعا مشتاقانه منتظر نشان دادن این قابلیت ها در آینده نزدیک هستیم.
Moéاین پروژه به عنوان احیای دفتر شروع شد، ما پتانسیل تبدیل آن را به یک ابزار خلاقانه برای بسیاری از سناریوها در مراحل اولیه دیدیم و گفتگو را با تیم های فروش و بازاریابی سونی که مسئول پروژکتورها و محصولات نمایشگر بودند آغاز کردیم. اکنون، ما در حال استفاده از ابزار خلاقانه خود هستیم و سناریوهای مورد استفاده مختلف را برای شرکای داخلی و خارجی توسعه میدهیم. من تولید محتوا را برای فضای سازمانی خود رهبری میکردم و از پیش بردن مرزها و کشف قابلیتها لذت میبردم. ما به دنبال دریافت نظرات سایر صاحبان محتوا و همچنین مخاطبان هستیم، بنابراین به مشتریان و مردم نزدیکتر هستیم و نیازهای دنیای واقعی و بازخورد را در فرآیند توسعه خود منعکس میکنیم. من دوست دارم یاد بگیرم که سایر کاربران بالقوه چه ایده های خلاقانه دیگری دارند.
آوردن فیلم های سونی پیکچرز به زندگی با محتوای تعاملی
استفانپیشنهاد وزارت دفاع با چشم انداز ما مطابقت داشت. در دفتر سونی سوئد، ما چندین تیم داریم که راهحلهای هوشمند برای B2B را توسعه میدهند و از دفتر خود به عنوان یک بستر آزمایشی استفاده میکنند. از آنجایی که راهرو کنار ورودی است، قرار بود چهره یک محل کار مدرن و هوشمند باشد. ما می خواستیم این فضا به ما کارکنان و مهمانان الهام بخشد.
(راست): وینله گرانا – معاون رئیس جمهور، مشارکت غرفهداران در سراسر جهان، Sony Pictures Entertainment
Moéچالش ما این بود که چگونه یک پلتفرم انعطاف پذیر و با قابلیت به روز رسانی آسان ایجاد کنیم. تجربیات سرگرمی که ما برای تبلیغ فیلم Sony Pictures ایجاد می کنیم، کار فشرده ای است. هر محتوا توسط توسعه دهندگان سیستم برنامه ریزی شده است. ما نمیتوانیم استطاعت مشابهی برای فضای اداری داشته باشیم. برخلاف محتوای تبلیغاتی فیلم، مخاطب هر روز محتوا را می بیند و به سرعت قدیمی می شود. بسیار مهم بود که بتوانیم آن را به شیوه ای کارآمد و مقرون به صرفه به روز کنیم. این ما را به ایجاد یک چارچوب سیستمی سوق داد که طراحان را قادر میسازد تا محتوا را بدون دخالت توسعهدهندگان سیستم ایجاد و بهروزرسانی کنند. ما چندین سناریو مورد استفاده را ترسیم کردیم، آنها را در هر الگوی تعامل دسته بندی کردیم و الزامات عملکردی چارچوب سیستم را ارزیابی کردیم.
طراحی یک لحظه جذاب
Moéما به تیم مدیریت تسهیلات برای نوسازی فضای اداری کمک میکردیم و چالشی برای احیای فضای راهرو به طول 12 متر خاکستری ساده داشتیم. در آن زمان، ما همچنین به تیمی از توسعهدهندگان سیستم کمک میکردیم تا با استفاده از پروژکتورها و حسگرها، بازیهای کوچکی را برای فعالیتهای تبلیغاتی فیلم Sony Pictures ایجاد کنند. این تجربه تعاملی و همه جانبه است و همیشه توسط تیم بازاریابی و همچنین مخاطبان مورد استقبال قرار گرفته است. ما تعجب کردیم که آیا می توانیم تنظیمات مشابهی را در فضای راهرو نصب کنیم و یکی از دیوارها را تعاملی کنیم. فضا می تواند جان تازه ای بگیرد و ما همچنین می توانیم از آن برای آزمایش و توسعه بیشتر فناوری و همچنین تجربه کاربری استفاده کنیم. ما به تیم مدیریت سایت پیشنهاد دادیم.
تبلیغ فیلم برای مردان سیاه پوش: بین المللی، 2019
توسعه تشخیص مشترک کار در حال انجام
ما دائماً در حال یادگیری هستیم که چه نوع محتوا و تعاملی با مردم طنین انداز می شود. من و یوهان اغلب در راهرو در حال آزمایش محتوای هستیم و بسیاری از مردم سر می زنند و نظرات و ایده های خود را به اشتراک می گذارند. تعامل لمسی ارزش افزوده است، اما همیشه کافی نیست. ما به تعامل بی دردسر نیز نیاز داریم. گام بعدی این است که شروع به افزودن تعامل حرکتی کنید – از کنار فضا عبور می کنید و اتفاقی می افتد بنابراین مجبور نیستید همیشه دیوار را لمس کنید.
زندگی روزمره ما مملو از پیام است. بیلبوردها، پوسترها، برنامه های تلویزیونی، روزنامه ها، ایمیل ها، رسانه های اجتماعی، این فهرست ادامه دارد. چگونه می توانیم اثری ایجاد کنیم که برجسته و در حافظه ما باقی بماند؟ مرکز طراحی سونی اروپا در حال کار بر روی راه حل محتوای تعاملی است، سیستمی متشکل از فناوری نمایش، فناوری حسگر و تولید محتوا سونی. تعامل، از طریق حس کردن و یکپارچه سازی محتوا، محتوا را قانع کننده تر می کند، ایجاد لحظه ای برای توقف و تعامل مردم. ما با اعضای پروژه برای پروژه به بحث در مورد پیشینه و آینده آن نشستیم.
احیای فضا با محتوای تعاملی
قصد دارید این راه حل را در آینده به کجا ببرید؟
چه چیزی را توسعه دادید و این سیستم چگونه محقق شد؟
این پروژه به عنوان بخشی از فعالیت های احیای فضای اداری در سوئد آغاز شد. این کار چگونه شروع شد و برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کردید؟
(سمت چپ): زمان ناهار در فضای راهرو با تعداد زیادی جلسات معمولی (راست) توسعه تشخیص مشترک کار در حال انجام