پورتال گروه سونی – هر سطحی – مفهوم طراحی برای IoT & Agent | داستان ها

ما تصمیم گرفتیم تعاملات Any Surface را حول ایده یک نقطه – نقطه – ایجاد کنیم که در فضای خالی ظاهر می شود، مفهومی که منعکس کننده هوشمندی قابلیت های گفتگوی UI است.
هنگامی که نقطه در Any Surface UI حرکت می کند، رابط اجزای بصری خطوط و حرکت را به دست می آورد. خطوط عرض ناحیه نمایش را مشخص می‌کنند، کاربر را برای اطلاعات نزدیک آماده می‌کنند و سپس بلافاصله برای پیش‌زمینه اطلاعات هدف ناپدید می‌شوند. در همین حال، حرکت نقطه نه تنها به رابط ابعادی پویا می بخشد، بلکه شخصیت متمایز Any Surface را نیز شکل می دهد. برای اینکه به آن شخصیت بصری هویتی ارگانیک و خوشایند بدهد، تیم با دقت این حرکت را طراحی کرد تا گرمای بصری را تراوش کند و حس راحتی را برانگیزد.
برای مرحله نهایی فرآیند نمایش اطلاعات در Any Surface UI، تصمیم گرفتیم از مفهوم “سطح” استفاده کنیم. تجسم سطح مستطیل شکل با شخصیت ملایم و هوشمند کل رابط کاربری همراه است و همچنین گوشه‌های گرد را در طول انتقال نشان می‌دهد تا اطلاعات درون مرزهای خود را برجسته کرده و دلالت بر همگرایی داشته باشد.


منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/works/products/anysurface/index.html

دمیدن زندگی جدید – و معنای جدید – در عناصر اساسی

هدف یک نوازنده نواختن صداهایی است که از سکوت فراتر می رود، در حالی که یک نقاش تلاش می کند زیبایی را فراتر از بوم سفید بکشد. فراتر از حالت نیستی – هنر همین است. در فرآیند خلاقیت، لحظه ای که یک اثر را تعریف می کند، اغلب در برخورد اولیه بین هنرمند و رسانه اتفاق می افتد: اولین معیار یک ترکیب بندی یا اولین ضربه یک نقاشی اغلب تعیین می کند که آیا اثر موفق خواهد شد یا خیر. در سونی، طراحی سخت‌افزار بر مبنای مشابهی عمل می‌کند – اولین خط اصلی مسیر کل طراحی را تعیین می‌کند. تیم طراحی UI در جستجوی بهترین راه برای ایجاد اولین و مهم ترین علامت، در نهایت به پیشرفتی دست یافت که به مفهوم Any Surface شکل واقعی می بخشد.
ما تصمیم گرفتیم از اساسی ترین و اساسی ترین عنصر استفاده کنیم: نقطه واحد.
نقطه ای که ارتفاع یا عرض ندارد، فضای صفر بعدی را نشان می دهد. در زندگی روزمره ما، نقاط اغلب به مکان ها اشاره می کنند، به عنوان نشانگر عمل می کنند یا مبدا را نشان می دهند. نقاط نیز قدرت عمیق تری دارند: مانند اولین قطره باران که با زمین برخورد می کند یا مرکز موجی که در سطح یک حوض ساکن پخش می شود، نقاط نیز مفهوم نمادین تر و تلقین کننده تری دارند که به چیز دیگری اشاره می کند.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida