پورتال گروه سونی – نمایشگاه با همکاری موزه طراحی لندن

هیروتاکاآره. میسلیوم.

جاستینبله، ما می خواستیم با این دو کار انجام دهیم. یکی پایان دادن به نمایشگاه در لحظه ای بسیار مثبت، خوش بینانه، تعاملی و متفکرانه بود که مردم را به طبیعت برمی گرداند. اما ما همچنین می‌خواستیم پیام خاصی درباره پایان عمر همه چیز بگوییم. ما در مورد کف جنگل فکر کردیم زیرا جایی است که در آن چیزها می میرند و می پوسند و سپس چیزهای دیگر را تغذیه می کنند.

بنابراین من فکر می کنم که ما به یک تجربه واقعا خوب دست یافتیم و امیدوارم که همه بتوانند از آن به عنوان یک لحظه پایانی مناسب برای نمایشگاه Waste Age لذت ببرند. با تشکر از شما برای یک خلاصه واقعا جالب برای ما، که ما را قادر می سازد تا با فناوری و طراحی گرد هم آییم تا پیام مهم پایداری را برجسته کنیم.

هیروتاکابله، از آن به عنوان یک تجربه مشترک با دوستان و خانواده هایی که با آنها دیدار می کردند لذت ببرید.

هیروتاکاخلاصه اولیه شما یک چالش بزرگ برای ما بود، زیرا ما در ابتدا در مورد نصب برای ورودی به جای فینال بحث کردیم. وقتی اولین وظیفه ما را به ما دادید، انتقال بحران بزرگ زیست محیطی بود. تلاش برای بیان مقادیر زیادی زباله از طریق محتوای دیجیتال. سپس پس از بحث بیشتر، تمرکز را تغییر دادیم و تصمیم گرفتیم پیام مثبت تری ایجاد کنیم که نمایشگاه را بسته است. ما به ایده یک صحنه جنگلی تاریک رسیدیم که در آن محتوای تعاملی مانند قارچ، متا میسلیوم یا متا گیاه شناسی به عنوان نمایشی از زندگی جدید در آن ساکن است. ایده های بیشتر زمانی به وجود آمد که ما در طول فرآیند جزئیات صحبت می کردیم. نحوه یادگیری و تعامل مخاطب با محتوا را تنها با مشاهده تعاملات روزانه در فضا می توان ارزیابی کرد. بنابراین می خواهم بدانم آیا خوب کار می کند؟

هیروتاکامتشکرم. ما واقعا مفتخریم که با شما جاستین همکاری کنیم.

جاستینبه نظر من انتخاب جالبی بود. و به نوعی شما را به جای یک لحظه انتزاعی بزرگنمایی شده در طبیعت بازمی گرداند. سپس ما گفتگوهای زیادی در مورد نور داشتیم، در مورد اینکه چه زمانی چیزها در حال رشد و شکوفایی هستند، چگونه آنها زندگی را به عنوان یک استعاره ایجاد می کنند.

هیروتاکااز جاستین تشکر می کنیم که ما را برای همکاری برای این نصب تعاملی دعوت کردید. من واقعاً می خواهم از شما در مورد افکار و ایده های شما برای تصور این نوع تجربه پایانی نمایشگاه عصر زباله بپرسم.

جاستیندقیقا. قارچ. بنابراین، ما فکر کردیم که استعاره خوبی برای دایره زندگی است. و به نوعی کل این نمایشگاه در مورد دایره زندگی است. و بنابراین، ما فقط به شما گفتیم، کف جنگل و شما به این فکر کردید.

نمایشگاه “عصر اتلاف: طراحی چه کاری می تواند انجام دهد؟” از اکتبر 2021 تا فوریه 2022 در موزه طراحی برگزار شد. این نمایشگاه همزمان با کنفرانس “COP26” سازمان ملل متحد، به دنبال ایجاد زباله به عنوان نقطه تمرکز کلیدی برای طراحان در مبارزه با تغییرات آب و هوایی بود. . تاثیر مخرب زباله را به تصویر می‌کشد، اما راه‌حل‌هایی را نیز ارائه می‌کند که در آن زباله به عنوان یک منبع گرانبها در نظر گرفته می‌شود، از جمله نمونه‌هایی از سونی.

طراحی برای آینده

فیلیپدر این بخش با عنوان “پسماند پست” سه نمایشگاه از سونی در نمایشگاه وجود دارد. در این موضوع، طرح‌های رویایی انتخاب شده ویژه قرار دارد که آینده‌ای را شکل می‌دهند که در آن منابع برای بلندمدت مدیریت می‌شوند. نشان دادن مسیر به سمت یک محیط سبک تر و تمیزتر که در آن مواد و محصولات به جای استخراج رشد می کنند.

جاستینفکر می کنم اینطور است، این یک قطعه بسیار مراقبه است و فکر می کنم مردم باید کمی آن را کشف کنند. شما افرادی را می بینید که معلق و سرگردان هستند و سپس به تدریج آنها آن را کشف می کنند. گاهی اوقات افرادی که در گالری کار می کنند به آنها کمک می کنند تا بفهمند چه اتفاقی دارد می افتد. جالب اینجاست که در بحث‌هایمان، ما از ابتدا به این فکر می‌کردیم که باید بزرگ‌نمایی کنیم و به نوعی به چیزی تبدیل شویم که نمی‌توانی آن را کاملاً تشخیص دهی – اما می‌توان دید که پوسیده است. شما کاملاً مشتاق بودید که کوچک‌نمایی کنید و مطمئن شوید که مردم آن حس منظره را دارند.

ریکوما سعی کردیم نشان دهیم که چگونه مواد Triporous را درست از ضایعات پوسته برنج تا پارچه ایجاد کردیم. به‌عنوان عنصر کلیدی این نمایشگر، تصمیم گرفتیم یک کوه پوسته برنج بزرگ بسازیم که هر مرحله از فرآیند را نشان می‌دهد: مواد خام، گلوله‌های کربن فرآوری‌شده، نخ و کاربرد.

فیلیپبسته بندی نهایی بسیار فشرده، سبک وزن با ساختار بسیار ساده است. این امر آن را برای حمل و نقل بسیار کارآمد می کند و نسبت به راه حل های قبلی از مواد بسیار کمتری استفاده می کند. این یک ماده واحد است که نیازی به مرتب سازی ندارد. علاوه بر این، بسیار لمسی و زیبا مانند سنگریزه در دست است.

جاستینافتخار بزرگیه.


منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/waste_age/index.html

جاستینکاملا. من فکر می کنم آنچه اینجا اتفاق می افتد جالب است، زیرا این واقعیت که ما دو نفر هستیم، تعامل را قوی تر می کند. وقتی مردم به نوعی کنار هم در مقابل این چیز می ایستند، زندگی بیشتر، نور بیشتری می سازند. فکر می‌کنم این هم یک نوع پیام فرعی است، یک نوع داستان فرعی این قطعه، بنابراین فکر می‌کنم اینجا چیزهای زیادی در جریان است. احتمالاً بیشتر از آن چیزی که مردم واقعاً تصور می کنند.

فیلیپدومین نمایشگاه سونی، مواد ترکیبی اصلی ما است. به عنوان بخشی از حذف پلاستیک از بسته بندی، سونی یک ماده کاغذی پایدار تولید کرده است. این ماده از بامبو و الیاف نیشکر، هر دو محصولات با رشد سریع و پایدار، و با کاغذ بازیافتی پس از مصرف ترکیب شده است. این هدفون برای بسته‌بندی هدفون حذف نویز واقعاً بی‌سیم WF-1000XM4 سونی استفاده شده است و به این امکان را می‌دهد که بسته‌بندی به راحتی بدون دسته‌بندی بازیافت شود.

هیروتاکااین نمایشگر روند توسعه مواد توسط تیم طراحی سونی را توضیح می‌دهد و فرآیند ما را با ساختارشکنی تمام جنبه‌های مطالعه مواد برجسته می‌کند. ما می‌خواستیم فرآیند طراحی دقیق را به نمایش بگذاریم، از نمونه‌های متن برجسته که نشان می‌دهد چگونه اعماق و اندازه‌های متن متفاوت بر خوانایی تأثیر می‌گذارد، تا ترکیب مواد از منابع مختلف پایدار و ماهیت لمسی کاغذ که می‌تواند بسته به تنوع تولید تغییر کند.

هیروتاکابله، در واقع، ما یک دنیای جنگلی تاریک 360 درجه ساخته ایم – گاهی اوقات می توانید گراز و گوزن را پیدا کنید. این به درخواست شما بود، یادم می آید.

هیروتاکاما در ابتدا فکر می کردیم که نور در وهله اول زندگی را ایجاد می کند. بنابراین نورها ممکن است استعاره بسیار خوبی برای تولد دوباره زندگی از کف جنگلی بسیار تاریک باشند. شما به ما اشاره کردید که از قارچ یا قارچ به عنوان استعاره دیگری برای پایه و اساس زندگی جدید استفاده کنیم و سپس ما عناصر رشد بی‌نظیر و بی‌درنگ را به گونه‌ای ظاهر کردیم که هرگز نمی‌بینید که دو بار به یک شکل اتفاق می‌افتد. واکنش جنگل به حرکات مردم متفاوت است.

برنج یکی از پرمصرف ترین غذاهای اصلی است، اما پوسته دور ریخته شده برای کشاورزان مشکل ساز است. سونی یک ماده کربن متخلخل جدید به نام Triporous ایجاد کرده است که تمرکز اولین نمایشگاه ما است. Triporous یک ماده پایدار ساخته شده از پوسته برنج با عملکرد منحصر به فرد است. می تواند آلاینده های میکروسکوپی را جذب کند و در نتیجه ایمنی و کیفیت آب و هوا را بهبود بخشد. کاربردهای گسترده آن شامل پوشاک و لوازم آرایشی است که از خواص بسیار جاذب و خوشبو کننده آن استفاده می کند.

جاستینبله بله. یادم می آید. من دیده ام که مردم زمان زیادی را در اینجا می گذرانند و واقعاً در تلاش هستند تا بفهمند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. آنها با آن بازی می کنند، در حال حرکت هستند. این چیزی است که ما می خواستیم.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida