نطفه پروژه Interactive CUBE برای اولین بار زمانی ریشه دوانید که ISETAN فروشگاه ژاپنی کوالالامپور، که در سال 2016 افتتاح شد، از سونی خواست تا طراحی فضایی آن را انجام دهد. از نظر مشتری، نتیجه هدف طراحی شبیه سونی بود که برای هر بازدیدکننده ای تجربیات پاک نشدنی ایجاد می کرد. تیم طراحی در تلاش برای تقطیر این دیدگاه در شرایط عملی تر، تصمیم گرفت قابلیت های پرتاب کوتاه سونی را با صفحه نمایش شفاف جفت کند تا لایه هایی از ویدئو را در یک جعبه سه بعدی پخش کند – و علاوه بر آن، دگردیسی نمایشگر را در پاسخ به جنبش های مردمی همه اینها بر ایده فضایی پاسخگو و دیالوگ متمرکز بود. CUBE متولد شد. هنگامی که نصب شروع به کار کرد، این مفهوم خود را با موفقیت ثابت کرد. تعداد زیادی از بازدیدکنندگان، چه آنها واقعاً وارد مکعب شده باشند یا فقط از راه دور تماشا کنند، از تجربیاتی که قبلاً هرگز با آنها روبرو نشده بودند شگفت زده شدند.
پلتفرم Interactive CUBE که دائماً در حال تکامل و تغییر شکل مفهوم بازی است، یکی از بومهای پربار سونی برای طراحی سرگرمیهای آینده از طریق رویکردی باز و مشارکتی است.