پورتال گروه سونی – ماشین های جریان

هنگامی که Sony CSL امکان طراحی مشترک وب‌سایت و پلتفرم برای Flow Machines را نیز مطرح کرد، طراحان شروع به فرمول‌بندی ایده‌هایی برای اکوسیستمی کردند که خلاقیت هنرمندان را حتی بیشتر گسترش دهد. این تیم یک پلتفرم کامل را با در نظر گرفتن این گسترش طراحی کرد که شامل خدمات ابری و رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد فضایی مشترک برای کاربران FM Pro برای پست کردن کارهای خود، تعامل با سایر کاربران و الهام بخشیدن به یکدیگر است. کل ایده بر قرار دادن دامنه کامل فرآیند خلاقیت در یک مکان متمرکز است: از نوشتن یک آهنگ تا رساندن آن به گوش جهانیان، اکوسیستم FM Pro به سازندگان فردا این امکان را می دهد تا انرژی های خلاقانه خود را در هر مرحله از زندگی دنبال کنند. این فرآیند بدون مواجهه با محدودیت های عملکردی یا نیاز به جستجو در جای دیگری است.

ï¼ ˆL تا R) مرکز خلاق گروه سونی: ساتوشی آسای، کیسوکه ایتو، جونیچیرو ساکاتا، آزمایشگاه‌های علوم کامپیوتر سونی: هاروهیکو کیشی





منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/flow-machines/index.html

کار طراحان بیشتر از UI بود. آنها همچنین کل گردش کار آهنگسازی را بررسی کردند که در واقع فراتر از تنظیم عناصر مختلف مانند ملودی ها، آکوردها و خطوط باس است که FM Pro می تواند بسازد. قبل از آن شروع می شود، با سازندگانی که اساس آهنگ را در قالب الگوهای ریتم و آهنگ های درام ایجاد می کنند. آن گام اولیه یا فرآیند «تصویر آهنگ» تأثیر زیادی بر حال و هوای کلی آهنگ دارد. تیم طراحی می‌خواست کمک کند تا این مرحله از معمای زمان‌بر برای سازندگان کمتر شود.

تیم همچنین می‌خواست استفاده از Style Palette‌ها را شبیه به پارازیت با یک نوازنده واقعی کند. در ابتدا، طراحی رابط کاربران را ملزم می‌کرد تا قبل از دریافت پیشنهاد آهنگ، مجموعه‌ای از پارامترهای مختلف را پیکربندی کنند. تیم طراحی به دنبال تعاملی نرم تر و طبیعی تر بود. با کمک مهندسان سونی CSL، تیم در نهایت به طرحی رسیدند که در آن رابط، ایده‌های بهینه آهنگ را با یک فشار دادن دکمه «نوشتن» به نمایش می‌گذارد. کاربران می توانند با استفاده از رابط، نقاط خاصی را در یک آهنگ مسدود کنند تا جهت های مختلف موسیقی را نیز امتحان کنند. برای مثال، اگر کاربر پیشنهادات بیشتری برای عبارت خاص در مقیاس سوم یک متن بخواهد، می‌تواند معیار سوم را انتخاب کند و دوباره روی دکمه «نوشتن» کلیک کند. یک جلسه با این ابزار به طرز چشمگیری شبیه به یک جلسه با یک گروه واقعی است، که در آن همه ایده ها و قطعات را تغییر می دهند تا زمانی که آهنگ شکل محکمی پیدا کند.


پشتیبانی از گردش کار آهنگسازی
از شروع تا پایان

برنامه FM Pro، افزونه ای برای استفاده در نرم افزار DAW، از پالت های سبک در ژانرهای بی شمار برای ساخت ملودی ها، آکوردها و خطوط باس استفاده می کند که با ترجیحات صوتی کاربر مطابقت دارد و به سازندگان موسیقی گزینه های زیادی برای بازی کردن می دهد. هنگامی که تیم طراحی شروع به ایجاد رابط کاربری برای این برنامه کرد، تصمیم گرفتند صفحه نمایش FM Pro را کوچک کنند تا از شلوغی فضای نمایش DAW جلوگیری کنند و طرح و طرح رنگی را ایجاد کنند که با صفحه نمایش DAW برای هماهنگی بصری عالی هماهنگ شود.

برای طراحان، نکته مهم‌تر تصمیم‌گیری درباره نحوه ارائه تعداد زیادی از پیش‌تنظیمات پالت سبک به کاربران به روشی بصری و مؤثر بود. این تیم می‌دانست که فهرست کردن همه پیش‌تنظیم‌ها از بالا به پایین، برای الهام بخشیدن به سازندگان موسیقی یا جرقه زدن خلاقیت آن‌ها بسیار کم خواهد بود. به جای این رویکرد، آنها یک رابط از پیش تعیین شده می خواستند که کاربران را از نظر بصری جذب کند و آنها را در تجربه خلاق غرق کند. چیزی که آنها در نهایت به آن دست یافتند یک چارچوب نقشه سه بعدی بود، چارچوبی که تنظیمات از پیش تعیین شده را در فضای انتخاب سه بعدی بر اساس سرعت و پیچیدگی مرتب می کرد. این راه‌اندازی به کاربران امکان می‌دهد گزینه‌های مختلف را به روشی شهودی‌تر بررسی کنند، دقیقاً مانند مرور مناطق مختلف یک بازار از پیش تعیین‌شده. کاربران ممکن است فکر کنند که “من نمی دانم ایده های آهنگ در اینجا چگونه است.” رابط فضایی علاوه بر آسان‌تر کردن مکان‌یابی مناسب، اکتشاف را نیز تقویت می‌کند. در حالی که یافتن چیز جدیدی در یک لیست اولیه ممکن است تصادفی باشد، فضای از پیش تعیین شده سه بعدی در FM Pro موارد را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که حس کنجکاوی کاربران را برانگیزد. نقطه بیش از حد توجه آنها را جلب می کند و به طور طبیعی علاقه آنها را در مورد اینکه چگونه ممکن است یک سایه متفاوت باشد برانگیخته است.



ساخت موسیقی مانند
پیش از این هرگز

گفتگوها یک دوره ابتدایی را برای پروژه در نظر گرفت. در توسعه Flow Machines، گروه شروع به آموزش سبک ها و تکنیک های موسیقی از طیف ژانر تا Style Palette کرد.*1 مدل یادگیری ماشینی، از این پایه برای ساختن نوازندگان هوش مصنوعی با تسلط گسترده بر هر ژانر استفاده کنید و همه چیز را با هم در یک شریک پویا و خلاق ترکیب کنید تا در کنار کاربران کار کند. این تیم همچنین مفهوم «نوشتن مشترک با موزیسین های هوش مصنوعی» را ارائه کرد و سیستم هوش مصنوعی Flow Machines را نه به عنوان ابزاری که به سادگی آهنگ ها را به طور خودکار می نویسد، بلکه به عنوان یک شریک ترانه سرایی مشترک تعریف کرد. پس از تثبیت هویت و تعیین اهداف پروژه روشن، طراحان بر روی وظیفه اولیه خود کار کردند: ایجاد یک طراحی UI برای Flow Machines Professional (FM Pro)، یک ابزار آهنگسازی با کمک هوش مصنوعی.

Flow Machines، یک پروژه تولید موسیقی با کمک هوش مصنوعی در
Sony Computer Science Laboratories Inc. (Sony CSL)، با هدف گسترش خلاقیت سازندگان در موسیقی است.
در روند آماده سازی پروژه برای اجرای اجتماعی در مقیاس کامل، طراحان سونی نقش مهمی ایفا کرده اند
در هر مرحله: از توسعه مفهوم تا طراحی رابط کاربری (UI) برای Flow Machines
ابزار آهنگسازی حرفه ای به کمک هوش مصنوعی و پرورش جامعه ای از کاربران.
نتیجه Flow Machines است، دروازه‌ای به سوی مرزهای موسیقی جدید که در آن هنرمندان و هوش مصنوعی صداهای جدید و هیجان‌انگیزی ایجاد می‌کنند.




ترسیم یک مسیر روشن به
اهداف نهایی پروژه

مهندسان سونی CSL در پروژه Flow Machines با پذیرش این ایده که هوش مصنوعی می‌تواند به سازندگان موسیقی کمک کند تا قابلیت‌های خلاقانه‌شان را گسترش دهند، از یادگیری ماشینی و فناوری‌های تجزیه و تحلیل موسیقی برای توسعه ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای آهنگسازی خودکار استفاده کرده‌اند. تیم پروژه در نهایت با طراحان سونی تماس گرفت تا با بازنگری در صفحه‌های رابط کاربری، به آماده‌سازی ابزار برای عرضه کمک کنند و طراحان با ایجاد ایده‌ای واضح از ماهیت اصلی پروژه دست به کار شدند: ابزاری که قرار بود چه چیزی را انجام دهد. برای سازندگان موسیقی باشد

با این حال، بزرگترین تمرکز تیم، آسان‌تر کردن رابط برای ارتباط با آن بود – هدفی که آن‌ها تصمیم گرفتند با دادن شخصیتی به رابط Style Palette دنبال کنند که بتواند با سازندگان طنین‌انداز کند و خلاقیت‌های خلاقانه‌شان را ادامه دهد. سطح واقعی تر و احساسی تر. طراحان به‌جای استفاده از روش مرسوم رندر کردن هوش مصنوعی به‌عنوان یک آواتار انسان‌نما، می‌خواستند شخصیت‌های منحصربه‌فرد پالت‌های سبک مختلف را به گونه‌ای به تصویر بکشند که هیچ‌کس قبلاً آن را امتحان نکرده بود. با کمک الکسیس آندره، محقق سونی CSL، تیم رابط کاربری ایجاد کردند که تصویر متحرک تولید شده خودکار را در پشت پالت سبک پخش می کند تا “شخصیت” هوش مصنوعی را منعکس کند – یک مکمل بصری جنبشی، که با انرژی و حضور صداهای متناظر در زمان واقعی برای ساختن تجربه ترانه سرایی با نوعی “موجود صوتی” زنده درست در فضای کار.




این باعث شد که طراحان شروع به جستجوی نرم افزار آهنگسازی کنند که ممکن است بتوانند آن را در پلت فرم برنامه FM Pro ادغام کنند. Sony CSL Paris قبلاً روی تحقیق و توسعه فناوری‌هایی کار می‌کرد که با این استانداردها مطابقت داشتند: Impact Drums که طیف وسیعی از نمونه‌های درام را تولید می‌کند و DrumNet و BassNet که الگوهای ریتم را به‌طور خودکار تولید می‌کنند. با مشاهده پتانسیل در خط لوله، تیم طراحی با طرف Sony CSL تماس گرفت تا برنامه ها را با لحن و روشی مشابه صفحه FM Pro طراحی کند تا زیبایی شناسی را برای یکپارچگی بهینه به عنوان یک نام تجاری هماهنگ کند. برای یکسان کردن رابط کاربری برای عنصر آهنگسازی با بقیه رابط، طراحان یک فضای جستجوی دایره‌ای و شبیه هوش مصنوعی را انتخاب کردند و منطقه را با آهنگ‌های درام و الگوهای باس پر کردند تا به کاربران کمک کنند راحت‌تر صداها را آزمایش کنند، ساده‌تر فرآیند ترانه سرایی، و به حداکثر رساندن خلاقیت.



مشارکت با سازندگان
برای کشف ناشناخته های موسیقی

از زمان انتشار، FM Pro در حال حاضر طرفداران قابل توجهی را در میان جامعه سازندگان ایجاد کرده است و پایه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای انتشار آهنگ‌های جدید فراهم کرده است. با این حال، این ابزار به تازگی در قوس تکاملی خود شروع شده است. هدف اصلی این پروژه یک هدف مستمر است: ایجاد موسیقی بیشتر و بیشتر برای پذیرش مشارکت با فناوری‌های هوش مصنوعی و ساخت موسیقی مانند هرگز. این تیم با گوش‌هایی که همیشه به روی ورودی کاربران باز است، متعهد به تنظیم دقیق کارشان، عمیق‌تر کردن پروژه، و کمک به سازندگان برای یافتن شیارهای جدید و غنی‌تر برای رشد تخیل موسیقی خود هستند.


*1: پالت سبک یک مدل یادگیری ماشینی است که داده های موسیقی را تجزیه و تحلیل می کند. FM Pro شامل از پیش تنظیمات پالت سبک یادگیری ماشینی برای بیش از 100 ژانر مختلف از جمله پاپ، راک و هیپ هاپ است. کاربران همچنین می توانند با یادگیری ملودی های اصلی مدل، پالت های سبک خود را ایجاد کنند.


تزریق انرژی خلاق بیشتر
به تجربه ترانه سرایی

با توجه به اینکه برخی از طراحان از پیشینه موسیقی بودند، تیم طراحی از تجربیات خود استفاده کرد و با انواع نوازندگان حرفه ای در مورد ابزارهایی که به دنبال آن هستند صحبت کرد. این فرآیند ورودی ارزشمندی را ایجاد کرد، از جمله موضوعات مشترک خواستن «ایده‌های زیادی برای حفظ صداهای جدید» و راه‌هایی برای «هم‌تنیدگی با نوازندگان دیگر سبک‌ها و سبک‌ها برای تحریک خلاقیت». طراحان علاوه بر جمع آوری بینش از نوازندگان، هویت هدف ابزار را با پرسنل Sony CSL نیز مورد بحث قرار دادند.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida