پورتال گروه سونی – لوگوی حرکت سونی

صحنه‌سازی و فیلم‌برداری نماهای زنده برای فیلم Motion Logo

ماکت های اولیه برای لوگوی حرکت

ایجاد جهان بینی که
هیچ کس تا به حال ندیده است

با آن، ما روایتی را برای لوگوی حرکتی ایجاد کردیم که ایده سونی «نزدیک‌تر شدن به مردم» و «با جامعه و جهان» را به اشتراک می‌گذارد. ما تصمیم گرفتیم لوگو را روی نوعی مرز مجازی متمرکز کنیم که سونی از آن فراتر می‌رود تا به مردم دسترسی پیدا کند و با هم طنین انداز شود – فرآیندی که باعث ایجاد احساسات برای پر کردن جهان می‌شود. از آنجا، ما شروع به توسعه مفهوم طراحی خود پیرامون ایده “SENSE” کردیم، با توجه به اینکه وقتی سونی از آن مرز عبور می کند، یک شخص “احساس” می کند.



فیلم را پخش کنید




منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/motionlogo/index.html

برانگیختن لحظه
یک احساس زنده می شود

چگونه ارتباط با مردم باعث می شود که احساسات ظاهر شوند، رشد کنند و گسترش پیدا کنند
(ساختار لوگوی حرکت)

هنگامی که تیم به درک محکمی از فلسفه هدایت کننده هدف سونی دست یافت و رویکرد طراحی خود را بر این اساس جهت داد، طراحان شروع به ترکیب یک روایت و مفهوم کردند تا لوگوی حرکتی جدید را در یک چشم انداز روشن ریشه کنند.

شیباتایکی دیگر از اولویت‌ها، تصاویری از سونی بود که به مرزها می‌رسید و از آن عبور می‌کرد. برای اینکه تصویر خود را تا حد امکان واقعی جلوه دهیم، تصمیم گرفتیم به جای استفاده از CG کامل، از فیلم واقعی استفاده کنیم. ما شروع کردیم به گرفتن عکس های جداگانه از لوگوتایپ سونی که از طرف دیگر به سمت مرز می آمدند، به آرامی فوکوس می شدند، و در هنگام تماس، کشش و کشش را در سطح مرز ایجاد می کنیم. با فیلم‌هایی که به دست آوردیم، شروع کردیم به ترکیب عکس‌های ترکیبی که می‌توانست محصول نهایی خوبی را ایجاد کند. با این حال، یک چیزی که ما متوجه شدیم این بود که کشش سطحی لوگوتایپ که به تدریج از مرز عبور می کند، در موارد خاص کمی ناراحت کننده، تقریباً دردناک است. برای جلوگیری از ایجاد چنین تصوری، ما بر ایجاد احساس “شکست” تا حد امکان راحت و پیش زمینه کردن عنصر “طنین انتشار” تمرکز کردیم، همانطور که برای ارائه جهان بینی مرکزی و حرکت اصلی Motion Logo کار می کردیم.


ناکائوبا یک سوال اساسی به سراغ تابلو رفتیم: چگونه می‌توانیم عناصر «نزدیک‌تر شدن به مردم»، «طنین‌انگیز کردن» و «پر کردن جهان از احساسات» را در لوگوی جدید حرکتی ارائه کنیم؟ یکی از کارهایی که می‌خواستیم انجام دهیم این بود که نشان‌واره نشان‌دهنده سونی باشد و همه چیز اطراف آن نماینده مردم و جهان باشد. از آنجا، ما شروع به کاوش در هر ایده ای کردیم که چگونه سونی می تواند مردم را تغییر دهد و جهان را متحول کند. ما برخی از این ایده‌ها را به مدل‌های لوگوی واقعی تبدیل کردیم، که به ما نقاط مرجع مشخصی برای عمیق‌تر کردن بحث‌های طراحی‌مان داد. اساساً، ما بادبان های ایده خود را قرار دادیم و به تدریج متوجه شدیم که کدام مفهوم ما را به بهترین مسیر می برد. در بحث‌های ما، که شامل شرکای خارجی بود، در ابتدا به کندی پیش می‌رفتیم، زیرا ما بسیار بر ایده پر کردن جهان با احساسات متمرکز شده بودیم – تا اینکه متوجه شدیم چیزی که واقعاً باید روی آن تمرکز می‌کردیم، لحظه‌ی واقعی بود که سونی و مردم با هم بیایند تمرکز بر آن رویارویی، انتقال هم افزایی هایی که سونی، مردم، جامعه و جهان را به شیوه ای حسی و شهودی به هم مرتبط می کند، برای ما آسان تر می کند.

فوجیتاما مفهوم خود را برای لوگوی حرکتی داشتیم، اما مرحله بعدی – کشف چگونگی تبدیل کل روایت نزدیک‌تر شدن به مردم و طنین‌اندازی با جامعه و جهان به یک قالب بصری – کاملاً چالش برانگیز بود. جهان بینی که ما می خواستیم به آن بپردازیم محصول کامل تخیل ما بود، کاری که هیچ کس قبلاً انجام نداده بود. ما به چیزی نیاز داشتیم که کار طراحی خود را هدایت کند، و در نهایت لحن و روش را حول تمام ابعاد مختلف مفهوم طراحی “SENSE” ساختیم: گرما و راحتی که طبیعت و انسانیت را فرا گرفته است، انعطاف پذیری که نوعی سرزندگی را تراوش می کند، و حس حضور طبیعی و کم بیان با ترسیم روی آن پالت، مجموعه‌ای از ماکت‌ها را برای جهان‌بینی‌های مختلف با استفاده از مایعات غلیظ و شربتی، پارچه‌های ظریف و نقوشی مانند عبور نور از میان برگ‌های درخت ایجاد کردیم. همه اینها به تدریج در تصویر ما از سونی در حال شکستن مرزها و طنین طنین که دامنه آنها را گسترش می دهد جمع شد.


ناکائودر ایجاد حرکت واقعی لوگوی حرکتی، تصمیم گرفتیم با لوگوتایپ قابل مشاهده در طرف دیگر یک مرز مجازی شروع کنیم و درست زمانی که شخصی دست را دراز می کند و مرز را لمس می کند، از آن عبور کند. لحظه ملاقات آنها نشان دهنده لحظه ظهور احساسات است که در فضای بصری و در جهان طنین انداز می شود در حالی که لوگوتایپ به تدریج در موقعیت نهایی خود در مرکز کادر قرار می گیرد. نشان‌واره‌های حرکتی گذشته، هم از نظر بصری و هم از نظر مفهومی، خود را به صفحه محدود می‌کنند، اما ما رویکرد متفاوتی را در این زمینه نیز انتخاب کردیم. با دانستن اینکه کاربران با دیدن محتوای ویدیویی در زمان واقعی واقعاً از لحاظ احساسی با سونی ارتباط برقرار می کنند، ما خود صفحه را مرزی با لوگو و بیننده قرار دادیم. این امر کل جهت گیری مفهوم را تغییر داد: ما شروع به بررسی فضایی کردیم که کاربر واقعی به عنوان بخشی از محدوده لوگو اشغال می کند.