شیرایی: مردم تمایل زیادی به غذا، پوشاک، سرپناه، مطالعه، کسب درآمد و غیره دارند، اما من معتقدم که سرگرمی ساده نیز برای زندگی انسان بسیار مهم است. به همین دلیل است که مایلم ببینم که ما به جامعهای تبدیل میشویم که در آن هرکسی میتواند آزادانه بازی و سرگرمی را در صورت تمایل انجام دهد.
من همچنین معتقدم که برای تحقق بخشیدن به چیزی که همه می توانند واقعاً از آن لذت ببرند، مهم است که یک پروژه فراگیر و در دسترس داشته باشیم، از جمله افراد دارای معلولیت در توسعه پروژه از ابتدا، و ساختن چیزی که برای آنها جالب باشد.
ناکاگاوا: وقتی امروز بازی را امتحان کردم، شگفت زده شدم که چقدر در عرض چهار ماه پیشرفت کرده است. همچنین باعث شد متوجه شوم که بازی اکنون که دیگر به دست شما فشار نمی آورد چقدر لذت بخش تر شده است.
ناکاگاوا: من قبلا می توانستم ببینم، بنابراین در گذشته، تجربه واقعی بازی گرفتن را داشته ام. پس از نابینا شدن، فکر میکردم که دیگر هرگز نمیتوانم گیره بازی کنم، اما سپس نمونه اولیه را امتحان کردم. و در حالی که چیزی شبیه به گرفتن نیست، احساس ارتباط و بازی با طرف مقابل را به من بازگرداند که واقعاً من را خوشحال کرد.
تامباتا: این پروژه با کارگاه آموزشی طراحی فراگیر آغاز شد1 ما در ژوئیه 2021 با افرادی که دارای اختلالات بینایی و شنوایی هستند انجام دادیم. در کارگاه، ناکاگاوا سان به این موضوع اشاره کرد که چگونه “آرزو می کرد که می توانست با پسرش صید بازی کند.” در ابتدا فکر میکردم رسیدن به آن دشوار است، اما شنیدن این موضوع در کارگاه به من جرات داد و میخواستم این چالش را قبول کنم. سپس با طراحان خود و اعضای تحقیق و توسعه شرکت در مورد این سوال بحث کردم که مردم هنگام بازی کردن چه حسی دارند. ما به این نتیجه رسیدیم که مردم باید دنبال ریتم و سرعت رفت و برگشت، بین تعلیق زمانی که توپ در حال پرواز است پس از پرتاب شدن و آرامش زمانی که طرف مقابل آن را می گیرد، باشند. بنابراین، به جای طراحی یک بازی که از یک دستکش و یک توپ مخصوص استفاده می کند، تصمیم گرفتیم روی تجربه گرفتن خود توپ تمرکز کنیم. از طریق آزمون و خطا، ما یک نمونه اولیه از بازی ایجاد کردیم که از یک گوشی هوشمند استفاده میکند و Nakagawa-san و Shirai-san بلافاصله موافقت کردند که آن را امتحان کنند. این آبان ماه سال گذشته بود.
- 1طراحی فراگیر با پذیرش تنوعی از کاربران محصول، از جمله افراد دارای معلولیت، بر جامعیت تاکید می کند، زیرا درک مشترک در فرآیند طراحی گنجانده شده است.

تصویر مصاحبه
XR Catch یک تجربه از تبادل توپ های مجازی با سرعت خوب است، درست مانند بازی گرفتن. توپ مجازی پرتاب شده از دست شما پس از سه تن به سمت حریف پرواز می کند. حریف با تکیه بر ریتم این صدا توپ مجازی را می گیرد.
تامباتا: ایجاد تجربه های کاربری که باعث لبخند زدن همه شود بسیار دشوار است. اگر میخواهید ایدهای بسازید که واقعاً همه را بخنداند، باید هم به چیزها نگاه کنید و هم از زوایای مختلف ببینید، اما حتی در این صورت هم محدودیتی برای کارهایی که یک فرد به تنهایی میتواند انجام دهد وجود دارد. من معتقدم که ارزشهای جدیدی در این نوع از پروژههای فراگیر ایجاد میشود، جایی که به چیزها از منظر همه نگاه میشود، چیزها از طریق حواس مختلف درک میشوند و زمانی که همه بتوانند آزادانه ایدهها را بیرون بیاورند و دیگران بتوانند آنها را از دیدگاههای خود بگیرند و تطبیق دهند. .
شیرایی: من سه ساله بودم که نابینا شدم، بنابراین هیچ وقت در زندگی ام گیر بازی نکردم. من همچنین نمی دانم که پرتاب توپ چگونه به نظر می رسد یا گرفتن توپ با دستکش چه شکلی و احساسی دارد. اما من همچنان می خواستم نمونه اولیه را امتحان کنم زیرا بیسبال را دوست دارم. وقتی برای اولین بار شنیدم که میخواهیم یک نمونه اولیه از بازی بازی کردن را امتحان کنیم، فکر کردم برای ما وسیلهای میآورند که از توپ و دستکش استفاده میکند، اما در واقع یک بازی تلفن هوشمند بود، بنابراین فکر کردم که اینطور باشد. مانند انجام یک بازی آنلاین با کنترلر بازی.
همچنین، من نگران بودم که بازی برای همه لذت نبرد زیرا چیزی جالب برای افراد دارای اختلالات بینایی لزوما برای بیناها سرگرم کننده نیست.