پورتال گروه سونی – فضای منفی – مفهوم طراحی صوتی | داستان ها

MDR-Z7

مسکن هایی که منعکس می شوند
عملکرد بالا

* با Hi-Res Audio سازگار نیست.


از طرف، سیستم یک شبح زیبا، با سطوح صاف را تشکیل می دهد. نشانه ای از کشش در این سطوح باعث می شود به نظر برسد که فشار صوتی قدرتمندی در داخل آن متمرکز شده است. سطوح موازی نیز به حداقل می رسد، که آکوستیک را بهبود می بخشد. در قسمت بالا، کنترل‌ها همسطح قرار می‌گیرند، که منعکس کننده تراکم یکسان در طراحی هستند و جلوگیری از تماس هنگام حرکت سیستم را آسان‌تر می‌کنند.


PHA-3

رابط ها به طور منظم محصور شده اند

MHC-V7D/
SHAKE-X7D

طراحی ووفر محور
به نظر می رسد که چگونه به نظر می رسد

هدفون های درون گوشی XBA-Z5 واحدهای آرمیچر متعادل دوگانه را برای میانه ها و ارتفاعات واضح تر، همراه با یک درایور دینامیک بزرگ معرفی می کنند. در اینجا، فضای منفی در طراحی به شکل یک شیار بین آن‌ها است، که در فرآیند گردآوری ویژگی‌ها در یک توده منفرد و جامد، جرأت کردیم آن را دست نخورده باقی بگذاریم. از نظر بصری، اشاره می‌کند که هدفون‌های هدفون دارای دو واحد هستند که برای عملکرد صوتی عالی آن‌ها ضروری است. بدنه خود از منیزیم بسیار سفت و سخت ساخته شده است، با بافتی ریزدانه که وضوح بالا را به یاد می آورد.

مردم در طراحی صوتی برتر به دنبال چه چیزی هستند؟ از طریق تحقیق و کارگاه‌های آموزشی در توکیو و لندن از متخصصان صدا و علاقه‌مندان به صدا پرسیدیم. بازنگری در زیبایی‌شناسی ادیوفیل به ما یادآوری کرد که چقدر مهم است که شنوندگان را در مورد عالی بودن صدا اطمینان دهیم، پایه فنی آن را نشان دهیم و وضوح بالا را از طریق ظاهر محصول و مواد پیشنهاد کنیم. به جای اینکه باریک، سبک و آینده نگر به نظر برسند، طراحی محصول برتری که ما به دنبال آن بودیم، با محکم و قابل توجه بودن، اعتماد به نفس را القا می کند.

فشرده سازی، متراکم شدن،
و فضای منفی

XBA-Z5

شیار گرفتن،
از دو راننده

نمایش آنچه است
پشت صدای ممتاز

شنیدن گاه به گاه MP3 یا AAC اکنون بسیار متداول است که با ظهور گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های تلفن همراه تقویت شده است، زیرا کمتر کسی به دنبال وفاداری صوتی با وضوح بالا است. ما می‌خواهیم افراد بیشتری در تجربه‌های شنیداری که سی‌دی‌ها را پشت سر می‌گذارند، آنچه را که از دست داده‌اند بشنوند – به‌ویژه اکنون که پیشرفت‌های صوتی دیجیتال کمیت و کیفیت را در پخش و توزیع افزایش داده است. در همین حال، این واقعیت که گوش دادن بی سیم محبوب تر است نشان می دهد که مردم نیز خواهان سادگی و راحتی هستند. وقت آن بود که نگاهی تازه به آنچه که صدای ممتاز را برتر می‌کند بیندازیم و یک زبان طراحی جدید برای امروز و فردا ایجاد کنیم تا آنچه را که این تجربه شنیداری را متمایز می‌کند، منتقل کنیم.

NW-ZX2

خالص وفاداری بالا، متراکم

گوش دادن به موسیقی در محصولات صوتی درجه یک لذت بخش است.
برای وسوسه کردن مخاطبان گسترده تر،
ما یک زبان طراحی جدید ایجاد کرده ایم.


جلب رضایت بیشتر شنوندگان
با صدای بی نقص

یک Walkman® NW-ZX2 بردارید، و خواهید دید که ما سعی نکردیم بلوک تقویت کننده را در داخل پنهان کنیم. درعوض، در حالی که بقیه بدن فشرده به نظر می رسد، متوجه یک برآمدگی جزئی در پشتی که آمپر قرار دارد خواهید بود. این یک شکل متمایز و یادآور چیزی است که برای تولید صدای برتر لازم است. دکمه‌ها درج شده‌اند، با فضای منفی که در اینجا شکل می‌گیرد تنها با لمس مکان دکمه‌ها را مشخص می‌کند. سایر نشانه‌های طراحی که از عملکرد صوتی پشتیبانی می‌کند، کناره‌های منحنی قاب آلومینیومی است که استحکام بیشتری را ایجاد می‌کند. پرداخت شات بلاست ممکن است شما را به یاد وضوح بالا بیاندازد. و هنگامی که پخش کننده را پایین می آورید، خواهید دید که چگونه گهواره آن را به اندازه کافی بالا نگه می دارد تا به لطف فضایی که با دقت طراحی شده است، به راحتی دوشاخه های بزرگتر و باکیفیت را وارد کنید.


زیبایی‌شناسی فضای منفی همچنین الهام‌بخش طراحی سیستم‌های صوتی خانگی بدون رزولوشن هیجان‌انگیز است، مانند سیستم‌های MHC-V7D / SHAKE-X7D.* در اینجا، ما بر روی ووفر تمرکز کردیم که نماد صدای عظیم است. با تغییر فضای بین آن و میانی‌ها و توییترهای اطراف – شیارهایی که هنگام فشرده‌سازی هر بلندگو به یک آرایش محکم‌تر ظاهر می‌شوند – تأثیر بیشتری به سیستم دادیم و به ویژه بر ویژگی‌های خاصی تأکید کردیم.

برخلاف طراحی قبلی تقویت کننده هدفون، با رابط و محافظ های کنترلی که ظاهراً به عنوان یک ویژگی خارجی اضافه شده است، PHA-3 تمام اجزای مورد نیاز را در بدنه ای محکم و کارآمد قرار می دهد که ردپایی از این جنبه های ضروری را نشان می دهد. در متراکم کردن این ویژگی‌ها، محافظ‌ها را در بدنه ادغام کردیم که فضایی را برای جک‌های شماره‌گیر و هدفون نیز مشخص می‌کند. پیچ‌ها به دقت پنهان شده‌اند، که باعث می‌شود بدنه براق‌تر منسجم‌تر شود. ساخته شده از آلومینیوم آسیاب شده و با انفجار تقویت شده است. با یک لمس، کیفیت صفحه تنظیم صدا را نیز احساس خواهید کرد.


فضای نگاتیو ایده آل برای کادربندی هر نوع محصول صوتی چیست؟ سه جفت مفهوم تفکر ما را هدایت می کرد. اشکالی که از این فرآیند فشرده سازی پدید می آیند، ساده و نمادین خواهند بود. محصولات صوتی نیز به طرز مطمئنی محکم و بادوام به نظر می رسند. و پرداخت‌ها و بافت‌های ریز با به‌نظر رسیدن دقیق و انتقال حس چگالی بالا، موسیقی با وضوح بالا را به یاد می‌آورند.



طراحی صوتی ممتاز جدید از سونی
مخاطبان بیشتری را دعوت می کند
برای لذت بردن از گوش دادن راحت تر با وضوح بالا.


منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/works/products/negative_space/

درایورهای سخاوتمندانه ۷۰ میلی‌متری در هدفون‌های MDR-Z7 برای موسیقی با صدای طبیعی‌تر، جلوه موج هواپیما ایجاد می‌کنند. آنها همچنین به سمت گوش متمایل می شوند و توزیع یکنواخت تری را در یک محدوده فرکانس وسیع ممکن می سازند. شکل این محرک‌های ضروری و با کارایی بالا در محفظه بازتاب می‌یابد، جزئیاتی که ما در فرآیند متراکم کردن محفظه تا حد امکان بدون به خطر انداختن عملکرد حفظ کرده‌ایم. در اینجا نیز، پرداخت خوب، کیفیت صدای خوب آنها را نشان می دهد. محفظه ها توسط بازوهای آلومینیومی نگه داشته می شوند و در عین حال باریک بودن را تضمین می کنند.


در نظر گرفتن آنچه که یک تجربه گوش دادن با وضوح بالا و ممتاز را ممکن می‌سازد، ما را به تحسین اینکه چگونه چیزها در حالت فشرده و متراکم هستند، تحسین کرد. تصور کنید که همه عناصر یک محصول صوتی را به یک جرم منفرد و جامد فشرده کنید – فشرده سازی آنها تا زمانی که مواد با هم ذوب شوند، و آنچه که به طور طبیعی باقی می ماند چیزی است که بسیار ضروری است. به ناچار، این روند فضای منفی ایجاد شده را با حفظ این ویژگی های ضروری آشکار می کند. در همین راستا، ما تصمیم گرفتیم روی طراحی این فضای به دست آمده تمرکز کنیم، که بر آنچه که صدای ممتاز را برجسته می کند، تأکید می کند.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida