پورتال گروه سونی – طراحی سونی: گزارش رویداد مدرن می سازیم | رویدادها | اخبار

هاسگاوا: محصولی که انتخاب کردم ICF-5800 Skysensor نام دارد که پدرم برای من خرید. این سریال بود که تجربه جدید گوش دادن به پخش امواج کوتاه از ژاپن و سراسر جهان را معرفی کرد. طراحان باید به دقت فکر کرده باشند که چگونه می توانند پیچیدگی تجهیزات حرفه ای را برای کاربر عادی به ارمغان بیاورند. از همه لحاظ – از احساس رادیو گرفته تا قابلیت استفاده آن – به خوبی طراحی شده است.
ما همین تصور را از کتابچه راهنمای کاربر دریافت می کنیم که ابزار دقیق کابین خلبان را در جلو به تصویر می کشد. در اینجا نیز از ما دعوت شده است که از یک تجربه کاربری جدید لذت ببریم. این رویکرد در طراحی هنوز هم امروزه در سونی بسیار مورد توجه ما است، و هنگامی که نوع جدیدی از محصول را ایجاد می کنیم، همچنین بسیار مراقب هستیم تا یک تجربه کاربری جدید مناسب ترتیب دهیم.

خوشبختی: وقتی به نوآوری و روش‌ها، گونه‌شناسی‌های جدید در محصولات فکر می‌کنید، سونی مرکز است. بسیاری از آنها را اینجا در این کتاب پیدا می کنید. سازگاری را ادامه دهید و سپس تکامل پیدا کنید.

هاسگاوا: طراحان قلب خود را برای هر محصول در نمایشگاه در نمایشگاه یا در عکس ریخته اند. من از بازدیدکنندگان دعوت می‌کنم تا ببینند Sony Design در طول سال‌ها چگونه تکامل یافته است.

هاسگاوا: کتاب ما را به تجدید نظر در وعده Sony Design دعوت می کند. از گذشته و از طریق حال، و سپس، چگونه کار ما باید در آینده تکامل یابد؟

پس از کار اولیه در مد در کپنهاگ و سانفرانسیسکو وارد صنعت طراحی شد. بیش از 15 سال از موفقیت در کار برای برندهای پیشرو جهانی برخوردار بوده است. یکی از بنیانگذاران و مدیر خلاق OEO و یک سخنران اصلی به طور منظم در مورد مسائل طراحی.

یاسوکو سکی کارگردان TRI+
یاسوکو سکی
کارگردان، TRI+

هاسگاوا: ما اخیراً نگاهی به مفهوم Sony Design انداختیم و برخی از افکار را در یک ویدیو با عنوان “Typologies Bold” جمع آوری کردیم. ساخت محصولات امیدواریم با معرفی تجربیات کاربری جدید، پروژه های اکتشافی بیشتری را نیز امتحان کنیم.





بسته بندی

سکی: از هر دوی شما بسیار متشکرم. سال آینده، سونی هفتادمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد. من شخصاً دیدن همه این محصولات چشمگیر ساخته شده توسط شرکتی که از خاکستر ژاپن پس از جنگ برخاسته است برای من تکان دهنده است. اینجا واقعاً جایی است که رویاها ساخته می شوند. من مشتاقانه منتظر محصولات و خدمات هیجان انگیزتر سونی در آینده هستم.


صحنه هایی از نمایشگاه Sony Design: MAKING MODERN

نمایشگاه Sony Design: MAKING MODERN

گزارش رویداد

بزرگداشت
انتشار از
طراحی سونی:
مدرن ساختن

سکی: امروز نگاهی دقیق‌تر به روح طراحی Sony و چرایی جذابیت این محصولات برای مردم خواهیم انداخت. برای شروع، یوتاکا و توماس کمی در مورد محصولات سونی مورد علاقه خود به ما خواهند گفت.

پس از پیوستن به سونی، از سال 1994 در ایالات متحده مستقر شد، جایی که بعداً به تأسیس مرکز طراحی سانفرانسیسکو کمک کرد. از زمان بازگشت به ژاپن در سال 1999، تجربه گسترده ای در طراحی تحقیق و توسعه و زمینه هایی از جمله طراحی محصول، ارتباطات و UI به دست آورد. در سال 1393 به عنوان مدیرکل ارشد مرکز خلاقیت منصوب شد.

طراحی سونی: مدرن کردن

معرفی تکنولوژی جدید
از طریق تجربیات کاربر جدید

Yutaka Hasegawa مدیر کل ارشد مرکز خلاقیت سونی
طراحی سونی: مدرن کردن

هاسگاوا: ما دیدگاه کاربر را هنگام ایجاد تجربیات جدید از نزدیک در نظر می گیریم، به طوری که طراحی با مردم طنین انداز شود. اما مطمئناً برخی از محصولات کاملاً متفاوت از سایرین هستند. محصولاتی که برای تجربه شنیداری ممتاز طراحی شده اند، کاملاً بر خلاف محصولات دیگری هستند که برای لذت بردن از ورزش یا تناسب اندام طراحی شده اند، مانند سنسور تنیس. به همین دلیل است که به جای تحمیل زبان طراحی یکسان به همه محصولات، باید دانش عمیق کاربران را از یک دوره به عصر دیگر به کار ببریم تا محصولات به روش های مناسب شکل بگیرند.

هاسگاوا: درسته به جای محدود کردن خود به اشکال و اشکال گذشته، ترجیح می‌دهیم به ارائه تجربیات کاربر تازه ادامه دهیم.


محصولات با شخصیت و روح

Thomas Lykke مدیر خلاق، OEO
واکمن ورزشی

سکی: برای جمع بندی، می توانم از شما بخواهم نظر نهایی را به اشتراک بگذارید؟

سکی: واکمن نیز بخشی از دوران کودکی من بود. اکنون که به طرح نگاه می کنم، جرقه هایی از خاطرات دوران کودکی را می بینم – احساسات و شادی من در آن زمان مستقیماً با آن مرتبط است. من فکر می‌کنم این نتیجه طراحی تجربه سونی است، نه فقط ظاهر محصولات.
توماس، ما در این نمایشگاه بسیاری از محصولات دیگر سونی را در اطراف خود می بینیم. می‌توانم بپرسم چرا فکر می‌کنید Sony Design برای مردم جذاب است؟

ویرایشگر طراحی به عنوان سردبیر مجله طراحی اکسیس، یک حرفه ویرایش مستقل را ایجاد کرده است. TRI+ (Triplus) را در سال 2001 تأسیس کرد که به توسعه محصول اختصاص یافته است که روحیه بازی، یادگیری و طراحی را در کودکان پرورش می دهد. همچنین در نمایشگاه ها، انتشارات و مدیریت کارگاه ها و رویدادهای دیگر مشارکت دارد. مدرس کمکی در دانشگاه هنر و طراحی جوشیبی.

Yutaka Hasegawa مدیر کل ارشد مرکز خلاقیت سونی
یوتاکا هاسگاوا
مدیر کل ارشد،
مرکز خلاقیت سونی

سکی: ماهیت این تجربه بدون شک تغییرات زیادی کرده است زیرا محصولات دیجیتال به تدریج جایگزین Skysensor و سایر محصولات آنالوگ شدند. سونی چگونه تجربه کاربری ثابتی را تضمین کرده است؟

سکی: بنابراین محصولات همیشه از نسلی به نسل دیگر بر اساس آگاهی دقیق از نیازهای کاربر طراحی می شوند.

سکی: توماس، می‌توانید درباره محصولی که انتخاب کردید به ما بگویید؟

1394.4.29 – 2015.6.14 *این نمایشگاه به پایان رسید.
Sony Building 8F OPUS


منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/news/event/makingmodern_opus/report.html

خوشبختی: من موارد مورد علاقه زیادی دارم، اما یکی را انتخاب کردم که اولین خاطرات من از سونی را به یاد آورد – واکمن ورزشی. من حدودا 12 ساله بودم خریدمش. برای من این مثل آزادی بیان بود. شما یک استریوی قابل حمل دارید که می‌توانید هنگام حرکت یا بازی کردن و گوش دادن به موسیقی با خود بیاورید.

خوشبختی: کم و بیش، تکنولوژی یکسان است. چیزی که متمایز می کند طراحی است – نحوه تعامل طراحی با شخص، کاربر. آیا می خواهم با سونی کار کنم؟ البته! این یک دارایی بزرگ است که سونی اهل ژاپن است، زیرا ژاپن نیز میراثی طولانی دارد که به صدها سال پیش بازمی گردد – مواد، سطح، همه چیز. برای سونی این که به روشی خلاقانه از این موضوع استفاده کند و آن را با فناوری ادغام کند – واقعاً جالب خواهد بود.

هاسگاوا: ما سهم خود را از موفقیت ها و شکست ها داشته ایم، اما سونی مطمئناً به پیشروی انواع جدید محصولات ادامه داده است. ما همچنین آنچه را که در محصولاتی که امروز می‌بینید آموخته‌ایم به کار می‌بریم، و به نوعی، آن محصولات گذشته ممکن است همچنان بر چشم‌انداز طراحی فعلی تأثیر بگذارند.

به مناسبت انتشار Sony Design: MAKING MODERN، نمایشگاهی در ساختمان سونی در گینزا برگزار شد. یک گفتگوی قبل از رویداد در 28 آوریل برگزار شد. توماس لیکه، مدیر خلاق استودیوی طراحی OEO، و یاسوکو سکی، مدیر TRI+، به همراه رئیس Sony Design Yutaka Hasegawa برای بحث در مورد روح طراحی سونی و جذابیت پایدار محصولات سونی، شرکت کردند. که به عنوان میزبان خدمت می کرد. نکات برجسته در زیر ارائه شده است.

Thomas Lykke مدیر خلاق، OEO
توماس لیکه
مدیر خلاق، OEO

سکی: دیدن این نمایشگاه یک بار دیگر به من یادآوری می کند که چگونه سونی “مدرن می سازد” با طراحی که زمان ما را تعریف می کند. یکی از نمونه‌هایی که به‌نظر می‌رسد به خاطر می‌آورم خط تولید My First Sony مربوط به اواخر دهه 1980 است. در زمانی که تعداد کمی از تولیدکنندگان به کودکان غذا می‌دادند، سونی جرات تولید این محصولات را داشت. در سری Aibo، ما همچنین شاهد یک جنبه اکتشافی و بازیگوش از طراحی سونی هستیم که جذاب است.

سکی: مطمئناً این کتاب به دلیل دیدگاه گسترده ای که در مورد محصولات سونی ارائه می دهد بسیار مهم است.


بازتعریف طراحی سونی،
و به اشتراک گذاشتن تجربیات جدید

صحنه هایی از نمایشگاه Sony Design: MAKING MODERN

خوشبختی: من فکر می کنم آنچه محصولات سونی دارند شخصیت است. تقریباً می توان گفت آنها روح دارند – آنها به نوعی انسان هستند. در واقع می توانید این را در بسیاری از محصولات مشاهده کنید – آنها نوعی درخشش در چشم دارند. بسته بندی یک محصول و فناوری بیش از هر زمان دیگری مرتبط است، زیرا این چیزی است که آن را انسان می کند و این چیزی است که باعث می شود در قلب شما طنین انداز شود. این واقعاً چیزی است که من در مورد Sony Design دوست دارم.


سونی، منبعی از
دسته بندی محصولات جدید

یاسوکو سکی کارگردان TRI+
خط تولید My First Sony

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida