پورتال گروه سونی – شما و BAU – ارزش تجربه جدیدی را برای عکاسی هنری به ارمغان می آورد | داستان ها

ارزش تجربه جدید را برای عکاسی هنری به ارمغان می آورد

اطلاعات بیشتر در مورد REA-C1000 Edge Analytics Appliance را در اینجا بیاموزید >

ایکدابا نزدیک شدن به پروژه، می‌خواستیم از طرح‌های سونی و فناوری‌های سونی استفاده کنیم تا ارزش تجربه جدیدی را در عکاسی هنری به ارمغان بیاوریم. به محض اینکه خبر به دست آمدن ما در نمایشگاه PHOTO MIYOTA را دادیم، شروع به صحبت در مورد استفاده از فناوری منحصر به فرد این شرکت برای تشخیص اجسام متحرک و استفاده از آن در عکس ها کردیم. این فناوری است که می تواند به طور خودکار یک فرد را در یک تصویر مشخص شناسایی کند، فرد را از تصویر اصلی “استخراج” کند و سپس فرد را روی یک تصویر کاملاً متفاوت قرار دهد – همه در زمان واقعی. سونی قبلاً این فناوری را در دستگاه REA-C1000 Edge Analytics استفاده کرده است. بنابراین باید به این فکر کنیم که چگونه ممکن است به نوع جدیدی از تجربه تبدیل شود. در نهایت، به یک ایده اولیه رسیدیم: قرار دادن افراد در کارهای عکاسی، که فکر می کردیم می تواند جالب باشد. سازمان‌دهندگان PHOTO MIYOTA نیز چنین فکر می‌کردند—آنها همان پتانسیل ما را دیدند و گفتند که می‌خواهند آن را در ویترین قرار دهیم. به این ترتیب پروژه پیش رفت.

مرکز خلاقیت سونی از این فرصت استفاده کرد تا بخشی از نمایشگاه PHOTO MIYOTA باشد، برنامه‌ای که “امکانات جدیدی را برای عکاسی تلاش می‌کند.” چه چیزی در مفهوم پشت پروژه بود؟

جشنواره بین المللی عکس Asama 2019 PHOTO MIYOTA، رویدادی 56 روزه که 728 اثر از عکاسان سراسر جهان را به نمایش گذاشت.
شامل یک همکاری منحصر به فرد بین مرکز خلاقیت سونی و عکاس آقای تاکاشی سوزوکی است:
یک نمایشگاه تعاملی با عنوان “شما و BAU”. چه چیزی به این نمایشگاه هویت داد؟
این تلفیقی از قابلیت‌های طراحی سونی و فناوری‌های منحصربه‌فرد بود که بینندگان را در آثار آقای سوزوکی غرق کرد.
به شیوه جدیدی از تجربه عکاسی جان می بخشد.
در زیر، اعضای پروژه نگاهی از پشت صحنه به تلاش ارائه می دهند.

احساس کردن دروازه ای به
تجربیات خارق العاده

با این حال، ما نمی‌خواستیم تنها به قرار دادن افراد در عکس‌ها بسنده کنیم. ما می خواستیم کل تجربه را به چیزی جدید، چیزی چشم نواز، چیزی به یاد ماندنی تبدیل کنیم. ما از همان ابتدا به سه سیاست متعهد بودیم. ابتدا، می‌خواستیم مطمئن شویم که قرار دادن بازدیدکنندگان در عکس‌ها، یک اثر هنری کاملاً جدید ایجاد می‌کند، نه فقط یک تصویر ترکیبی. دوم، این نمایشگاه باید جذابیت زیبایی شناختی هر عکس را با برجسته کردن تضاد بین اثر اصلی و نسخه جدید – نسخه شخص در عکس – که این فناوری ایجاد می‌کند، برجسته می‌کرد. در نهایت، کل بسته باید سرگرم کننده باشد. اگر نتوانید از این تجربه لذت ببرید، یک نمایشگاه تعاملی چه فایده ای دارد، درست است؟ با هدف طراحی خود، شروع به جستجوی هنرمندی کردیم که بتوانیم با او همکاری کنیم.

اوگوراهمانطور که ما به دنبال عکس هایی بودیم که برای مفهوم ما مناسب باشد، به آثار بسیاری از هنرمندان مختلف نگاه کردیم. یکی از مواردی که واقعا ما را جذب کرد یک مجموعه عکس به نام “BAU” توسط آقای تاکاشی سوزوکی بود. موضوع اصلی اطلاع‌رسانی به آثار، ایده «شکاف تشخیص» است که هنگام مشاهده یک تصویر شکل می‌گیرد، پدیده‌ای که آقای سوزوکی از طریق ترکیب اسفنج‌های رنگارنگ در اشکال مختلف آن را برجسته کرده است. بسته به دیدگاه بیننده، یک اسفنج ممکن است مانند یک ساختمان به نظر برسد. ممکن است شبیه چهره یک فرد باشد. ممکن است در کل شبیه چیز دیگری باشد. موضوعات عکس ها هویت زیبایی شناختی جالبی دارند و نتیجه مفهومی آن نیز به همان اندازه قانع کننده است. برای ما، این بوم ایده‌آل برای مفهوم غوطه‌وری بود – حضور در عکس‌ها به معنای واقعی کلمه قدم گذاشتن در شکاف تشخیص است. ما همچنین می‌دانستیم که با توجه به اینکه بازدیدکننده در عکس چگونه می‌تواند به ظاهر آن بیافزاید، یک اثر هنری جدید خلق می‌کند. وقتی در مورد استفاده از “BAU” به آقای سوزوکی نزدیک شدیم، او بلافاصله سوار شد. او دوست داشت که چگونه این یک برداشت کاملاً جدید از هنر است، چیزی که فراتر از مرزهای مرسوم عکاسی هنری است. با آن، ما باید روی ایجاد تجربه واقعی کار کنیم.


منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/youandbau/index.html

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida