مرکز خلاقیت سونی از این فرصت استفاده کرد تا بخشی از نمایشگاه PHOTO MIYOTA باشد، برنامهای که “امکانات جدیدی را برای عکاسی تلاش میکند.” چه چیزی در مفهوم پشت پروژه بود؟
اوگوراهمانطور که ما به دنبال عکس هایی بودیم که برای مفهوم ما مناسب باشد، به آثار بسیاری از هنرمندان مختلف نگاه کردیم. یکی از مواردی که واقعا ما را جذب کرد یک مجموعه عکس به نام “BAU” توسط آقای تاکاشی سوزوکی بود. موضوع اصلی اطلاعرسانی به آثار، ایده «شکاف تشخیص» است که هنگام مشاهده یک تصویر شکل میگیرد، پدیدهای که آقای سوزوکی از طریق ترکیب اسفنجهای رنگارنگ در اشکال مختلف آن را برجسته کرده است. بسته به دیدگاه بیننده، یک اسفنج ممکن است مانند یک ساختمان به نظر برسد. ممکن است شبیه چهره یک فرد باشد. ممکن است در کل شبیه چیز دیگری باشد. موضوعات عکس ها هویت زیبایی شناختی جالبی دارند و نتیجه مفهومی آن نیز به همان اندازه قانع کننده است. برای ما، این بوم ایدهآل برای مفهوم غوطهوری بود – حضور در عکسها به معنای واقعی کلمه قدم گذاشتن در شکاف تشخیص است. ما همچنین میدانستیم که با توجه به اینکه بازدیدکننده در عکس چگونه میتواند به ظاهر آن بیافزاید، یک اثر هنری جدید خلق میکند. وقتی در مورد استفاده از “BAU” به آقای سوزوکی نزدیک شدیم، او بلافاصله سوار شد. او دوست داشت که چگونه این یک برداشت کاملاً جدید از هنر است، چیزی که فراتر از مرزهای مرسوم عکاسی هنری است. با آن، ما باید روی ایجاد تجربه واقعی کار کنیم.