پورتال گروه سونی – سری Signature: پخش کننده موسیقی دیجیتال DMP-Z1، هدفون In-ear IER-Z1R | داستان ها

یکی از چیزهایی که ما در پس ذهن خود نگه داشتیم این بود که چگونه منابع صداهای زیبا، مانند سازهای بادی، نیز زیبا به نظر می رسند. برای یافتن این وحدت در هدفون خود، عناصر طراحی را تا حد نیازهای ساده کاهش دادیم. آنچه باقی می ماند جوهره تجربه موسیقایی است، رسانه ای ناب و بدون تزئین برای نیت واقعی هنرمند.

برای استفاده کامل از کیفیت صدای استثنایی که آمپلی فایرهای آنالوگ می توانند ارائه دهند، تیم تصمیم گرفت که یک دکمه ولوم چرخشی درجه یک در سطح جلوی بدنه برای عملکرد بهینه صدا قرار دهد. دستگیره، با قرارگیری جسورانه خود، نمای کلی را برجسته می کند که میراث تعهد طولانی مدت سونی به صدا را با لمسی زیبا به تصویر می کشد. این تیم همچنین صفحه‌های رابط کاربری (UI) را اصلاح کردند تا حتی زمانی که آداپتور برق متناوب به برق وصل است، عملکرد باتری را فعال کند و اطمینان حاصل کند که کاربران همیشه به بهترین کیفیت صدا دسترسی دارند.


یافتن الهام در تیرهای فولادی


پس چگونه طراحان می توانند به تجربیات صوتی “نهایی” در هسته چشم انداز مهندسان شکل دهند؟ برای مقابله با این ماموریت، تیم هدف خود را بر روی فرم H-frame قرار داد. با تکرار ظاهر و احساس یک تیر فولادی H شکل برای کاربردهای معماری، یک قاب H در برابر خم شدن مقاومت می‌کند و رزونانس غیرضروری را به حداقل می‌رساند تا به دستگاه کمک کند کیفیت صدایی استثنایی و بدون اعوجاج ارائه کند. این طرح، بردهای مدار واحد را بر روی قاب H نصب می کند، که به عنوان شاسی در جای ساختار جعبه معمولی، با اجزای دیجیتال در بالا و اجزای آنالوگ در پایین عمل می کند. این دو تخته را در شرایط فیزیکی یکسان قرار می دهد و محیطی را ایجاد می کند که در آن صدا می تواند با وضوح ایده آل ظاهر شود. با افزودن ویژگی دیگری به قاب، طراحان یک عایق در سطح پایینی قرار دادند تا به تمیز کردن خروجی صدا کمک کند. DMP-Z1 با تمام آن تغییرات دقیق و لمس های ظریفی که در خدمت هدف منحصر به فرد کیفیت صدای بی نظیر است، در حال حاضر لباسی برای تحت تاثیر قرار دادن خود دارد. با این حال، وقتی باتری جدید را اضافه می‌کنید – ارتقایی که واحد را قابل حمل می‌کند – و کیف حملی که تیم طراحی برای آن ایجاد کرده است، بهتر می‌شود. این دستگاه دروازه ای برای تجربه های جدید صوتی است. کاربران می توانند نهایت کیفیت صدا را با خود به سبک و سیاق هر کجا که می روند همراه خود ببرند.


دادن چیزی به مهندسان برای هیجان زده شدن

سوگابه، طراح ارشد




هدفون داخل گوش

هسته ای با کیفیت صدای فوق العاده

پخش کننده موسیقی دیجیتال DMP-Z1 تلاشی برای ایجاد تجربه گوش دادن به هدفون با کیفیت بالا است. البته هر کوئست نقطه شروعی دارد، و پیدایش سفر DMP-Z1 دو چیز بود: یک منبع انرژی تمیز، پایدار و باتری محور با نویز کمتر از برق متناوب AC استاندارد، در نتیجه ایجاد یک محیط گوش دادن به هدفون ایده آل، و آمپلی فایر آنالوگ با عملکرد با خروجی و کیفیت بالا که برای ارائه عملکرد صوتی باورنکردنی در هر پلت فرم هدفونی لازم است. با کار بر روی این پایه، تیم تصمیم گرفت تا با ادغام آمپلی‌فایر، پخش‌کننده و باتری در یک بسته واحد از قدرت و عملکرد انتقال سیگنال پشتیبان‌گیری کند تا بدتر شدن سیگنال و نویز در تنظیمات سیمی را به حداقل برساند.

تیم توسعه، با هدف ارتقای کیفیت صدا به سطح عمیق‌تری، بر ارائه لذت تجربه صوتی نهایی به یک پایگاه کاربر حتی گسترده‌تر تمرکز کرد. توسعه دهندگان با استقبال خستگی ناپذیر خود از آنچه صدا می تواند باشد، شروع به ایجاد یک پخش کننده موسیقی دیجیتالی کردند که پتانسیل هر واحد هدفون را به حداکثر می رساند و مجموعه ای از هدفون های داخل گوشی که تجربه صوتی نهایی را برای موبایل ایجاد می کند. طراحان دیدگاه خود را در درک کاملی از فناوری، با استفاده از حساسیت های طراحی خود برای کنار هم قرار دادن مکانیسم ها و اشکالی که قادر به انتشار کیفیت صدای باورنکردنی هستند، پایه گذاری کردند. این همچنین به معنای ترجمه مفهوم طراحی سری Signature به ظاهری بصری بود: ارائه بصری جادوی شنیداری خالص، با فرم‌ها که عناصر منحصر به فرد هر مدل را به حداکثر می‌رسانند و هر گونه ویژگی تزئینی غیر ضروری را حذف می‌کنند.

در سونی، ما همیشه به دنبال خلق چیزهای جدید با ترکیب تخیل طراحان با تخصص فنی مهندسان بوده ایم. ایده H-frame DMP-Z1 که از تیم طراحی گرفته شده است، نمونه‌ای است – ما به همراه مهندسان پروژه این کار را انجام دادیم، که مدام می‌گفتند که این ساختار عالی برای صدای عالی است و آنها می‌خواستند تا آخر ببینید به نظر من بخشی از کار یک طراح این است که ایده های جدید و بدیع ارائه کند و آنها را با مهندسان زنده کند. همه چیز در مورد پذیرش چالش است.

هسته اصلی IER-Z1R، جدیدترین هدفون داخلی سونی، تجربه لذت بردن از کیفیت صدای فوق‌العاده در زندگی معمولی، هر کجا که کاربر اتفاق می‌افتد، است. برای تیم طراحی، چالش بر روی یک سیستم درایور هیبریدی با سه واحد جدید توسعه‌یافته که قادر به تولید فرکانس‌های بسیار پایین تا فوق‌بالا هستند متمرکز بود. سختی؟ قرار دادن همه آن در فضای محدود مسکن بدون به خطر انداختن عملکرد واحدها. برای درایور دینامیک با فرکانس فوق العاده بالا، تنظیمات دیافراگم را در یک آرایش کواکسیال با لوله رسانای صدا قرار می دهد و ساختاری ایجاد می کند که صدای فرکانس بالا را بدون هیچ گونه پوسیدگی به گوش منتقل می کند. واحد درایور BA برای فرکانس‌های بالا، در عین حال، وارد بریدگی بین تراژیک می‌شود، و درایور دینامیکی که محدوده‌ای از فرکانس‌های پایین تا فرکانس‌های میانی را پوشش می‌دهد، پشت سر آن قرار می‌گیرد. این چیدمان یک تلاش مشترک بود: طراحان و مهندسان ساختار را با هم کار کردند تا به کیفیت صدای بکر و قابلیت پوشیدن مطلوب دست یابند – و در نهایت، همه اینها به شکلی ساده و راحت جمع شدند. این تیم در نهایت از آلیاژ زیرکونیوم برای پوشش استفاده کردند و از استحکام بالای مواد و عدم نیاز به عملیات سطح استفاده کردند. برای افزایش دقت ساختار داخلی، توسعه دهندگان چالش ایجاد یک مسکن یکپارچه و بدون درز را آغاز کردند. این تلاش نیز موفقیت آمیز بود و منجر به یک بدنه صاف و بدون درز شد: یک “هسته” با کیفیت صدای خیره کننده.


یافتن بازتاب بصری کمال شنیداری


تنها هدف سری Signature ارائه دیدگاه سونی در مورد کیفیت نهایی صدا است. مهندسان و طراحان با داشتن آن میدان هدف در چشم‌انداز خود، ارتباطات مشترکی را در هر پروژه توسعه ایجاد کرده‌اند – با هم کار کردن در خارج از دروازه. این تلاش‌ها از چارچوب‌های سنتی هزینه، مواد و ساختار در جستجوی تجربه‌های صوتی فراتر رفته است که شنوندگان را در آنچه هنرمندان پشت صداها قصد شنیدن مردم را داشتند غوطه‌ور می‌کند و باعث می‌شود کاربران احساس کنند در موسیقی حضور دارند. اولین مدل‌های این تیم که در سال 2016 عرضه شدند، با صدای لحظه‌ای خود علاقه‌مندان به صدا را در سراسر جهان شگفت‌زده کردند – چیزی که بسیاری آن را به حضور در سالن کنسرت تشبیه کردند.

سری Signature سونی همه چیز را در زرادخانه فناوری صدا این شرکت متحد کرده است.
انتقال صدا به یک قلمرو کاملاً جدید – تجربه هدفون را از “گوش دادن” به “احساس” آن تبدیل کنید.
دو تازه وارد اکنون به مجموعه موجود پیوسته اند: پخش کننده موسیقی دیجیتال DMP-Z1
و هدفون داخل گوش IER-Z1R. چه اتفاقی در ایجاد آن افزوده‌های جدید افتاد؟
مهندسان و طراحان پشت سر آخرین ورودی های سونی در سری Signature به دنبال تجربیات شنیداری بودند.
سطوح کیفیت بی‌سابقه – و این بینش، به دنبال دائمی صدای عالی، در خلاقیت‌های آنها می‌درخشد.




به دنبال صدای بی نقص

سری Signature به یک دلیل “امضا” است:
این هویت تجربه صوتی بی نظیر سونی را مشخص می کند.
این مجموعه با اضافه شدن یک پخش کننده موسیقی دیجیتال و هدفون داخلی، گسترده تر شد.
گسترش افق صدای درجه یک – که سونی مهندسان و طراحان آن هستند
با هم به ارائه ادامه خواهد داد.




برای داستان طراحی پشت مدل های موجود اینجا را کلیک کنید




منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/signature_series2/index.html

درباره مدل های موجود اینجا بیشتر بیاموزید >





پخش کننده موسیقی دیجیتال

همه چیز برای بهترین صدای ممکن

تلاشی بی وقفه برای کیفیت صدای بی نظیر

وقتی قدرت زیادی در زیر کاپوت دارید، نیاز به طرحی دارید تا بسته به نظر برسد. تیم IER-Z1R می‌دانست که باید قابلیت‌های صوتی شگفت‌انگیز موجود در هدفون را به گونه‌ای ارائه کند که با استفاده از مواد صیقلی برای انتقال حس صدای درخشان، آن عملکرد را در یک نگاه ارتباط برقرار کند. آلیاژ زیرکونیوم یک بوم عالی بود. طراحان با هدف نشان دادن زیبایی طبیعی مواد، آلیاژ را به مدت بیش از 30 ساعت صیقل دادند تا اینکه به درخششی رسیدند که با وضوح تجربه شنیداری محصول مطابقت داشت. آن‌ها همچنین از پوشش سنتی پرلاژ – تکنیکی برای ساعت‌های لوکس، در میان سایر موارد – روی صفحه بیرونی استفاده کردند تا لایه دیگری از نمادگرایی را به هویت هدفون به‌عنوان یک دستگاه صوتی با کارایی بالا برای ماندگاری یک عمر اضافه کنند. طراحان همچنین چشم‌های باهوش خود را روی کابل‌ها آموزش دادند، کابل‌هایی که برای پوشیدن بهینه و کمترین نویز لمسی که ممکن است هنگام تماس سطح بیرونی با لباس کاربر ایجاد شود، ساخته‌اند. باز هم، مواد کلیدی بود: تیم، ابریشم را در مواد کابل بافته و برای نشان دادن آن درخشش متمایز، کابل ها را در لوله های مخصوص ساخته شده با لوله های تخصصی شفاف و بادوام پیچیده کردند. همه اینها باعث می‌شود که IER-Z1R به مجموعه‌ای از هدفون‌های رضایت‌بخش تبدیل شود – دارایی‌های ارزشمند، نه فقط هدفون‌هایی برای گوش دادن.



زیبایی شنیداری و فرم فیزیکی دست به دست هم می دهند

تاناکا، طراح


توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida