پورتال گروه سونی – سری امضا | داستان ها

به سری امضا خوش آمدید،
تجربه صوتی که سونی در آن کشف کرد
تلاش آن برای لذت بردن از موسیقی دوست واقعی
با اشتیاق برای صدای بی نقص


سری امضا: DMP-Z1 و IER-Z1R


NW-WM1Z

انتقال جریان از
صدا با فرم


TA-ZH1ES یک تقویت کننده هدفون ثابت است که به طور خاص برای بالا بردن عملکرد هدفون ما طراحی شده است. برای از بین بردن کامل اعوجاج در مدارهای الکتریکی، یک محفظه باید محکم از برد مدار پشتیبانی کرده و از آن محافظت کند. این کار با یک قاب آلومینیومی تا ضخامت 12 میلی‌متر انجام می‌شود که به طور یکپارچه با قالب‌گیری اکستروژن برای استحکام فوق‌العاده ساخته شده است که کیفیت صدای برتر را بدون اعوجاج تضمین می‌کند. صفحه بالایی از ترکیب آلومینیوم و فولاد با فرورفتگی های جزئی روی سطح برای کنترل رزونانس غیر ضروری ساخته شده است. فضایی در اطراف صفحه بالایی باز گذاشته شده است که ضخامت چشمگیر قاب جانبی را برجسته می کند و امتیاز عملکردی انتشار گرما را فراهم می کند.

دنبال طراحی برای
حداکثر ارزش مسکن

“آدیوفیل ها در صدای ایده آل به دنبال چه هستند؟” پاسخ سونی در سری Signature، بازتولید بهترین جزئیات صدا است. سونی به دنبال یک بازتولید آنقدر قدرتمند بود که شنوندگان فضای صدا را چنان صمیمی تجربه کنند که حتی ممکن است احساس کنند می توانند دما و احساس هوا را تشخیص دهند. هدف ارائه بهترین جزئیات هر صدا بود – از لحظه قبل از شروع اجرا، تا نفس قبل از آواز، تا پایان محو شدن تا سکوت. فضای صوتی سری Signature تجربه‌ای به قدری فیزیکی می‌دهد که شنوندگان احساس می‌کنند در وسعت و عمق صدای استریوفونیک غوطه‌ور هستند.
سونی با ایجاد یک فرهنگ موسیقی در مورد هدفون، این چشم انداز را داشت که بهترین جزئیات صدا را با یک جزء کم اندازه بازتولید کند. با بسیج تاریخ طولانی سونی در فناوری های آنالوگ و دیجیتال برای بازتولید صدای با کیفیت بالا، ما سخت تلاش کردیم تا خط تولیدی را طراحی کنیم که تجربه کیفیت صدای عالی را افزایش دهد. هدف کلی ما این بود که تجربه را از فقط گوش دادن به موسیقی به احساس واقعی تبدیل کنیم.


طراحی اساسی
برای کیفیت صدای عالی

در جستجوی بهترین صدا برای علاقه مندان به صدا که به دنبال چیز واقعی در صدای ایده آل هستند،
مهندسان و طراحان با هم کار کردند تا یک آمپلی فایر بسازند،
پخش کننده و هدفونی که بهترین تجربه موسیقی را ارائه می دهد.

فقط گوش نکنید… موسیقی را احساس کنید


TA-ZH1ES

استفاده از دیوار برای از بین بردن اعوجاج و لرزش


با بازبینی واکمن با تاکیدی جدید بر کیفیت صدای ممتاز، برای پیکربندی مجدد برد مدار و طراحی مجدد مواد محفظه برای NW-WM1Z به صفحه طراحی بازگشتیم. برای دستیابی به کیفیت صدای بهتر، بر جریانی از صدا تأکید کردیم که کمترین میزان نویز را ایجاد کند. برای به حداقل رساندن نویز، فضای داخلی را طوری پیکربندی کردیم که سیگنال را مستقیماً از حافظه واحد به جک هدفون بالایی هدایت کند. این پیکربندی برد مدار به وضوح در موقعیت منحصر به فرد دو جک هدفون در دو طرف محفظه بالایی منعکس شده است. این منجر به طراحی متمایزی شد که نه تنها جریان مستقیم صدا را در بر می‌گیرد، بلکه با بدنه تزئینی خود، نگه‌داشتن دکمه‌ها را برای کاربر آسان‌تر می‌کند و از ضربه‌ها و تکان‌ها محافظت می‌کند.

به اندازه یک بلوک فلزی جامد

مجموعه ای از محصولات صوتی ممتاز توسعه یافته است
رساندن
تجربه موسیقی نهایی در هدفون

برای داستان طراحی پشت سری Signature اینجا را کلیک کنید: DMP-Z1 و IER-Z1R



منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/works/products/signature_series/index.html

MDR-Z1R برای کیفیت صدای استثنایی طراحی شده است، اما تناسب را فراموش نمی کند. در پوست نرم گوسفند برای راحت و خشک نگه داشتن گوش‌های شما، پدهای گوش با دوخت سه بعدی بر اساس طراحی ارگونومیک برای راحت‌ترین تناسب اضافه شده است.

برای MDR-Z1R، ما به شدت بر روی طراحی محفظه تمرکز کرده‌ایم تا فضایی صوتی را تولید کنیم که مطابق با صدای اصلی باشد. محفظه روی کیفیت صدا تأثیر بسزایی دارد و می تواند رزونانس ناخواسته ایجاد کند یا صدا را مخدوش کند. ما به اصول اولیه بازگشتیم تا مسکنی طراحی کنیم که رزونانس را تا حد ممکن کاهش دهد. این تصویر یک بادبان باد شده بود که سرنخ لازم را به ما داد. ما توجه خود را به طراحی محفظه ای معطوف کردیم که مانند پارچه، به طور طبیعی فشار صوتی ایجاد شده توسط دیافراگم را در بر بگیرد. این مفهوم ما را به طور طبیعی به سمت طراحی روان و منحنی ارگانیک مسکن هدایت کرد. منحنی ملایم تک ورق لرزش را تا حد ممکن کاهش می دهد و رزونانس را تا حد ممکن حذف می کند.

طراحی کاملاً مبتنی بر تعهد به کیفیت صدای بالا با نویز صفر بود. مواد برای ویژگی های صوتی آنها انتخاب شدند. محفظه برای انتقال بهینه صدا شکل گرفته بود. حتی مسیر سیگنال روی برد مدار با الزامات صوتی تعیین شد. ما همچنان به اصول اولیه باز می گشتیم و به دنبال شکل، مواد و پردازش بهینه برای صدا بودیم، بدون توجه به هزینه معمول. ما همچنین بر روی عناصری که به کیفیت صدای عالی کمک می‌کنند تمرکز کردیم و طرحی را اتخاذ کردیم که از ویژگی‌های آن‌ها نهایت استفاده را می‌برد، در حالی که همه چیز اضافی را حذف می‌کردیم تا یک طراحی ساده و نمادین ایجاد کنیم که کاملاً کیفیت صدای ممتاز را ایجاد کند.


MDR-Z1R

طراحی با الهام از باد


ما به ویژه در مورد موادی که برای محفظه NW-WM1Z انتخاب کرده بودیم تبعیض قائل بودیم و از مس بدون اکسیژن برای به نمایش گذاشتن بهترین آکوستیک استفاده کردیم. پردازش صورت برش برای برجسته کردن استحکام فلز با دقت انتخاب شده استفاده می شود. لبه ها را برای گوشه ها گرد کردیم که باعث می شود بدنه در برابر فرورفتگی مقاوم تر و بادوام تر شود. محفظه NW-WM1Z با روکش طلا ساخته شده است تا از زیبایی طبیعی این ماده که به تولید صدای باکیفیت معروف است نهایت استفاده را ببرد. ما همچنین یک رابط کاربری جدید ایجاد کردیم که از یک متر آنالوگ برای نمایش سطح صدا و یک تحلیلگر طیف برای نمایش فرکانس صدا استفاده کردیم. حتی مقیاس های ولوم متر نیز به دقت نمایش داده شده اند تا کاربران بتوانند از کیفیت صدای برتر به صورت بصری نیز لذت ببرند.

ساختار محفظه دوگانه با مقاومت صوتی قابل نفوذ و محافظ مش سیمی، جریان هوا را از طریق محفظه کنترل می کند تا صدای طبیعی را به طور کامل تولید کند. این ترکیب نه تنها صدای عالی را تولید می کند، بلکه به دستیابی به سکوت محیطی که به دنبال آن بودیم نیز کمک می کند.

الگوهای یافت شده
در دنیای طبیعی

تلاش ما برای کیفیت صدای برتر بدون هیچ اعوجاج ما را به قاب آلومینیومی بدون درز سوق داد. به جای اینکه سوراخ‌های جک هدفون را از داخل سوراخ کنیم، همانطور که معمولاً انجام می‌شود، از بیرون صفحه ضخیم آلومینیومی وارد شدیم و فقط یک فرورفتگی کوچک در اطراف جک‌ها باقی گذاشتیم. این ظاهری را ایجاد کرد که استحکام مواد را برجسته می کند و به ارزش مسکن بیان زیبایی می دهد.

یکی دیگر از ویژگی های MDR-Z1R ظرفیت بازتولید فرکانس صدای فوق العاده بالای ۱۲۰ کیلوهرتز است. به منظور نشان دادن بهترین این ویژگی، ما یک طراحی جدید برای گریل جلوی دیافراگم، قطعه ای که صدا تولید می کند، معرفی کردیم. در فرآیند طراحی، متوجه شدیم که یک شکل گریل ساده که بر دوام تأکید دارد، کیفیت صدای با وضوح بالا را در 20 کیلوهرتز یا بالاتر به راحتی بازتولید نمی کند. ما چندین طرح را آزمایش کردیم و به دنبال گریل کاملی بودیم که حتی کوچکترین تفاوت های صدا را صادقانه بازتولید کند. چیزی که ما به آن رسیدیم یک دنباله فیبوناچی است، الگویی که دائماً در طبیعت یافت می شود. این الگوی گریل ویژگی های صدای مورد نظر را به آرامی در همه فرکانس ها بازتولید می کند. برای دستیابی به نازکی و استحکام و به حداقل رساندن میرایی صدا از کوره در فرکانس های با وضوح بالا از رزین سفت ساخته شده است.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida