پورتال گروه سونی – دیدگاه ها جلد 11 – یادگیری از طریق گفتگو با صنعتگر جاروب ناکاتسو، شینجی یوشیدا: درک عمیق تر سازندگان می تواند امکانات ساخت صنایع دستی را گسترش دهد | داستان ها

یوشیدا جاروهای ناکاتسو را ایجاد می کند که از تخصص های ناکاتسو، آیکاوا-ماچی، شهری در شمال کاناگاوا-کن است. سنت جاروسازی به دوره میجی و مبدع آن تسونیمون یاناگاوا، که در سال 1822 به دنیا آمد، برمی‌گردد. در حدود سال 1945، صنعت جاروسازی ناکاتسو به فروش حدود 500000 جارو در سال رشد کرد. این منطقه به عنوان یک مرکز بزرگ تولید جارو، شهرت گسترده‌ای به دست آورد.

وقتی جاروها و جاروبرقی های ارزان قیمت وارد بازار شد، صنعت جارو ناکاتسو از بین رفت. اما سرانجام، در سال 2003، نائوکو یاناگاوا – نسل ششم تسونیمون یاناگاوا – Machizukuri Yamajo را تأسیس کرد و هنر جاروسازی ناکاتسو را احیا کرد. یوشیدا با یاناگاوا آشنا شد و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه کارمند ماچیزوکوری یاماجو شد.


منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/stories/perspectives11/index.htmlشینجی یوشیدا با خانواده اش در ساپورو زندگی می کند و هر روز را وقف ساختن جارو می کند. او در سال 2017 از توکیو به ساپورو نقل مکان کرد و اکنون با همسرش، آکان، برای اداره گاتانگوتون، یک آتلیه جارو و کتابفروشی کار می کند. در گوشه ای از فروشگاه، یوشیدا جاروها را با دست، بسته بندی، بافندگی، و با مراقبت های کارشناسانه می سازد.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida