پورتال گروه سونی – دوربین عکاسی دیجیتال RX0 | داستان ها

این فرآیند تجسم اولیه در آغشته کردن به طراحی کلی ارتباط، البته، و همچنین کاتالوگ محصول، وب سایت، نمایش رویدادها و هر چیز دیگری با یک مفهوم منسجم، مفید خواهد بود.
کاتالوگ، که یک سوژه متحرک و پویا را در یک قاب ثابت و پر از سرزندگی ارائه می دهد، تطبیق پذیری رویکرد چند زاویه ای را به نمایش می گذارد. در IFA، بزرگ‌ترین نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی جهان، عناصر اصلی طراحی ارتباطی تیم با استفاده از 26 مانیتور 75 اینچی برای نشان دادن تنوع بصری منحصربه‌فرد، درخشیدند تا کیفیت دوربین را منعکس کند – و داستانی که جهان بینی کلی آن را نشان می‌دهد. از تنظیمات چند دوربین




جزئیات نمادین

RX0 که به گونه ای طراحی شده است که بتواند دقیقاً آنچه را که سازندگان تصور می کنند، به تصویر بکشد، لنز را در مرکز بدنه و پایه سه پایه را مستقیماً در زیر محور اپتیکال قرار می دهد تا عملکرد دوربین ثابت و همه کاره را داشته باشد. برای پوشش دادن همه چیز، از عکس‌های فوری ساده گرفته تا عکاسی کامل استودیویی، دوربین از یک لنز 24 میلی‌متری (معادل 35 میلی‌متری) تک‌فوکوس با زاویه باز ZEISS® Tessar T* برای تطبیق‌پذیری مطلوب، عملکرد با وضوح بالا و حداقل نتایج تحریف
در حالی که دوربین های کامپکت اغلب از عناصر طراحی صرف نظر می کنند، RX0 این روند را به چالش می کشد. دور بدنه، بلوک‌های فلزی ماشین‌کاری‌شده، دوربین دارای نوارهای ضد لغزش است که به‌عنوان یک رسانه آزادکننده گرما عمل می‌کند، در حالی که شکل کلی نمادی از کیفیت سری RX و استحکام متمایز است. برای یافتن بهترین طراحی ممکن برای ریبینگ، که نه تنها زیبایی زیبایی شناختی را به هویت بصری محصول می افزاید، بلکه سطح کل دوربین را نیز افزایش می دهد تا عملکرد آزادسازی گرما را افزایش دهد، این تیم طیف گسترده ای از تغییرات را در سطح مقطع آزمایش کردند. پیکربندی



تنهایی، با هم، هر طور که دوست دارید:
آزادی پیکربندی

امکانات بی نهایت RX0

تیم توسعه اهداف روشنی داشت. آنها می خواستند به هر خالق، حرفه ای یا آماتور، دقیقاً آنچه را که برای عمل بر اساس الهامات اصلی و کشف جهان های جدید بیان بصری نیاز داشت، بدهند. آنها می خواستند دوربین نیز منبع الهام باشد، چیزی که بتواند ایده های جدید را به وجود آورد. برای رسیدن به این اهداف، توسعه‌دهندگان می‌دانستند که دوربین باید سازندگان را از همه محدودیت‌های ممکن رهایی دهد – محدودیت‌های مکان، زمان و محیط.
برای تیم RX0، این به معنای ترکیب یک سنسور تصویر نوع 1.0 – محصول سری RX، ارائه کیفیت تصویر بکر در یک بسته کوچک – با طراحی مقاوم و ضد آب است که در برابر آب و هوای بد، تنظیمات زیر آب و … شرایط سخت دیگر و یک چیز دیگر وجود داشت: ساخت دوربین تا حد امکان فشرده. طراحان با راه اندازی مسیر خود، شروع به ساخت دوربینی کردند که هم هویت سری RX را در بر بگیرد و هم چشمان جدیدی را برای دوربین های دیجیتال جمع و جور باز کند.

طراحی ارتباطات:
یافتن وحدت در آنچه در زیر آن نهفته است

گام بعدی در تکامل بیان بصری چه خواهد بود؟

دوربین ها چگونه به تصاویر فردا جان می بخشند؟

داستان پشت RX0 به عنوان تلاشی برای یافتن پاسخ برای این سوالات ضروری آغاز شد.

باز کردن چشم های جدید

چگونه دوربین ها می توانند به عنوان سیستم در عصر دیجیتال عمل کنند؟ RX0 یک پاسخ منحصر به فرد و خلاقانه برای این سوال نیز هست. به جای محدود کردن استفاده به تنظیمات تک دوربین، RX0 به کاربران این امکان را می‌دهد که در آرایش‌های چند دوربینی کاملاً هماهنگ با جعبه کنترل دوربین (فروش جداگانه) عکاسی کنند.
کلید هر راه‌اندازی موثر چند دوربین، هم‌ترازی دقیق است. هر دوربین باید در موقعیت بهینه باشد. به همین دلیل است که تیم طراحی بر حفظ لنز در مرکز بدنه تاکید کردند. به هر نحوی که کاربر بخواهد دوربین ها را جهت دهی کند، چه به صورت افقی، عمودی یا حتی وارونه، طراحی RX0 تنظیم طرح بندی دقیق را بدون نیاز به هیچ گونه تغییر زمان گیر در تراز کردن آسان می کند.
البته ویژگی‌ها عمیق‌تر از لنز هستند. گسترش دامنه آزادی بیان چشمگیر RX0، بدنه آن – ضد آب تا 100 متر – و آداپتور است که به کاربران امکان می دهد فیلترهای مختلف مورد نیاز خود را نصب کنند تا ظاهر متفاوتی داشته باشند.



ایده های خلاقانه، با RX0 آشنا شوید

وقتی ایده‌های خود را با پتانسیل خیره‌کننده ویژگی‌های بی‌شمار RX0 ترکیب می‌کنید، می‌توانید یک سوژه را تقریباً به هر شکلی که تصور کنید به تصویر بکشید. یک دوربین نباید سازندگان را عقب نگه دارد – باید کاربران را آزاد کند تا الهامات خود را به هر کجا که می‌روند دنبال کنند و به دید شخصی و منحصربه‌فرد هر عکاس اجازه دهد آزاد باشد. RX0 اینجاست تا قفل آن اشکال جدید بیان بصری را باز کند—همدمی برای هر خالقی که باید آن را غنیمت شمرد.


منبع: https://www.sony.com/en/SonyInfo/design/works/products/RX0/index.htmlبرای ایجاد یک محصول جدید، یک تیم به فرآیندی برای به اشتراک گذاشتن یک چشم انداز و تبدیل آن به واقعیت نیاز دارد. در حالی که مهندسان در حال شکل دادن به RX0 بودند، طراحان ارتباطی در حال ایجاد یک ویدیو برای به تصویر کشیدن اشکال جدید بیان بصری بودند که RX0 قفل آن را باز می کرد.
کاری که این ویدئو انجام داد، یکپارچگی دیدگاه کلی بود. به بخش‌های برنامه‌ریزی، مهندسی و طراحی تجسم واقعی آنچه را که می‌خواستند انجام دهند، داد. این امر پایه و اساس هم افزایی پویا را ایجاد کرد و گروه های مختلف تخصص خود را در یک محصول واحد ادغام کردند.

توسط Kenichiro Yoshida

Kenichiro Yoshida